A közösségi médiának köszönhetően ma már nemcsak a tévé, a mozi vagy az újságok emelhetik a kiválasztottakat sztárpozícióba. Az önjelölt véleményvezérek saját magukat is reflektorfénybe küzdhetik.
Az influenszer szóhoz sokan a reklámposztokból élő, teljesítmény nélküli celebeket társítják, pedig igazi kincsekre is bukkanhatunk köztük. A közösségi média nagy előnye, hogy személyre szabott, az érdeklődési körünknek és az életmódunknak megfelelő tartalmakat kaphatunk, csak az a fontos, hogy jól válogassunk.
A nagy számok törvénye
Tükröm, tükröm, mondd meg nékem, ki a legmenőbb a vidéken! A válasz talán meglepő lesz: Cristiano Ronaldo. Az öt legfontosabb platform (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok) követőit összesítve a focistáért rajonganak a legtöbben. Több mint félmilliárdan kíváncsiak rá, ami azért is érdekes, mert a sportoló kifejezetten megosztó személyiség, amennyien dicsérik, legalább annyian élcelődnek is rajta. Tagadhatatlan viszont, hogy kiemelkedő teljesítménye mögött a szorgalma és a fegyelmezettsége áll, ami kifejezetten jó irány lehet a fiatalok számára. A nemzetközi rangsor elején többségében a zeneipar képviselőit találjuk, például Justin Biebert, Ariana Grandét, Selena Gomezt, ez remekül mutatja, melyik korosztály elsődleges információs forrása a közösségi média. A filmek világából egyedül Dwayne The Rock Johnson fért be a top tízbe, ő az életkorával is kilóg a mezőnyből: 49 éves. Az első tízben csak ketten vannak, akik arról híresek, hogy híresek, mindketten a Kardashian klán tagjai. Kim Kardashian és Kylie Jenner tökéletesen megtestesíti azokat a sztereotípiákat, amelyek rossz hírét keltik az influenszereknek: valóságshow-nak köszönhetik a hírnevüket, és nekik mindegy, mit mondanak vagy írnak róluk, csak foglalkozzanak velük. Cserébe a ruházati és kozmetikai termékeiket viszik, mint a cukrot, ők pedig talicskával hordják haza a pénzt.