Egy olvasni szerető diák szövegértési teljesítménye annyival jobb egy olvasni nem szerető tanulóénál, mintha három évvel felette járna az iskolában. Hát persze hogy szülőként boldogok lennénk, ha a gyerekünk könyvmollyá válna – de hogyan érhetjük ezt el?
Na persze olvasni nemcsak bármiféle teljesítmény növelése miatt jó dolog. Se szeri, se száma azoknak a kutatásoknak, amelyek sorra támasztják alá, hogyan erősíti a rendszeres olvasás az agysejtek közötti kapcsolatokat, hogyan csökkenti a stresszt, növeli az empátiás készséget, fejleszti a fantáziát. Az olvasás megszerettetésében játszott szülői szerepünkről, lehetőségeinkről dr. Menyhért Anna írót, irodalomtudóst, kreatívírás-oktatót kérdeztük, aki gimnazista nagyfia és kisiskolás lánya (igen különböző) olvasási szokásaival kapcsolatos tapasztalatait is megosztja velünk.
Olvasó család
Ahogyan nem érdemes sportsikereket várni attól a gyerektől, aki bennünket nem lát mozogni, úgy azt mondják, olvasóvá válni is csak olvasni szerető közegben lehet. Számít, mennyi könyvünk van otthon, hogy lát-e bennünket olvasni a gyerekünk, és hogy mennyit mesélünk neki.