Mindenki fehér tornacipőt húz halloweenkor? A Squid Game az oka

Soha nem vágytak ennyien a Vans belebújós lábbelijére!

A Squid Game, amely itthon Nyerd meg az életed címmel fut, alig pár héttel azután, hogy felkerült a Netflixre, a világ legnépszerűbb sorozata lett. Ám a dél-koreai miniszéria ötletgazdája, Hvang Dong-Hják nem lett dollármilliomos a produkcióból, ugyanis a streamingszolgáltatóval kötött szerződésben fix összegről állapodott meg, a megtekintések száma nem befolyásolja a fizetségét.

Fotó: Vans

Annál nagyobb profitra tett szert a Vans, köszönhetően annak, hogy a Squid Game több száz játékosa végig a cipőmárka fehér, belebújós lábbelijeit viseli, miközben a véres gyerekjátékokat játsszák az életben maradás és az óriási pénznyeremény reményében.

A tornacipők forgalmazója szerint 7800 százalékos kiugrást mértek a a Vans fehér slip-onjainak eladásainál. Ez már csak azért is nagy szám, mert a Triple White fantázianevű cipő a kétezres évek elején volt népszerű, különösen a deszkások körében.

A belebújós cipőből, amelyet 13 és 25 ezer forint közötti áron árulnak, a legtöbb webáruházban készlet- vagy mérethiány van. A Lyst nemzetközi divatplatform jelentése szerint 97 százalékkal többen keresnek rá az oldalukon erre az egyszerű, fehér tornacipőre, mint a sorozat indulása előtt.

Fotó: Getty Images

Persze a Squid Game nemcsak a cipővásárlásokra volt (és van) nagy hatással: az elmúlt hetekben 62 százalékkal többen kerestek rá az interneten a piros overallra, amelyet a játék levezénylését segítő, fegyveres-maszkos figurák viselnek, és igencsak megnőtt a kereslet a játékosok által hordott (és egyébként Dél-Koreában gyártott) zöld melegítőszettekre, valamint az olyan sárga pólókra, narancsszínű ruhákra és térdig érő zoknikra, amelyek az első részben feltűnő, ijesztő játékbaba outfitjére hajaznak.

Fotó: Chung Sung-Jun/Getty Images

Kétség sem fér hozzá, hogy az idei halloweeni partik tele lesznek Squid Game-játékosokkal, -játékőrökkel és -játékbabákkal, és ami ennek pozitív hozadéka lehet, hogy a világjárvány miatt bajba került dél-koreai ruhaipar talán kilábal a válságból.

Forrás: independent.co.uk, kreativ.hu, reuters.com