A Balmain és a lassan 63 éves Barbie egy sokrétű, a fizikai divatot és az NFT-ket felölelő kollekció erejéig társult egymással. A modern francia stílusra épülő ready-to-wear kollekció kiegészítőkkel együtt több mint 50 darabot foglal magában, a hozzátartozó kampány pedig kifejezetten multikulturálisra és inkluzívra sikerült.
Digitális ruhák is lesznek
Ugyan Barbie számára korábban több high fashion divatház is készített már kollekciót (például a Dior, a Burberry vagy a Moschino), ez az első alkalom, hogy a baba gyártója, a Mattel beleveti magát a digitális művészeti térbe:
a kollekcióhoz ugyanis tartozik három NFT darab is, Kenről és Barbie-ról, amiken Balmain ruhákat viselnek, ezzel új fejezetet nyitva mind a divat-, mind a játékiparban. Az NFT-ket online árverésre bocsátják majd, az aláírás színe pedig nem más lesz, mint Barbie kedvenc színe: rózsaszín. A kollekció darabjai között szerepelnek jelvények, pólók és kapucnis pulóverek, amelyek Barbie egyedi stílusát és esztétikáját ötvözik a Balmain ikonikus sziluettjeivel. A darabok természetesen a Barbie 90-es éveket idéző logóját is magukon viselik majd, akárcsak a Balmain jellegzetességeit, mint a tengerészcsíkos és a labirintus minta. A limitált kollekció darabjai 295 dollártól (póló) csaknem 43 ezer dollárig (estélyi ruha) lesznek elérhetők az arra fogékonyak számára, az NFT-k esetében pedig a határ a csillagos ég…
Elmosódó határok
A kollekció teljesen uniszex, és a befogadást és a bennünk rejlő erőt hangsúlyozza, mivel a Balmain kreatív igazgatója, Olivier Rousteing azt szeretné, ha a Barbie-univerzum mindenki számára nyitott lenne.
„Annyira szeretem ezt az együttműködést, mert a Balmain és a Barbie [elhozza és megállítja] a kliséket, és egy új korszakot hoz, ahol a szabadság a helyes szó” – írta Rousteing az Instagramon. „Nagyon büszke vagyok erre a kollaborációra, mert [mi] egy olyan világot építünk, ahol nem határoz meg téged sem a nem, sem a bőrszín, sem a ma már nem releváns egyéb kódok.”
A fizikai kollekció a tervek szerint január 13-án jelenik meg a Balmain weboldalán, a Mattel Creations és az offline kiskereskedelmi üzletekben, míg az NFT-ket január 11-14. között árverezik el.
Forrás: crfashionbook.com, hypebae.com Kiemelt kép: unsplash