Március végén néhány napig szinte kora nyári időjárást élvezhettünk. A jó idő az én rokonságomat is a szabadba csalta. Sütött a nap, illatoztak a fák, végre nem hideg szél fújt. Mindenki a maga módján élvezte az enyhülést, az idősebbek a kerti munkában lelték örömüket, a kicsik a homokozóban, a negyvenesek nyugágyakban, könyvvel a kezükben. Két tizenkét és tizennégy éves kamaszunk egymástól négy-öt méterre egy-egy pokróc alatt helyezkedett el, amelyet sátor gyanánt használtak, hogy a szikrázó napsütésben is lássák okostelefonjuk kijelzőjét. Nem török pálcát felettük, kamaszkoromban én is lázadtam a szabad levegő ellen, főleg, ha közeli rokonaim körében kellett ott időznöm. Amikor néha egy pillanatra kidugták a fejüket, hogy vegyenek egy nagy levegőt, megkérdeztem, mit néznek. Egyikük TikTok-videókat pörgetett egymás után, másikuk videojátékot játszott, aminek sem elsőre, sem többedszerre nem értettem a nevét.
Z generáció. Digitális bennszülött. Zoomer. Posztmilleniál. TikTok-generáció. Most aztán tényleg nevén nevezzük a gyereket, és talán azt is elhisszük, hogy sokat tudunk róla. Pedig napjaink fiataljai tulajdonképpen kettős életet élnek. Az offline életük mellett van egy online valóságuk is, amelynek mélyebb és mélyebb bugyraiban egyre lehetetlenebb eligazodniuk az idősebbeknek. Ebben az online térben ott az egész világ, annak minden gyönyörűségével és minden hazugságával. Vajon versenybe szállhat még ezzel az offline valóság az élménygyűjtés és a szórakoztatás terén?
Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak
500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.