A Herendi, a C-vitamin és a Rubik-kocka mellett már jó ideje kozmetikumaink is viszik a hírünket szerte a világban. Márkák, amelyekre büszkék lehetünk.

Egyedülálló forrásvizeinknek, természeti kincseinknek és a külföldön is elismert magas szintű kozmetikai képzésünknek hála bátran mondhatjuk, hogy a magyar bőrápolási szakértelemből születő kozmetikai márkák tényleg mindenhol megállják helyüket. Az évtizedekkel ezelőtt indult úttörők már bőven meghódították a világot, és öregbítették hírnevünket határainkon túl is – némelyek hamarabb váltak elismertté a nagyvilágban, mint itthon. És közben folyamatosan érkeztek és érkeznek az új generációk, új álmokkal, figyelemre méltó, trendeket követő kínálatukkal, ikonikus termékeikkel – mindezt a természetesség és fenntarthatóság jegyében. Összeállításunkban most három külföldön is elismert márkát mutatunk be.

Sok évtizeder tapasztalat, hazai termesztésű összetevők

A világ több mint negyven országában kapható, kezdetben kizárólag kozmetikusoknál elérhető márka hatalmas rajongótábort tudhat magáénak, különösen az Egyesült Arab Emírségekben. Molnár Dánielné, Katona Ilona, alias Ilcsi néni az akkor Nógrád vármegyéhez tartozó Nagykökényesen született, s a füvesasszony dédnagymamával a szabadban töltött nyarak során már kislányként megtanulta, melyik növény milyen gyógyhatással bír. 1956-ban a kozmetikusi szakvizsga letétele után költözött férjével Budapestre, és kozmetikusként kezdett dolgozni. Alapanyagok híján saját keverékeit használta a kezelésekhez és adta őket vendégeinek otthoni ápolásra. Az évek alatt továbbképzésekre és oktatni járt, s a folyamatos fejlesztés eredményeként 1984-ben fia, Molnár Ferenc vezetésével megszületett az Ilcsi Szépítő Füvek vállalkozás és márka. Kozmetikumait többek között az teszi egyedülállóvá, hogy nem kivonatokat, hanem teljes növényeket, gyümölcsöket használnak a készítményekben, sőt, saját bioültetvényükön, biogazdálkodásoktól, illetve érintetlen, vadvirágos területekről szerzik be alapanyagaikat. Ilcsi néni halála óta fia viszi tovább a családi vállalkozást, amely ma már több mint harminc embert foglalkoztat, köztük családtagokat is.

Luxus a gyógyvizek erejével

A magyar gyógyvíz ihlette, és egy gyönyörű szerelem gyümölcse ez az évtizedek óta a világ legexkluzívabb hoteljeinek spáiban megtalálható márka. Az Omorovicza magyar nemesi család az 1880-as években építtette Budapesten a Rácz fürdőt, egy középkori forrás fölé emelt török fürdő helyén. Itt ismerkedett meg az ezredforduló környékén a család leszármazottja, Stephen és az akkor itt állomásozó amerikai diplomata, Margaret. Kettejük víziójából született a magyar gyógyvizek, az iszap és a tudományos technológiák hatékonyságát ötvöző, káros összetevőktől mentes, természetes gyógyhatású hatóanyagokra épülő Omorovicza kozmetikai termékcsalád. Bőrápolóik különlegessége, hogy egy olyan szabadalmat tartalmaznak (Healing Concentrate™), ami egyedülálló módon juttatja el a gyógyhatású ásványi anyagokat a bőr legmélyebb rétegeibe.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.
Próbáld ki most kedvezményesen!
Az előfizetés ára az első hónapban csak 500 Ft, ezt követően 1490 Ft havonta. Ha van már előfizetésed, lépj be .