Zöld tudomány segíti a fenntartható szépségápolást

A világ vezető szépségmárkáinak meghatározó szerepe van a fenntartható szépségápolás széles körű megvalósításában. A Garnier zöld törekvéseinek hála már a drogériák polcairól is leemelhetünk tiszta, környezettudatos kozmetikumokat.

–––SZPONZORÁLT TARTALOM–––

A francia kozmetikai márkának az 1904-es megalakulása óta alappillére, hogy termékeit a természet inspirálja: a cég története is azzal indult, hogy az alapító, Alfred Garnier feltalált egy növényi kivonatokat tartalmazó hajápoló szert. A Garnier-nél a természetes összetevők melletti elkötelezettség azóta is töretlen, ám az utóbbi években rohamléptekkel változtatták meg a működési folyamatokat, méghozzá a bolygónk jövője érdekében. Szerencsére a fenntarthatóbb működésnek nem esett áldozatául a minőség, így a termékek a maximális hatásfok mellett minimális káros hatást gyakorolnak a környezetre. A brand az alapanyagok beszerzésétől kezdve a telephelyek karbonsemlegességén és a lehető legtöbb újrahasznosított vagy megújuló anyag használatán át a termékek életciklusának a végéig törekszik a fenntartható folyamatokra.

Út egy zöldebb jövő felé

Azt, hogy az előbb említett célkitűzések nem csak üres szavak, mi sem bizonyítja jobban, mint a 2025-ig megvalósuló Green Beauty program, amelyet a Garnier a fenntarthatósági jelentésével teljesen átláthatóvá tett a nagyközönség számára is. A márka a vállalásaival egy minden szempontból fenntartható működésre törekszik, és ezt mi magunk is végigkísérhetjük a honlapján. Törekvéseit, célkitűzéseit öt főbb területen határozta meg: szolidáris beszerzés, zöldebb formulázás, műanyaghasználat, energiahasználat, Cruelty Free tanúsítvány.

Még több szolidáris beszerzés

A Garnier 2020-ban világszerte 787 közösség szerepvállalását erősítette szolidáris beszerzési programjának részeként. A márka célja 2025-re: 1000 közösség felhatalmazása világszerte. A szolidáris beszerzési program a munkaerőpiacról általában kirekesztett emberek számára biztosít munkalehetőséget és fenntartható jövedelmet.

Zöldebb tudományok és formulák

2020-ban a márka új vagy megújított hajápolási formulái átlagosan kilencven százalékos biológiai lebonthatóságot* értek el. A Garnier célkitűzése, hogy 2025-re új és megújított bőr- és hajápolási termékei összetevőinek 75 százaléka biológiai alapú lesz, bőségesen rendelkezésre álló ásványokból vagy körforgásos folyamatokból fog származni. (*Az OECD 301 vagy egy ennek megfelelő tesztek szerint)

Több újrahasznosított és újrahasznosítható csomagolás

A brand 2020-ban az újrahasznosított műanyagok felhasználásának köszönhetően 9019 tonna első felhasználású műanyagot spórolt meg. 2021 februárjától kezdve a Fructis tubusai Európában és az Amerikai Egyesült Államokban száz százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, 2025-re pedig minden Garnier műanyag csomagolás újrahasználható, újrahasznosítható és komposztálható lesz – több mint negyvenezer tonna első felhasználású műanyagot spórolva meg. 

Sampon, 829 Ft

Tartós hajfesték, 1099 Ft

Több megújuló energia

Az elmúlt 15 évben a márka 53 százalékkal csökkentette a vízfogyasztását és 69 százalékkal a szén-dioxid-kibocsátását ipari létesítményeiben. A Garnier azt ígéri, hogy 2025-re ipari telephelyeinek száz százaléka karbonsemleges lesz és csak megújuló energiát használ majd. Ezt az egyes telephelyekhez legjobban illő technológiák használata révén fogja tudni elérni: biometanizálás, napelemek, biomassza, szélenergia stb.

A Cruelty Free International jóváhagyása

2021 márciusa óta minden Garnier termék rendelkezik a Cruelty Free International jóváhagyó pecsétjével a Leaping Bunny program keretében. Ez egy vezető nonprofit szervezet, amely azon dolgozik, hogy véget vessen az állatkísérleteknek és a legmagasabb standardot képviseli az állatkísérlet-mentesség területén. A Leaping Bunny azt az elvárást támasztja a márkák felé, hogy vessék komoly szakértői vizsgálat alá teljes ellátási láncukat, beleértve az összes alapanyagot és minden egyes összetevőt – annak bizonyítására, hogy a teljes folyamat állatkísérlet-mentes. A minősítést csak együtt kaphatja meg egy márka összes készterméke, egyes termékek külön-külön nem minősíthetők.

Mit jelent a green beauty?

A Garnier laborokban is hatalmas a változás a hatóanyagok és a formulák tekintetében. A termékekhez használt növények termesztésétől a hatóanyagok kinyerésén át egészen a formulázásig minden egyes ponton a zöld tudomány elveit képviselik. A kozmetikumokban egyre több aktív hatóanyagot alkalmaznak, minél több organikus, természetes és vegán összetevővel – a környezet érdekében csökkentett vízhasználattal. Míg a hatásfok a maximumra tört, a formulázásnál a tiszta, természetes és fenntartható összetevők kerültek előtérbe. A zöld tudomány öt pilléren nyugszik:

  1. A növénytermesztés tudománya: a lehető leghatékonyabban és leginkább fenntartható módon termesztik az összetevőket.
  2. Biotechnológiai és fermentációs eljárásokkal egyre több új és effektív alapanyaghoz juhatnak a természetből.
  3. A hatóanyagok kinyerése is egyre fenntarthatóbb módon történik.
  4. Környezettudatosan végzik a hatóanyagok átalakítását is.
  5. Zöldítik a formulakidolgozást.

A green beauty kiváló példája a Garnier C-vitaminos termékcsaládja, amely egy úgynevezett biotranszformációval kinyert, természetes eredetű C-vitamint tartalmaz, és amely a zöld kémia elveit követve megújuló nyersanyagokat használ.

Szérum, 3499 Ft

Micellás víz, 2299 Ft

A Garnier Body Superfood testápolói pedig nagyon magas százalékban tartalmaznak természetes és aktív összetevőket: tiszta formulák minden bőrtípusra.

Testápoló, 2699 Ft