Akkor kezdjük csak szépen sorjában: A szépségápolási márkák ünnepi csomagjai (ezekre most nem térünk ki külön, de gyakorlatilag minden márka kínál ilyet) és kalendáriumai sok, kisebb (néha teljes) kiszerelésű terméket tartalmaznak, sokszor, sőt legtöbbször kedvezőbb áron (a karácsony felé közeledve pedig gyakran le is értékelik ezeket) annál, mintha a sokféle terméket egyesével szereznénk be. Namármost. Ha soknak is tűnik 17 ezer, 37 ezer, esetleg több mint 100 ezer forint fölötti összeg (OK, ez utóbbi már tényleg luxuskategória), akkor számolj másként. Számolásunk vezérszava a bonthatóság lesz.
Vagyis attól, hogy egy adventi kalendárium csodás látvány bontatlanul, és tényleg fantasztikus lehet minden nap egy YSL, Kiehl’s, Marionnaud, Yves Rocher vagy Dove terméket előszedni a kis ablakok mögül vagy dobozokból, igazán jól akkor járhatunk ezekkel, ha szívtelenül kinyitjuk az összes ablakot, majd a zsákmányt részekre osztjuk.
Ha már csak 4 olyan ember van körülötted, akinek idén karácsonykor ajándékot adnál, és ennek a 4 embernek mindegyike értékeli a szépségápolási cuccokat, máris 4 embernek elegendő ajándékod van adott összegért.
Ha az apróságokat egy selyempapírral bélelt dobozba rejted, senkit nem fog érdekelni, hogy ezek vajon eredendően egy adventi kalendáriumból származnak-e, le lesznek nyűgözve.
Ha hatfelé bontod, akkor 6 embernek lesz ajándékod, ha nyolcfelé, akkor nyolcnak. Sokan egyébként egyszerűen saját maguknak veszik ezeket, hiszen így hosszú időre el lesznek látva termékekkel – persze ez esetben ez előregondolkodást, így beruházást jelent. Ezek idén a kedvenceink, amelyekből akár egy-egy apróságnak is tudnánk örülni! (Ebben a cikkünkben pedig azokat a felnőtteknek is való naptárakat mutatjuk, amelyek amellett, hogy menők, még jótékony célt is szolgálnak.)
Dove adventi kalendárium, 12 900 Ft
Az idei kalendárium kezdő ára 17 900 Ft volt, de már 12 900 forintért lelehet rá csapni. Csakúgy, mint minden kalendárium, roppant mutatós egyben is, de ahogy mondtuk, megbontva még csodásabb csomagokat készíthetsz a termékekből. A különféle kisméretű testápoló termékek (tusfürdők, krémek, dezodorok, kézkrémek, szappanok) mellett Dove szemöldökcsipesz, hajgumi fürdőpamacs, arctisztító kefe, szemöldökformázó ecset, bambusz tükör és sminkszivacs is lapul benne.
Marionnaud adventi kalendárium, 13 990 Ft
A Marionnaud drogérialánc idén is készített saját adventi kalendáriumot (sajátmárkás termékei is van, ami kapott naptárat, érdemes körülnézni az üzleteikben). Ebben az évben exkluzív Szépség Kalendáriummal rukkoltak elő, amelyben 24 sminktermék, illetve bőrápoló és egyéb bőrápolási kiegészítő találhatók.
Yves Rocher adventi kalendárium, 19 999 Ft
A francia márka idei kalendáriuma már most 5000 forint engedménnyel kapható. Kis kiszerelésű termékek garmadája található a dobozban, ami egyébként újra felhasználható. És hogy pontosabban miket is rejtenek a dobozkák? Arc- és testápoló termékeket (krémtől a pakoláson át a tusfürdőig), szempillaspirált, ajakbalzsamot, rúzst, körömlakkot vagy mondjuk mini parfümöt.
L’Occitane adventi kalendárium, 2-féle, 24 500 Ft-tól
Mint mindig, idén is kétféle árkategóriában kínál adventi kalendáriumot a francia márka, idén Eva Offredo varázslatos illusztrációival díszítették a naptárakat és a karácsonyi csomagokat. A klasszikus naptár ára 24 500 Ft (a benne található holmik összértéke 43 600 Ft): ezek az ikonikus test-, arc- és hajápoló termékeik apró verzió, valamint egy normál kiszerelésű kézkrém. A magasabb árkategóriába tartozó naptár 47 500 Ft-ba kerül (a termékek összértéke 60 600 Ft) – ebben már a brand magasabb árkategóriás arcápolóiból és parfümjeiből is ízelítőt kaphatunk.
Kiehl’s adventi kalendárium, 37 970 Ft
A Kiehl’s ünnepi kollekciója a márka 24 ikonikus termékét tartalmazza. 37 970 forintba kerül (az online készlet egyelőre kifogyott, de a butikokban nagyon is kapható, és információink szerint online is hamarosan újra elérhető lesz), a termékek összértéke azonban kapaszkodj meg, 92 405 Ft. Nem csoda, hogy minden évben viszonylag gyorsan kifogynak a készletek. Csakúgy, mint minden évben, az idei ünnepi szezonban is egy grafikai stúdió tervezte a karácsonyi csomagok mintáit (nem csak a naptárét). Ez most a londoni és fokvárosi székhelyű Made by Radio, amelynek munkái külön megérnek egy misét, remekül mutat minden limitált csomagolás.
The Body Shop kalendáriumok, 3-féle, 24 990 Ft-tól
A The Body Shop üzletek szokás szerint megint karácsonyi csodavilággá változtak, és mint mindig, most is történeteket kreáltak karácsonyi kollekciójukhoz. Idén a Közösségi Fair Trade partnereik inspirálták őket, és minden egyes adventi naptár azokat a nőket ünnepli, akik segítenek a márka termékeiben található fenntartható összetevők előállításában. A Share the Joy kalendárium 24 990 Ft (összértéke 35 860), ez kis kiszerelésű termékeket tartalmaz. A Share the Love ára 32 990 Ft (értéke 58 550 Ft), ebben 25 meglepetés van, köztük nagy kiszerelésű termékek is megtalálhatók, a Share Love & Joy óriáskalendárium 46 900 forintba kerül (értéke 85 050 Ft), 25 mini és teljes kiszerelésű terméket rejt, amelyek között Drops of Youth™ szérum, C-vitaminos nappali arckrém és Himalájai bambusz szenes mini arcmaszk is van.
Rituals adventi kalendárium, 3-féle, 24 290-tól
A Rituals-t 2000-ben alapították Hollandiában, és gyakorlatilag ez volt az első luxus otthoni testápoló márka. Mára világszerte rengeteg rajongója van, amióta pedig Magyarországon is elérhető (a Douglas üzleteiben és a Notinón), a magyar közönség is érti már a siker okát. Nem csak kozmetikumokat (bár kétségtelenül fürdő és testápoló termékei a leghitesebbek, ezekkel tényleg egy spában érezhetjük magunkat), illatgyertyákat, illatpálcákat és parfümöket is kínálnak, illetve autóillatosítókat és persze diffúzorokat is. Háromféle adventi naptáruk van idén. A 2D-s kalendárium már 4000 forint kedvezménnyel 24 290 forintba kerül, a benne rejlő kincsek összértéke pedig 45 290 Ft. A képünkön is látható 3D kalendárium már 8000 forinttal olcsóbb, 32 500 forintba kerül (a termékeinek összértéke 55 790 Ft), a prémium kalendárium (ebben természetesen főleg teljes kiszerelésű termékek vannak) most 52 890 Ft (a termékek összértéke 87 190 Ft). MIndhárom naptárban található 4 db adventi gyertya is.
Lush adventi kalendárium, 81 190 Ft
A fenntartható brit márka idén is nagyot gurít: minden Lush adventi kalendárium 25 darab felfedezésre váró vegán terméket tartalmaz, köztük 2 darab, az elmúlt Lush-karácsonyok emlékét idéző retro termékkel, valamint 2 darab kizárólag a Lush adventi kalendáriumában elérhető termékkel. (A többször használható ajándékdoboz újrahasznosított kartonpapírból készül, míg a szalag újrahasznosított műanyagpalackokból.) A Lush adventi kalendáriumának gyönyörű dizájnját az Arthouse Unlimited készítette – ez egy civil szervezet, amely komplex neurodiverzális és fizikai segítséget igénylő felnőttek művészi munkáit népszerűsíti.
YSL és Giorgio Armani adventi kalendárium, 121 990 Ft
És hát akkor emlékezzünk meg két igazi luxusnagyágyúról is. Akárcsak a Lancôme-ot (az ő adventi kalendáriumaik idén rekord gyorsan elfogytak szerte a világon), vagy a Chanelt, úgy a Giorgio Armanit és az YSL-t sem kell bemutatni a szépségápolás szerelmeseinek. Egy ideje már megszokhattuk, hogy a luxusmárkák is készítenek adventi kalendáriumokat, amelyekbe szintén az ikonikus termékeiket rejtik. A Giorgio Armani egyet jelent az időtlen eleganciával, az YSL pedig a tökéletesen szabott, egy fokkal lazább világáról ismert – a magas minőség és dizájn pedig szépségápolási vonalaikra is éppúgy jellemző. Mindkét márka naptárában rúzsok garmadája, szempillaspirálok, szemceruza, parfümök (az YSL esetén még a niche vonalból is kapunk ízelítőt, idén a Blouse nevű illat van a naptárban a Black Opium, Mon Paris és a Libre mellett, a Giorgio Armaniban pedig szintén a legnépszerűbb illatok kis verziói találhatók meg), arcápolók (például lotion, krém, szérumok, primer, a magasabb árkategóriából). Apró luxusdömping, amiből csupán néhány darabot is feldobja nemcsak neszesszerünket, de kedvünket is ebben a zord világban.
Járjon valami egyedi is még a kencék mellé – készítsd el saját kezűleg ezt a helyes karácsonyi manót!
Kiemelt kép: PR/nőklapja.hu