A Nők Lapja a hazai sajtótermékek közül elsőként kapta meg a Gyermekbarát média és reklám – Felelősen a gyerekekért védjegyet
A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány által létrehozott és bejegyzett védjegyet a Magyarországon megjelenő sajtótermékek közül elsőként érdemelte ki a Nők Lapja, amely 2023 márciusától kiemelt figyelmet fordít a reklámozás, a kép- és szövegalkotás területén a legfontosabb gyermekvédelmi irányelvekre.
A folyamat első lépéseként a Nők Lapja magazin a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal közösen egy saját gyermekvédelmi irányelv kidolgozásába kezdett, és nemzetközi sztenderdeknek megfelelő belső auditot végzett. A több mint egy évig tartó folyamat során rengeteg célirányú foglalkozáson vettek részt a lap munkatársai: többek közt online, sales- és mentorképzések, szerkesztőségi workshopok segítették azt, hogy minél gondosabban és figyelmesebben tudjanak eljárni a 18 éven aluliakat érintő tartalmak készítésekor. A megalkotott belső szabályzatok magukban foglalják a jogszerű és etikus reklámozással kapcsolatos megfelelőségi szabályozást, valamint a vizuális és szöveges médiatartalom gyártásra vonatkozó gyermekvédelmi irányelveket.
Miért a Gyermekbarát média és reklám védjegy a jó megoldás az értékalapú tartalomgyártás és reklám közvetítésére?
– a védjegy azt igazolja, hogy a használatára jogosult szervezet nemzetközi sztenderdeknek is megfelelő auditáláson esett át,
– a védjegy használatára csak az jogosult, akinek van megfelelőségi szabályzata, gyermekvédelmi irányelve és munkatársai gyermekjogi képzésben is részesültek,
– a védjeggyel rendelkező szervezetek reklámjaikban és a tartalomgyártás során tiszteletben tartják a jövő nemzedékek jogait, érdekeit és szükségleteit – a védjegyhasználat során a GVH legújabb esetjogával és az 1991. évi XXXI. törvénnyel (Gyermekjogi egyezmény) összhangban, gyermeknek minősül minden 18 éven aluli személy,
– a védjegy használatával a vállalat ESG-értéke növelhető (az S pillér alatt).
A Nők Lapja lapcsalád a védjegy elnyerésével elköteleződött a gyermekjogokat tiszteletben tartó, gyermekbarát felelős újságírás mellett. Célunk, hogy iparági szinten példamutató előrelépést tegyünk a gyermekbarát média és újságírás érdekében.
Gyermekbarát reklám irányelvek – letölthető dokumentum (pdf)