gazdag, öltönyös üzletember magángépe fedélzetén kávét iszik, az ablakon kibámul

A milliárdos elárulta, milyen a sikeres munkavállaló

Mindannyian izgultuk már szinte ájulásig magunkat egy fontos állásinterjú miatt... A mániákus kéztördelés azonban végre a múlté lehet! Bill Cummings milliárdos segítségünkre siet legjobb tippjeivel – leendő munkavállalóknak.

Bill Cummings amerikai filantróp jótékonysági alapítványa jelenlegi becslések szerint közel 2 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik, a férfi pedig 2018-ban a Forbes magazin éves Top Givers listáján is szerepelt 2017-ben tett adományait elismerendő. A Cummings School of Veterinary Medicine és a Cummings Veterinary Medical Center is (mindkettő a Tufts Egyetemen, ahol ő is diplomát szerzett anno 1958-ban) róla kapta a nevét, minekutána jelentős összegekkel segített ezeknek az intézményeknek. Cummings 1970-ben lett milliárdos ingatlanvagyonának köszönhetően. Bizniszét egyetlen épületből egy hatalmas, összesen 11 millió négyzetméteres ingatlanbirodalommá növelte (nem kevesebb mint 11 különböző városban és településen) – olvasható a Cummings Properties honlapján. A most 86 éves filantróp

állítólag soha nem vett fel kölcsönt, kizárólag saját erőből fejlesztette vállalkozását.

Bill Cummings (középen) köszönti az egyik résztvevőt, aki a Trade Center 128 Átriumban tartott partit a 30 millió dolláros támogatás nyerteseinek tiszteletére.

A milliárdos Bill Cummings 2023 júniusában egy partin. (Fotó: Jim Davis/The Boston Globe via Getty Images)

Óriási tapasztalatából származó tudásán azonban nem egymaga szeretne ücsörögni: 2018-ban megjelent önéletrajzában (Starting Small and Making It Big: Hands-on Lessons in Entrepreneurship and Philanthropy) fontos tanácsokat fogalmaz meg munkavállalók és kezdő vállalkozók számára, nemrég pedig egy interjú keretében még tovább fejtegette a siker titkát – ahogy ő látja.

Lássuk hát, mi az a 7 tanács, melynek megfogadása szerinte bárkit sikeressé tehet a munka világában:

Szeresd, amit csinálsz!

Az élet nem habos torta, így sajnos mindenki végez előbb-utóbb olyan munkát, amit nem igazán élvez, esetleg egyenesen utál. Érdemes azonban ezekre az állásokra úgy tekinteni, mint például a takarításra vagy a szemét kivitelére – senki sem szereti, mégis meg kell csinálni egy nagyobb cél érdekében. Sok esetben ugyanez vonatkozik a munkára, és különösen egy újabb megélhetési válság közepette nem engedheted meg magadnak, hogy állandóan finnyás legyél.

Ugyanakkor nem is érdemes hosszú időre leragadod egy olyan munkahelyen, ami minden nap szenvedést és szomorúságot okoz neked: ha teheted, inkább olyan feladatokra szánj időt az életedből, amik feltöltenek, különben nehezen maradsz elkötelezettek a karrieredet illetően. „Mindig jobban szerettem azt, amit csináltam, mint a pénzt, amit ezért kaptam. A vállalkozói lét titka, hogy olyasmit csinálj, amit már reggel, amikor felébredsz, alig vársz”– mondta nemrég Cummings a New York Postnak.

Légy ambiciózus!

„Semmi sem olyan fontos, mint a kemény munka, a törekvés, a kitartás és az elkötelezettség – érvel a milliárdos. – Milyen tétlen élvezetekről vagy hajlandó lemondani, hogy elérd, amit igazán akarsz?” Például az órákon át történő tévézésről biztosan…

Tisztelj mindenkit körülötted!

Alapvető kellene, hogy legyen, sokszor mégsem az. Kezdetben még könnyebben megy, hogy udvarias és alázatos legyél, idővel azonban sokaknál az egó és az arrogancia veszi az irányítást – Cummings szerint viszont ez nagy baj. „Dolgozz rendszeresen egy szilárd értékrend kialakításán, még akkor is, ha a mindennapi életedben rendszeresen elmaradsz ezektől az értékektől! Minden embernek különböző készségei és képességei vannak, ahogyan mindannyiunknak megvannak az egyedi hibái és hiányosságai is” – emlékeztet az üzletember.

Kérdezz!

A kérdezés érdeklődést és szenvedélyt jelez, és végső soron arról árulkodik, hogy érdekel, amit csinálsz. „A dolgok működésével kapcsolatos végtelen kíváncsiság a kreativitás jele” – foglalja össze Cummings. 

Szúrd ki a problémákat, és mutass be ezekre megoldásokat!

Még ha csak most kezdesz is valahol, érdemes szóvá tenned, ha azt látod, valamin érdemes volna javítani – ugyanakkor ne állj meg itt, hanem rukkolj elő egy javaslattal is erre vonatkozóan! „A legértékesebb kollégák általában minden cégnél azok, akik azonnal felismerik a problémákat, és aztán foglalkoznak is a megoldásukkal. A kíváncsi és találékony álláskeresők gyakran nagyszerű munkát végeznek” – véli a milliárdos.

Ügyelj az írásbeli kommunikációra!

Írd meg a levelet, majd, még mielőtt elküldenéd, olvasd el újra! És újra… majd harmadszor is! Olvasd fel hangosan – ez is sokat segít! Ha pedig az írásbeli közlés a munkádnak egy olyan területe, amibe gyakran beletörik a bicskád, akkor kérj meg valakit, hogy segítsen a tanácsaival!

Nemcsak a helyesírásról van szó, hanem a megfelelő hangnemről, a tömörségről és arról is, hogy jól figyelsz-e a részletekre. „Ha valaki képes kifejezni magát, ha papírra tudja vetni a gondolatait, akkor valószínűleg elég okos ahhoz, hogy sok minden mást is megoldjon” – jegyzi meg Cummings.

Ne várd, hogy valami az öledbe hulljon!

Ha sok mindenkihez hasonlóan te sem egy igazán jómódú, jó kapcsolatokkal rendelkező családba születtél (azaz épp a nepobébikkel ellentétben), akkor nem érdemes a szerencsére támaszkodnod. Egy nagyívű, sikeres karrierért sokat kell dolgozni, így, ha hirtelen egy jó lehetőség felüti a fejét, nagyon fontos, hogy résen legyél és azonnal lecsapj rá – zárja tanácsai sorát a gazdag filantróp.

Kiemelt kép: Illusztráció – Getty Images