Az egész úgy kezdődött, hogy idén május 2-án a hollywoodi forgatókönyvírók céhe (a WGA – a szerk.) általános sztrájkot hirdetett, mert nem tudtak megállapodni a stúdiók és producerek képviselőivel a béremelés és a munkakörülmények javításának kérdéseiben. A filmgyártás – ahogy a reklámkészítés, a tévéműsorgyártás, sorozatforgatás, de még a videójáték-gyártás is – olyan műfaj, amely rendkívül sok papírmunkát igényel. A legtöbb mozgóképes produkció alapja – ha úgy tetszik, a tartalma – ugyanis egy könyv, amit valakinek meg kell írnia. Erre vannak a forgatókönyvírók, akik a munkafolyamat egy pontján a kezükbe veszik az alapötletet, és kidolgozzák a cselekményt, a karaktereket, a dialógusokat, az egyes jeleneteket, a mozgásokat az adott jelenetekben, és még sok minden mást is. A vicces figurák, a jó poénok, az izgalmas jelenetek mind-mind a forgatókönyvírók leleményei. Ha ők beszüntetik a munkát, az egész folyamat megakad. Éppen ez történt idén, amikor a szakszervezet botot dugott a küllők közé, és a hollywoodi álomgyár nagy csúszások és csikorgások közepette szép lassan leállt.
Olyan dolgokról fogunk most írni, amelyek nem biztos, hogy átlépték a kedves olvasó ingerküszöbét, ami érthető is, ám a helyzet az, hogy a globális faluban minden összefügg mindennel, és a hollywoodi alkotóművészek sztrájkja – róluk van ugyanis szó – közvetve mindenképpen, de egészen direkt módon is érint minket.
Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak
500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.