A Psycholigies.co.uk cikkében remek tippeket találtunk ahhoz, hogy jobban meg tudd szervezni napjaidat, és hatékonyabb lehess a munkában. A trükk az, hogy olyan módszert alakíts ki, amely nem igényel túlzott erőfeszítést. Például, a legsűrűbben használt dokumentumaidat tarts az asztalodon, ahol könnyen eléred.
Íme néhány egyszerű, könnyen alkalmazható tanács:
- Alakíts ki egy „elpakolandó zónát”. Nevezd el az asztalod egyik sarkát és minden olyan dolgot rakj oda, amit később majd el kell raknod, az arra megfelelő időben.
- Szánj 10-15 percet arra, hogy végigfuss a listádon és kipipáld azokat a dolgokat, amelyeket már elvégeztél: takarítsd le az asztalod, rendezd az e-maileket, ürítsd ki az „elpakolandó zónádat”.
- Figyelj azokra feladatokra, melyek hasznosnak tűnhetnek, ám mégsem azok. Ilyen lehet, amikor céltalanul pakolászol. Kérdezd meg önmagadtól, hogy valóban a legjobb időpontban pakolsz-e. Ha a válasz nem, hagyd abba.