szálloda takarító

4 dolog, amit a szállodai takarítók észrevesznek a szobádon

A szállodában mindannyian élvezzük, hogy végre nem nekünk kell takarítani, pakolni, főzni és rendet tenni. Mindig megjelenik egy vagy több takarító, aki elvégzi helyettünk a munkát. Csakhogy nekik is megvan a véleményük azokról a vendégekről, akik egy egész apokalipszist hagynak maguk után.

Vannak, akik annyira szoronganak attól, hogy a takarítónők rosszat gondolnak róluk, hogy inkább kitakarítanak a szoba elhagyása előtt. Mások ezt csupán emberségből, jó érzésből teszik, hiszen nem hagyunk magunk után áldatlan állapotokat és extra takarítanivalót a szállodában. Megint mások azonban teljesen elfelejtik, hogy azok is emberek, akik utánuk takarítanak, és elképesztő, mit hagynak maguk után.

A szállodai takarítók szedik össze az eldobált műanyagot

A hotel személyzete nagyon is képet kap arról, vendégként mennyire vagyunk környezettudatosak. Égve hagytuk-e a lámpát, elhasználtuk-e az összes tiszta fürdőlepedőt, széthagytuk-e az ételek, italok, játékok műanyag csomagolását. Vendégként ha tehetjük, gyűjtsük szelektíven a szemetet, ne hagyjuk csak úgy magunk után, és 

válasszunk papírból készült ételes dobozokat, poharakat, szívószálat

és minden terméknél részesítsük előnyben a környezetbarát csomagolást. Takarékoskodjunk a vízzel, az árammal, de nem azért, mert így a szállodának spórolunk, hanem azért, mert a bolygónk múlik azon, a rajta élő emberek hogyan viselkednek. A környezettudatos vendégekről ráadásul a takarítóknak is jó véleményük van.

szálloda takarító

A szállodai takarítók sok mindent észrevesznek, amit mi nem (Kép: Getty Images)

A szállodai takarítók rémálma: szemét mindenütt

Néhány itt-ott hagyott holmi persze nem jelent problémát. Egyesek viszont szeméttel borítják a fél szobát, olyannyira, hogy a takarítók nem is végeznek a szobákra előírt takarítási idő alatt mindennel. Fogkrém a mosdóra száradva, a tubus ledobva, a kádban hagyott szépítőszeres csomagolások, morzsák, ételmaradékok, csomagolóanyagok szinte minden sarokban és felületen. Biztosak lehetünk benne, hogy az ilyen vendégektől áll égnek a haja minden szállodai takarítónak.

Amikor a szállodai takarító találja meg a távirányítót

A személyzet tagjai azt is észreveszik, ha a személyes elektronikai eszközök útban vannak, vagy ha rossz helyre rakod a szálloda eszközeit. Például az ágyon hagyják a laptopot, így nem lehet ágyneműt cserélni vagy elhagyják a tévé távirányítóját. Rengeteg pincér és szobalány keresgél órákon át elhagyott távirányítókat, így 

sokat segítünk nekik, ha ugyanoda tesszük vissza a kis eszközt, ahol találtuk,

és ez általában az éjjeliszekrény lapja. Érdemes arra is odafigyelni vendégként, hogy ne hagyjunk magunk mögött fontos személyes tárgyakat, telefont, a gyerek kedvenc plüssét, ékszereket. Ezek ugyan jellemzően a talált tárgyak osztályára kerülnek, de nekünk is jobb, ha összepakoláskor alapos munkát végzünk.

Kell borravalót adni a szállodai takarítónak?

Természetesen az is befolyásolja, mit gondol rólad a személyzet, hogy adsz-e borravalót. Ez egyáltalán nem kötelező, hiszen ők megkapják a fizetésüket a munkájukért, de általában nem kapnak sokat, így ha megtehetjük, érdemes meghálálni a munkájukat. A borravaló egy figyelmes módja annak, hogy köszönetet mondjunk a tiszta és számunkra előkészített szobáért, az utánunk történő takarításért. Ha nincs erre fordítható pénzünk, a telefon mellé írt köszönő üzenet is megteszi, hiszen ki ne szeretne pozitív visszajelzést kapni?

A takarítóknak a tisztaságon kívül egy sor más kérésük lenne felénk…

Kiemelt kép: Getty Images