Hollywoodi dívák, ideje félreállni! Új királynő jelent meg a színen tűsarkú cipőben, felvágott nyelvvel, aurájában azzal a bizonyos je ne sais quoi-val, ami csak Párizsból érkezhet. Az Emily Párizsban című sorozat negyedik évadának második fele friss bagettekkel és Dior-költeményekkel debütál, de az egész díszletből messze kiragyog Sylvie Grateu, Emily főnöke.
Kicsoda Philippine Leroy-Beaulieu (ejtsd nagyjából filipín löroá boáliő), aki Párizs tökéletessé pingált varázsa mellett fogyaszthatóvá teszi az imádva gyűlölt sorozatot?
Párizs és Róma bűvöletében
Habár kifogástalanul ábrázolja a párizsi nő kliséjét, aki rabul ejtette az amerikai és az európai nézők szívét is, osztálytársai egy egészen más képet adnának róla. Ők egy hangos, energikus kamaszlányról mesélnének, aki élénken gesztikulál beszélgetés közben.
Nem véletlenül, a párizsi születésű színésznő (1963. április 25-én látta meg a napvilágot) ugyanis féléves korában Rómába költözött a családjával a szintén színész papa karrierje miatt. Testvérével a szülők válása után tért vissza a francia fővárosba. Ahol
Roger Vadim, az És Isten megteremté a nőt rendezője felfigyelt rá, és be is válogatta
akkor készülő, új filmjének főszerepére.
A következő évtizedekben Philippine különböző szerepekben bizonyíthatta tehetségét, szerepelt vígjátékokban, drámákban, kosztümös darabokban, 1986-ban jelölték a francia Oscarra, a César-díjra a legígéretesebb színésznő kategóriában.
A lehetőségek beszűkülését követően 2015-ben kapott új szárnyra karrierje, amikor csatlakozott a nagysikerű Hívd az ügynökömet! (Call my agent!) című sorozathoz. A díjnyertes széria egy párizsi színészügynökség kulisszatitkait mutatja be, ahol Philippine Catherine Barneville-t, egy gazdag család lányát, és egy hűtlen tehetségkutató feleségét alakította.
Philippine Leroy-Beaulieu kiragyog a sorozatból
A sorozat óriási sikere a tengerentúlra is elért, ami mellett már Darren Star, a Szex és New York producere sem tudott elmenni. Fejéből azonnal kipattant a szikra: mi lenne, ha új sorozatában megalkotná Samantha Jones francia változatát?
Makulátlan megjelenésével, szellemes és kíméletlen megnyilvánulásaival, valamint a Vogue szerkesztőjét is sárgulásra késztető ruhatárával Sylvie Grateau a két lábon járó francia sikk. Miközben az Emily Párizsban szériát silány sztereotípia-gyűjteménynek nevezték a fanyalgó kritikusok,
azzal mindenki egyetértett, hogy Philippine Leroy-Beaulieu valódi tartalmat ad a sorozatnak.
A nézők között is egyre népszerűbbé váló kissé rideg, ám annál ellenállhatatlanabb Sylvie figuráját egyre jobban megismerhettük, és kiderült, hogy a felszíni klisék alatt egy elképesztően izgalmas személyiség rejtőzik. Egy magabiztos nőé, akit hidegen hagynak az instalájkok és az amerikai optimizmus.
A gonosz karaktert mindig érdekesebb eljátszani
Philippine emlékszik, hogy azonnal magával ragadta Sylvie karaktere, amikor először elolvasta a forgatókönyvet. „Tetszett, hogy Sylvie politikailag inkorrekt, ami már 2019-ben is nagyon provokatívnak számított” – idézte fel a kezdeteket a színésznő. Az évadok során rendkívül élvezte, hogy újabb és újabb dimenziókat adhat a karakterének, mert szerinte pontosan ettől válik nagyon emberivé.
Azt is szereti, hogy Sylvie nem kér bocsánatot, mert nem akar senkinek megfelelni.
A saját játékszabályai szerint éli az életét, amihez a női nézők sokasága tudott kapcsolódni. Akár Emily naivitását cincálja szét gúnyos egysorosaival, akár maró kritikát fogalmaz meg egy martini kortyolása közben, minden jelenetet elrabol, amiben ő szerepel. Mindezt ráadásul olyan kinézettel, mintha a legújabb Balenciaga plakátról lépett volna le.
„Az emberek azt gondolják, hogy a franciák durvák, de mi csak őszinték vagyunk” – mondja a színésznő, aki szerint ez sokkoló lehet egy olyan világban, ahol hajlamosak vagyunk mindent porcukorral behinteni. Sylvie nyers őszintesége éles kontrasztban áll Emily émelyítően édes karakterével, aki az életet kizárólag a közösségi média koordináta rendszerében tudja elképzelni.
A nézők különösen azért rajonganak a karakterért, mert mindig szakít a hagyományokkal, és messze nem az átlagpolgár életét éli.
Nincsenek gyerekei, nyitott házasságban él, és vajmi keveset törődik szeretői életkorával.
Az egyes részek során feltárul Sylvie sebezhetősége, és a lekezelő főnökből szép lassan jóindulatú mentor lesz, de szellemes riposztjai és magabiztos fellépéséből természetesen egy jottányit sem enged.
Megérkezett a francia Samantha Jones
„Emily, ha nem bánod, van egy életem. Ami sokkal izgalmasabb, mint ez a beszélgetés” – intette csendre beosztottját Sylvie, mi pedig óhatatlanul arra gondoltunk, hogy ezt Samantha Jones is mondhatta volna. A francia főnökasszony és a Szex és New York vibráló pr-osa között azonban nem merül ki ennyiben a hasonlóság.
Mindkét karakter idősebb, tapasztaltabb nő, aki magabiztosságot sugároz, szexi, csodásan fest, és mindenki felfigyel rá, amint belép valahova. Philippine is úgy gondolja, hogy spirituális szempontból
Sylvie és Samantha akár unokatestvérek is lehetnének, noha előbbit lehetetlen leválasztani franciaságától.
Ahogy Darren Star egyszer megjegyezte: „a francia nők sokat taníthatnának nekünk a szabadságról”. A kultikus sorozatok producere nem feltétlenül a szexuális szabadságra gondolt elsősorban, inkább a módról, ahogy ezt a szabadságot a franciák birtokolják. Nem csupán a hálószobában, hanem azon kívül is.
A kor csak a sajt esetében érdekes
Sylvie páratlan eleganciával és stílussal mozog a szerelem és az erotika útvesztőiben, ahol még a legsebezhetőbb pillanataiban is átüt személyiségének kortalan ereje. À propros, kor! A színésznő karakteréhez hasonlóan nem rejti véka alá a véleményét. „Veszélyes az a világ, ahol az emberek nem öregedhetnek. Szerintem fontos, hogy felvállaljuk ezt az egészet, és ne csináljunk belőle problémát, amiről nem lehet beszélni. Ez nem lehet szégyellnivaló, hiszen mindenkivel megtörténik, nem igaz?”
Philippine érti ugyan a korral kapcsolatos nyomást, főleg a szakmájából kifolyólag, de végtelenül szomorúnak tartja, ha valaki nem képes birtokba venni a saját ráncait. Szerinte épp a korral válunk kedvesebb emberré, ahogy az élet folyamatosan csiszol bennünket, hogy empatikusabbak legyünk másokkal.
A stílus családi örökség
Sylvie karaktere a stílus frontján is mély nyomokat hagy maga után. A divat azonban Philippine Leroy-Beaulieu életében is fontos szerepet tölt be, hiszen édesanyja húsz évig dolgozott Christian Diornál. Ő tanította meg neki, hogy ha követi a divatot, akkor hamar kimegy a divatból. Mások majmolása helyett jobban jár, ha kreatívan kialakítja a saját stílusát, és olyan gyönyörű, időtálló darabokba invesztál, amelyek bőven túlmutatnak a szezonon.
A színésznő szerencsés, hiszen római és párizsi múltja miatt kedvére kombinálhatja a francia és az olasz stílus jegyeit. Az Emily Párizsban negyedik évadának római premierjén is páratlanul elegánsan vonult fel kollégái körében. Azzal az utánozhatatlanul sikkes párizsi aurával, ami lenyűgözi mindkét nem tagjait.
Amikor arról kérdezték, hogy kit választana Alfie és Gabriel közül, azt felelte: „A Sylvie csapatban játszom. Nem igazán érdekel, hogy mit csinál Emily a szerelmi életében, túl zűrös. Ha valakit választanom kéne, a régi barátaimat, Julient és Lucöt választanám. Rájuk mindig számíthatok.”
Aki szereti az Emily Párizsban című sorozatot, az imádni fogja ezeket a hősnőket.
Kiemelt kép: