„A világon 7,3 másodpercenként készül fotó póló nélküli férfiről. Tavaly 352 millióan szembesültek azzal a tragikus problémával, hogy elszakadt a pólójuk, mielőtt fotózkodhattak volna benne – mondja elcsukló, drámai hangon egy nő azon a videón, amelyen tükör előtt szelfiző, bicepszüket feszítő, félmeztelen pojácákat vonultatnak fel. – Pedig a póló megvédi a férfiakat a szagtól és a nedvességtől. Segíts, hogy megállíthassuk a pólótlanság járványát!” A ruhamárka reklámjának lényege, hogy valamelyik csupasz felsőtestű férfiről készült kép alá írjuk a kampány hashtegét, és ők mindennap kisorsolnak egy pólót az önjelölt félaktmodellek között.
Ezeknek a férfiaknak több közös vonása is van. Az egyik, hogy mindannyian elégedettek a testükkel annyira, hogy a látványát bátran közkinccsé tegyék, a másik pedig, hogy a képeik kivétel nélkül a beleegyezésükkel készültek. Hogy az utóbbi mekkora érték, jól szemlélteti egy másik statisztika: Dél-Koreában a rejtett kamerával felvett erotikus tartalmak száma az elmúlt nyolc évben több mint az ötszörösére nőtt, aminek naponta újabb és újabb nő válik áldozatává. A kukkolók videózzák őket a nyilvános vécékben, a próbafülkékben, a metrón, a mozgólépcsőn az előttük álló miniszoknyás nő alá tartják a telefont. Miközben a megalázott nőkben ez komoly törést okoz, és volt már, aki szégyenében öngyilkos lett, a szexoldalak látogatói különösebb büntetés vagy bűntudat nélkül kattintanak a videókra. Ezért a dél-koreai rendőrség is leforgatta a saját kukkolós filmjeit, majd feltöltötte őket a fájlmegosztó oldalakra.
Az akcióról szóló videóban azt az álamatőr felvételüket mutatják be, amikor egy lány ruhát próbál, háttal. Matat a fogassal, kibújik a felsőjéből, látjuk, hogy fehér trikót visel – aztán váratlanul belenéz a kamerába! A videó átvált horrorfilmbe. A lány arca falfehér, haja csapzott, szeme körül elmosódott fekete festék: hasonlít A kör meg a többi japán horror klasszikus főszereplőjéhez. „Lehet, hogy te hajszoltad öngyilkosságba – suttogja valaki. – A rendőrség figyeli ezt az oldalt.”
Zseniális! A sokkoló videókat két hónap alatt ötvenegyezerszer töltötték le. Szívesen megnéztem volna a felhasználók arcát, amikor feléjük fordul a morcos lány, és kiderül, hogy csapdába csalták őket. A kampányvideóban néhány jelenet erejéig eljátsszák, ahogy az erotikára éhes fiatalemberek összerezzennek, meg ijedtükben ledobják a laptopot az ágyról, de ők nyilván csak statiszták. Ha esetleg valakinek lenne a rémült kukkolókról valami jó kis rejtett kamerás felvétele, kérem, küldje el nekem…
Pór Attila
(Nyitókép: Thinkstock)