webshop seo marketing

Legfontosabb marketing tippek, ha jól működő webshopot szeretnél

Webshopunk felfuttatása bizony kemény dió lehet, ezért célszerű minél nagyobb körültekintéssel belevágni a marketingbe. Milyen marketing tippeket érdemes megfogadni, ha egy igazán gyümölcsöző webshopot szeretnénk üzemeltetni? Alábbi cikkünkből kiderül!

Mindenekelőtt készítsünk egy precíz költségvetést, és jelöljük ki a marketingre szánt összeg mértékét. Akár hirdetések vagy webshop SEO segítségével – esetleg mindkettővel – szeretnénk fellendíteni a forgalmunkat, számoljuk ki pontosan, hogy havi szinten mennyit tudunk a céljainkra fordítani. Vállalkozásunk pénzügyi stabilitását ugyan ne veszélyeztessük, de azt se feledjük, hogy marketing nélkül nem lesznek vásárlóink.

Ezek a legnépszerűbb marketing eszközök:

  • Keresőoptimalizálás (SEO). Ha a Google és egyéb keresőmotorok organikus, azaz nem fizetett találatai között akarunk előkelő helyeket elfoglalni, akkor a SEO jelenti a megoldást. Ugyan egy hosszú távú stratégiáról beszélünk, de a profi kulcsszókutatás és weboldalunk rendszeres optimalizálása egy idő után garantáltan hozni fogja a vásárlókat.
  • Hirdetések (PPC). A hirdetések azonnali forgalmat hoznak, viszont minden egyes kattintás után fizetnünk kell. Mivel a pénzünket egy amatőr kampánnyal pillanatok alatt elégethetjük, ezért mindenképp ajánlott PPC szakértőkre bízni a feladatot. Többek között hirdethetünk a Google-ben és a közösségi médiában is, csupán a célközönségünket kell jól behatárolni.
  • Közösségi média marketing. Készítsünk szórakoztató, vicces vagy edukatív posztokat – persze ha ügyesek vagyunk, akár mindhárom szempontnak is megfelelhetünk. Azonban fontos megjegyezni, hogy az elmúlt évek trendjei alapján már nem elég, ha minőségi posztokat gyártunk, hiszen nagy valószínűséggel hirdetnünk is kell azokat.
  • E-mail marketing. Releváns hírlevelekkel még ma is sikert arathatunk a feliratkozóink körében. Az e-mailben küldött anyagaink legyenek lényegre törőek és értékesek, illetve mindig próbáljuk meg átirányítani a felhasználókat a webshopunkra. Az e-mailek küldéséhez használjunk hírlevélküldő szoftvert, amely automatikusan kézbesíti az üzeneteinket.
  • Tartalommarketing. Ide tartozik minden olyan képi és szöveges anyag is, amely a célközönségünk számára érdekes lehet. Készíthetünk infografikákat és videókat, illetve blogbejegyzéseket és kurzusokat is. Gyűjtsük össze a célközönségünk legégetőbb problémáit, majd nyújtsunk rájuk konkrét és könnyen elérhető megoldásokat a tartalmainkkal.

Kérjük szakértők segítségét!

Legyen szó webshopunk elkészítéséről, hirdetéskezelésről vagy SEO-ról, már a kezdetektől fogva tanácsos valódi profikkal együttműködni. Amiben nem mozgunk otthonosan, azt szervezzük ki bátran, hiszen ellenkező esetben csak a pénzünket, időnket és energiánkat pazaroljuk. Ráadásul szakemberekkel a hirdetési kampányok és a keresőoptimalizálás megtérülése is gyorsabb lesz, az eredmények pedig garantáltan jönni fognak.

Kérjünk árajánlatot több helyről is!

Fordítsunk időt a szimpatikus cégek kiválasztására, és kérjünk ajánlatot legalább 3-4 helyről is az adott szolgáltatással kapcsolatban. Azonban ne feltétlenül a legolcsóbbat válasszuk, hanem vegyük számításba a kommunikáció tisztaságát és rugalmasságát is. Előfordulhat, hogy egy marketing ügynökség valamelyest drágábban dolgozik, viszont sokkal több értéket teremt számunkra, mint egy olcsóbb versenytársuk.

Ha sikeres webshopot szeretnénk működtetni, mindenképp tartsuk szem előtt a fenti tippeket. Ugyan webshopunk felvirágoztatása akár 1-2 évet is igénybe vehet, azonban megfelelő marketinggel és kitartó munkával bőségesen megtérülhetnek a befektetéseink.