Szépség és erő: A nők szerepe a jövő formálásában (x)

A mai világban a szépség nem csupán a külsőben rejlik, hanem abban a belső erőben is, amely segít abban, hogy bátran érvényesüljön mindenki és helyet találjon magának a világban.

A L’Oréal küldetése, hogy olyan szépséget teremtsen, amely inspirálja és előremozdítja a világot. A vállalat célja, hogy a holnap világa igazságos, sokszínű és befogadó legyen, és hogy a nők részt vegyenek ennek alakításában. A vállalat büszke arra, hogy régóta hozzájárul a nők szerepének erősítéséhez, és arra is, hogy velük együtt építi a jövőt. Évek óta elkötelezetten dolgozik azért, hogy a női vezetők és tehetségek előtt megnyissa a kapukat. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy 2023-ban a csoport vezetői pozícióinak 53%-át nők töltötték be: ez a 300 legnagyobb felelősséggel járó pozíciót jelenti, beleértve az Igazgatótanácsot és az 1300 kulcspozíciót, amit csoport szinten nyomon követ a vállalat.

Szépség, amely előremozdítja a világot

Magyarországon a L’Oréal 1994 óta van jelen, és ez idő alatt számos tehetséget támogatott. A vállalat nagy figyelmet fordít a folyamatos fejlődésre és képzésekre: a dolgozók számára mentorálást, szakmai tréningeket és rugalmas munkaidőt kínál, hogy a család és karrier is egyensúlyban maradhasson, ugyanakkor önkéntes napokat és egyéb eseményeket is szervez munkatársai számára.

A L’Oréal Magyarország 2024-es önkéntes napjának egyik részlete Murányi Lili fotóján

OK

„Amióta a L’Oréal-nál dolgozom, úgy érzem, hogy valóban hozzájárulhatok a nők támogatásához, nemcsak az irodában, hanem a közösségi kezdeményezéseken keresztül is. A vállalat önkéntes programjában való részvétel számomra különösen fontos, mert lehetőséget ad arra, hogy mások életét jobbá tehessem egy kicsit. Mindez megerősíti bennem azt a hitet, hogy a munka nemcsak a karrier építéséről szól, hanem arról is, hogy változást hozzunk a világban” – hangsúlyozta Sz. Diana, szenior tréner.

Az oktatásban és a munkahelyen mutatkozó szakadékok áthidalása

A L’Oréal nemek közötti egyenlőség iránti elkötelezettsége kiterjed a tudományra és az oktatásra is. A L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért program évtizedek óta ünnepli és támogatja a magyar női tudósokat, és létfontosságú pénzügyi forrásokat és elismerést biztosít, hogy segítse őket az úttörő munkájukban. Eközben a L’Oréal For Youth program az oktatás és a foglalkoztathatóság közötti szakadék áthidalására összpontosít. A fiatalok alapvető készségekkel való felvértezésével a kezdeményezés 2023-ban világszerte több mint 100 000 embert ért el, segítve őket abban, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő lehetőségeket.

A 2024-es L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért díjazottjai és a díjat átadók Aradi Barna fotóján

A L’Oréal az öregedő társadalomban a munka jövőjére is készül. Mivel a következő évtizedekben a globális munkaerő jelentős százaléka 50 év feletti lesz, a vállalat a L’Oréal For All Generations programon keresztül támogatja a generációk közötti együttműködést.

Ez az elkötelezettség nemcsak az idősebb korosztályokra terjed ki, hanem a fiatalabb generációkra is, hiszen a vállalat hisz abban, hogy a generációk közös munkája erősíti a csapatokat és gazdagítja a vállalati kultúrát.

„27 éve dolgozom a L’Oréal-nál, és mindig is fontosnak tartottam, hogy a tapasztalataimat megosszam a fiatalokkal. Az ő friss szemléletük sok új perspektívát hoz, amit én szívesen támogatok a saját tudásommal. Nagyon izgalmas látni, hogyan dolgozunk együtt, és hogyan formálják a jövőt a fiatalok, miközben mi, tapasztaltabbak, támogatjuk őket” – mondta M. Zsuzsa, vállalatirányítási rendszer transzformációjának szakértője.

Női munkatársak a L’Oréal Magyarországnál Aradi Barna fotóján

A generációk összefogása különösen fontos a világjárvány utáni kihívások közepette, amelyek a fiatalokat is súlyosan érintették. A Z generációs munkanélküliség enyhítése érdekében a L’Oréal 2023-ban világszerte több mint 25 000 szakmai lehetőséget teremtett a 30 év alattiak számára, megerősítve ezzel a vállalat elkötelezettségét a jövő tehetségeinek támogatása iránt.

„A L’Oréalnál töltött időm alatt – még gyakornokként is – rendkívül sokat tanultam, ami kiegészítette és a gyakorlatba ültette az egyetemen megszerzett elméleti tudást. Nemcsak a szakmai ismereteim bővültek, hanem értékes tapasztalatokat szereztem a csapatmunkáról, a projektek menedzseléséről és a valós üzleti környezetről is. Ez a lehetőség felbecsülhetetlen az egyetemi tanulmányaim szempontjából” – mesélte N. Anna, HR gyakornok.

A hátrányos helyzetű nők támogatása

A 2020-ban indított L’Oréal Fund for Women kezdeményezéssel a vállalatcsoport már több mint 420 szervezetet ért el, és közvetlenül több mint 2,5 millió nő és lány számára nyújtott segítséget. Ez a 80 millió eurós alap olyan problémák kezelésével foglalkozik, mint az erőszak, a szegénység és a társadalmi kirekesztés, emellett pedig biztosítja, hogy a nők hozzáférjenek az oktatáshoz és az életük újjáépítéséhez elengedhetetlen biztonsági hálóhoz.

A L’Oréal nemcsak a szépségipart formálja, hanem a jövőt is, és ebben a nők kulcsfontosságú szereplők. A vállalat célja, hogy minden szinten biztosítsa a nők számára a sikerhez szükséges eszközöket és lehetőségeket, legyen szó vezetői szerepekről vagy tudományos áttörésekről. Olyan világ megteremtésére törekszik, ahol a nők minden területen egyenlő esélyekkel léphetnek előre.

Kiemelt kép: L’Oréal