A Peugeot új városi kisautóját, olyan voluntarista mérnökök készítették, akik magától értetődő természetességgel fittyet hánytak a kategória minden eddig ismert és elfogadott törvényszerűségére, és azt akarták, hogy a 208-as alapjaiban forgassa fel az eddig megszokottakat, és legyen szó bármilyen felhasználási területről, a lehető legjobbat nyújtsa.
Más gyártók modelljeinek egyenformatervével bátran szembe menve a Peugeot azt az utat választotta, hogy a legtöbb helyen lekerekítéseket alkalmazott: a hűtőmaszkon, az alsó beömlőkön, az első és hátsó lámpák formáján is kifinomult elegancia érződik.
Az unikális jelleget tovább fokozza a többféle egyedi fényezés, a harmonikus hátsó rész és az oroszlánkarmokat idéző első nappali menetfények. Mindez együttesen olyan elegyet alkot, ami hosszútávra biztosítja autóstársaink figyelmét, függetlenül attól, hogy egy bevásárlóközpontba, benzinkútra vagy a közeli edzőterembe ugrunk be.
Az új 208-as képességeinek alapját az olyan magasszintű és kiforrott megoldások biztosítják, amelyek a márka felsőbb kategóriás sikermodelljeinél, a 3008-as és 508-as típusoknál már jól ismertek. Ezeket a fejlett technológiákat teszi most elérhetővé a városi autók méretosztályában a 208-as.
A finom elegancia az utastérben folytatódik, a műszerfalat és a középkonzolt, lágyan formált ívek teszik mozgalmassá, az anyagminőség osztályon felüli. Első pillantásra talán leginkább szembeötlő a többszörösen díjnyertes i-Cockpit vezetői környezet legújabb kiadása. A minden részletre kiterjedő ergonómiai kutatás nyomán megalkotott műszerfal, az egyedi formájú és méretű kormánykerék, az első pillanattól egyértelmű, könnyen kezelhető kapcsolók és a fejlett érintőképernyő (akár 10 colos méretben is elérhető) mind-mind kategória-újdonságok. A műszerfali technológia abszolút csúcsa pedig az a 3D megjelenítés, amely az új Peugeot 208 fedélzetén ünnepli világpremierjét.
A biztonság kérdését sem veszi félvállról az új 208-as: fejlett optikai és radar alapú szenzorai segítségével képes a vezetés során a sáv közepén tartani magát, alkalmazkodni az előtte haladó jármű sebességéhez, önállóan fékezni, és még a sebességkorlátozásokra is figyelmeztet. Ha szükséges, az autó leparkol, figyelmezteti vezetőjét, ha a fáradtság jeleit mutatja, és jelzi, ha veszélyes volna előzni. Ehhez társulnak még az olyan – városlakók számára rendkívül hasznos és fontos – kényelmi és kommunikációs szolgáltatások, mint a teljes körű okostelefon-integráció, a négy USB töltőaljzat, és a vezeték nélküli telefontöltő.
Napjainkban persze mindez csak akkor ér valamit, ha az autó a környezetet is kíméli. Az új Peugeot 208-as ebben sem okoz csalódást: 75 és 130 lóerő közötti teljesítményt nyújtó benzin- és dízelmotorjai a kategóriában szintén egyedülálló, nyolcfokozatú automata sebességváltóval harmonikus összhangban dolgoznak együtt a lehető legkisebb üzemanyagfogyasztás érdekében.
Az igazán környezettudatos vásárlók a 136 lóerős villanymotorral szerelt e-208-ban találhatják meg a számításukat. A hagyományos motort teljes mértékben nélkülöző, csendben és dinamikusan haladó, 2020 elejétől kapható elektromos változat tökéletes városi társ, ugyanakkor az akkumulátor egyetlen feltöltésével 340 kilométert képes megtenni, így akár komolyabb vidéki utazások is megtehetők vele.
Az első vásárlói és szakmai visszajelzések alapján minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy az új Peugeot 208 nagyon jóra sikerült. Szinte minden igényt képes kiszolgálni, amitől az ember óhatatlanul is valami trükköt sejt a háttérben. Pedig erről szó sincs, ezt az autót azok fogják választani, akik teljes spektrumában látják azt a letisztult és finom eleganciát, valamint a kérlelhetetlen és metsző hatékonyságát.
A Peugeot 208-as tesztjéről ezen a linken, az e-208-as tesztjéről pedig ide kattintva tájékozódhattok, a modellről bővebben pedig a peugeot.hu honlapon.
Képek: Peugeot