Kényelmes vagy szexi: a járvány ezen a téren is változást hozott

Alszom, főzök, dolgozom, olvasok – minek ehhez csipkebugyi? Egy divatmagazin a 10 darabos pamutbugyi-pakkról lelkendezik. Ez is csak a a COVID-19 járvány alatt történhet meg.

Mi történt?

Egy ikonikus divatlap szerzője lelkendező cikket írt egy tízes bugyicsomag megvásárlása miatt.

Miért fontos?

Sokan azt jósolják, a COVID-19 járvány miatt megváltoznak a preferenciáink a ruhavásárlás során: a több otthontartózkodás miatt felértékelődik a kényelem a kinézethez képest.

Amiről még olvashatsz:

A mosás nem a legkedveltebb elfoglaltsága egyikőnknek sem, de az angolszász országokban, ez a fajta házimunka – sok esetben – még kellemetlenebb. 

A teenVOGUE-on szerzője a minap egy 10 darabos bugyicsomagért lelkendezett, amelynek az ára csak 14 font, azaz darabonként nagyjából 600 forintból jön ki egy alsónemű. Azért örül az Amazonon is rendelhető kollekcióért, mert utál mosni. Azért ez első hallásra erős. Hiszen a tízes csomag csak elodázza a problémát, hacsak valaki nem egyszer használatos termékként gondol a ruhadarabjára. Nem kell ahhoz radikális környezetvédőnek lenni, hogy ezen fennakadjunk. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy számos nyugati országban rendkívül elterjedt a közösségi mosoda intézménye. Mi, magyarok leginkább a romantikus filmekből és sorozatokból ismerjük azt a számunkra furcsa szokást, hogy az emberek leviszik egy boltba kimosni a szennyest, ahol aztán beszélgetnek egymással a mosási idő alatt, de Amerikában a mosógép nem evidens tartozéka a háztartásoknak. Számos bérházban szintenként található egy közös használatú mosógép, de előfordul, hogy az alagsorba kell lemenni a ruhát mosni és szárítani. Ez a sajátosság szorosan összefügg azzal, hogy a tengerentúlon elterjedt a lakásbérlés, a lakástulajdonosok pedig nem szívesen kockáztatnak a mosógéppel, ami elromolhat, eláztathatja az alsó lakót, és ez mind-mind nagyon drága mulatság.
Tehát az a körülmény, hogy a koszos ruhákat tartalmazó zsákkal el kell menni akár egy-két utcasaroknyira is, érthetőbbé teszi a cikkíró érzelmeit. Ráadásul a COVID-19 miatt elrendelt korlátozások sem könnyítették meg azok dolgát, akik kénytelenek nyilvános mosodába vinni a ruháikat. Így aztán nem csoda, ha nő a kereslet az olyan termékek iránt, amelyek segítenek a mosási időszakokat megnövelni.

Védőmaszkot viselő emberek mosodában, 2020. április 2. (Fotó: Stephanie Keith / Getty Images)

És innen nézve érthető, hogy a probléma megoldása a fehérneművel kezdődik. – Számomra a fehérnemű kifogyása jelzi, hogy ideje mosni – fogalmaz a szerző, hozzátéve, hogy ilyenkor a fürdőruhának kell helyettesítésként „beállnia”. Annak érdekében, hogy a karantén időszaka alatt ne kelljen a házból kimozdulnia, rendelt az Amazonról egy 10 darabos fehér pamut „bikini” csomagot. – Amint megerősítettem a fizetést, éreztem, hogy ez lesz az egyik okosabb karantén vásárlásom – lelkendezett. Néhány nappal később meg is érkeztek a bugyik, amelyek még némi nosztalgikus érzéseket is keltettek benne: mert többnyire ilyen bugyi csomagokat kaptunk kislány korunkban anyánktól.
De ami talán számunkra is tanulságos: ezek a határozottan nem szexi alsóneműk egyszerűek, puhák, nem csipkések, sehol nem szorítanak, nem vágnak be, viszont mindenhol fednek, ahol kell. Ráadásul a címkéje sem irritál, ami sok csipkecsodának hátránya – árulja el a boldog tulaj.
Sokan mondják azt, hogy a járvány ezen a területen is változást hoz: a kényelem és a hasznosság fontosabb lett, mint valaha. – Alszom, főzök, dolgozom vagy olvasok, és ezek az új alsóneműk tökéletesen passzolnak a jelenlegi életmódomhoz – írja a fiatal újságírónő, és ha belegondolok, ebben van valami, és sem hordtam soha annyit a macinacit mint ezekben a hónapokban.

(Kiemelt kép: Getty Images)

Ha tetszett a cikk, regisztrálj, hogy hozzáférj az előfizetői tartalmainkhoz is!