„A munkánkat mindig halálosan komolyan kell venni, önmagunkat sosem.” (Spencer Tracy) A Nők Lapja 2020/31. számának Ecce Homo rovata.

Ismerősei beszélték rá, hogy érdeklődje meg az Operában, mikor van az énekesek meghallgatása, és jelentkezzen. Végigvárta az előző jelentkezőket, magabiztosan ment fel a pódiumra, belekezdett Csajkovszkijtól Gremin herceg világszép áriájába, elharsogta a közepéig, ám akkor felszólt egy hang a zsűriből: köszönjük, elég! És már hívták is a következőt. Sok évvel később a világ operaházainak egyik legkeresettebb Greminje lett. Csúcsgázsiért, csúcshelyeken, csúcssikerekkel énekelte a szerepet, ám annál az egy ütemnél, amikor az a bizonyos hang következett, reflexszerűen kivárt egy pillanatot, nem szól-e valaki valahonnan, nem szakítja-e félbe nagy reményű próbálkozását. A Metropolitan előadása kapcsán egy neves amerikai kritikus külön ki is emelte, hogy revelációszámba menő megoldás ez a kis szünet a drámai csúcsponton, mert lélektanilag új értelmezést ad az áriának. No lám, milyen új lehetőséget teremt egy botfülű felvételiztető okvetetlenkedése!

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.
Ízelítő a cikk tartalmából
Szegő András további gondolatai Gregor Józsefről.
Próbáld ki most kedvezményesen!
Az előfizetés ára az első hónapban csak 500 Ft, ezt követően 1490 Ft havonta. Ha van már előfizetésed, lépj be .