Egy viktoriánus időkben játszódó angol regény a Nők Lapja 2020/33. lapszámának Miért szeretem? rovatában.

Ha egy könyv úgy kezdődik, hogy „1853, Anglia”, akkor az neked garantáltan tetszeni fog! – állapította meg egyszer félig viccesen, félig komolyan az egyik kedves kolléganőm. És valóban, a viktoriánus időkben játszódó angol regények a kedvenceim közé tartoznak. Így szerettem bele első olvasásra ebbe a történetbe is.

Mint az öcsém gyakran hangoztatja, számára az angol nyelv olyan, mint egy képeskönyv. Mivel nem az anyanyelve, hanem kemény, verejtékes munkával sajátította el, rengeteg szóról a mai napig pontosan meg tudja mondani, mikor és milyen környezetben találkozott vele először, és ha meghallja, azonnal felidéződik benne az a szituáció. Én is ugyanígy vagyok, de nemcsak az angollal, hanem a kedvenc regényeimmel is: akár évtizedek múltán is emlékszem rá, mikor és hol találtam rájuk. A Büszkeség és balítéletre például gimnazista koromban, a miskolci antikváriumban, a Háború és békére a szüleim legfelső könyvespolcán takarítás közben – ez utóbbi annyira lenyűgözött, hogy ott, a létra tetején ülve elkezdtem olvasni, és csak akkor tértem vissza a napóleoni háborúk korából a valóságba, amikor odalent megjelent az anyukám, és megérdeklődte, mégis miért nem hallja, hogy porolnám a könyveket. John Fowles számomra legkedvesebb regényére, A francia hadnagy szeretőjére pedig még egyetemistaként Budapesten, egy Deák Ferenc utcai könyvesboltban.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.
Ízelítő a cikk tartalmából
Ezért szereti Mörk Leonóra a kötetet.
Hogyan lett a regényből film Meryl Streep és Jeremy Irons főszereplésével?
Próbáld ki most kedvezményesen!
Az előfizetés ára az első hónapban csak 500 Ft, ezt követően 1490 Ft havonta. Ha van már előfizetésed, lépj be .