Mi történt?
Közel 9 hónapja élünk együtt a COVID-19-cel, ezalatt a szépségipari termékek fogyasztási szokásai is nagyban megváltoztak.
Miért fontos ez?
Smink helyett a bőrápolás, a szalon élmény helyett a rítus került a középpontba. A szépségipari termékeket gyártó cégeknek is tartaniuk kell a lépést a fogyasztókkal.
Tovább olvasnál? Erről lesz még szó:
- Mi az a négy szépségápolási trend, amelyik felerősödött az USA-ban a világjárvány miatt?
- Mi a jó stratégia a beauty termékeket gyártó és forgalmazó cégek számára?
- Milyen trendek maradnak velünk járvány után is a szakértők szerint ezen a piacon?
Az önkéntes vagy a hatósági karantén, a szépségápolási szolgáltatások korlátozásai, a társadalmi távolságtartás és a maszk viselésének követelménye alapvetően megváltoztatták kiadási szokásainkat, és olyan termékek számára nyitottak keresletet, amelyeknek köszönhetően a szalon élmény az otthonainkban is megvalósítható, vagy amelyek megvédenek az extrém módon digitalizált életmód bőrünkre ártalmas hatásaitól.
Megváltoztak a hétköznapi szépségápolási rutinok, miután például a smink viselése is teljesen indokolatlanná vált. Ezzel egyidőben viszont felértékelődött a szakszerű otthoni bőrápolás tudománya. Sokan nem hiszik, hogy valaha is visszatérnek azok a rutinok, amelyek a világjárvány előtt meghatározták hétköznapjaikat – olvasható a Vogue Buisness cikkében. Ezt statisztikákkal is alátámasztják: a Spate új adatai azt mutatják, hogy négy alap kozmetikai trend jelent meg a világjárvány idején. Az USA-ban eszerint megnőtt az otthoni használatra való kozmetikai eszközök (mint például az arcgőzölő); a hamvasító hajápolók, amelyek a szőke festett haj színének megőrzésére valók; a koncentrált hatóanyag-tartalmú szérumok és a számítógép, telefon által kibocsátott kék fény kiszűrését szavatoló arcápolók iránti kereslet.
Mivel egyelőre nincs jele annak, hogy a világjárvány megállna, sőt, egyre több helyen újra romlik a helyzet, a beauty termékek gyártói és forgalmazói is túlélési stratégiákat keresnek, a megváltozott fogyasztási szokások feltérképezésével.
Előnyre tesznek szert azok a márkák, amelyeknek már van piacra dobott terméke az említett négy területen, de várhatóan egyre többen lépnek erre az útra a fennmaradás és a fogyasztói szokások kiszolgálása érdekében.
A már hivatkozott statisztika azt is kimutatta, hogy a szépségápolási eszközök népszerűsége már a járvány előtt megnőtt, az arcgőzölő iránti kereslet 70 százalékkal ugrott meg az előző év azonos időszakához képest (június végéig, az elmúlt egy évet vizsgálva), az arcmasszírozók forgalma pedig 33,4 százalékkal nőt. A tisztító bőrápoló eszközök eladása az előző év hasonló időszakát nézve kétszeresére nőtt. A tisztító-masszírozó-arcradírozó eszközök, mint a hagyományos kínai orvoslásban gyökerező gua sha iránt is hatalmas az érdeklődés az USA-ban. Ennek a kínai gyakorlatnak rituális eleme is van, ami szintén felértékelődhet, mivel sok forgalmazó szerint keresik is a rituális-spirituális megtisztulási élményeket is az ügyfelek – írja a Vogue Buisness.
Bár újranyitottak a szépségszalonok, az óvatosság továbbra is fennáll: a szőke haj kezelésére szolgáló „lila” termékek kereslete 40 százalékkal, a hajmaszkoké pedig 82,1 százalékkal nőtt a tengeren túlon. Mivel a hajszínezés és -ápolás jóval olcsóbb otthon mint egy szalonban, nem kizárt, hogy ez a rutin is fennáll majd a pandémia után.
Másik növekvő fogyasztási terület a bőrápolást érinti: a C-vitamin, a hialuronsav és a retinol szérumok iránti kereslet 20-40 százalékkal nőtt, a niacinamid nevű hatóanyagot tartalmazó szérumoké pedig 193,2 százalékkal. Utóbbi népszerűsége vélhetően annak köszönhető, hogy a Zoom hívások közeli és személyes jellegűek, amelyek miatt az arc bőrproblémái is jobban látszanak.
A kutatók a megnövekedett képernyőidő miatt kiemelt figyelmet fordítottak a gépek és kütyük által kibocsátott kék fény bőrre gyakorolt hatására.
A kék fény hatásait szűrő termékeket árusító márkák tehát szintén jól jártak: 46,2 százalékkal nőtt a kereslet ezekre a cikkekre.
Az online ajánlások miatt talán az eddiginél is inkább érvényes, hogy a piacon az ügyfelek diktálják a trendeket, és a szakértők szerint egy lépéssel előre kell gondolkozniuk a vállalatoknak, hogy változatos és fogyasztóbarát portfólióval rendelkezzenek a pandémia idején is. Azt is valószínűsítik, hogy a jelenlegi preferenciák valószínűleg akkor is fennmaradnak, ha az életmód visszatér a normál kerékvágásba, és a smink hosszú uralkodását hosszútávon is átveheti a bőrápolás a szépségiparban.
(Kiemelt kép: Getty Images)
Ha tetszett a cikk, regisztrálj, hogy hozzáférj az előfizetői tartalmainkhoz is!