Fokozott önellenőrzés, a korábbinál sokkal nagyobb figyelem önmagunkra: a The Guardian cikke szerint többek között ezt váltotta ki a koronavírus-járvánnyal járó bezártság az emberek egy részéből. Az pedig, hogy elkezdték sokkal jobban figyelni magukat, meghozta a javítás, a tökéletesítés vágyát is. Legalábbis, ha hinni lehet a lapnak nyilatkozó plasztikai sebészeknek, akik azt állítják, hogy a lezárásokkal nem csökkent, hanem éppen ellenkezőleg, nőtt az érdeklődés a szolgáltatásaik iránt.
“Az embereknek több idejük lett. Több időt töltenek a tükör előtt vagy csak egyszerűen egyedül, és emiatt jóval kritikusabbak lettek önmagukkal” – állítja Jacob Sedgh, egy arcplasztikára specializálódott kaliforniai plasztikai sebész.
Ráadásul szerinte megváltozott az is, hogy mire költenek: míg korábban többek között utazásra és ruhákra ment el a pénz, addig most, az utazási korlátozások és a home office idején inkább fitnessre, és a testük egyéb módokon való tökéletesítésére fordítanak több pénzt az emberek.
Jacob Sedgh elmondása szerint mostanában olyanok is érdeklődnek a plasztikai sebészeti eljárások iránt, akik korábban semmilyen hasonló beavatkozáson nem estek át. Tapasztalatai szerint Kaliforniában elsősorban az orrplasztika és az arc feszesítése a legnépszerűbb eljárások, de közkedveltek a különböző ráncfeltöltések, köztük persze a botox is. A sebész azt mondja, hogy a radikálisabb, hosszabb felépülést igénylő beavatkozások iránti érdeklődés is megnőtt, ami szerinte azzal magyarázható, hogy mivel sokaknak nem kell bejárni a munkahelyére, úgy tudnak felépülni, hogy senki nem látja a duzzanatokat, zúzódásokat, a műtétek lassabban gyógyuló nyomait.
Steve Pearlman, egy New York-i plasztikai sebész hozzátette, hogy az ő praxisában megnőtt azoknak az ismert embereknek a száma is, akik a forgatások, színházi előadások szünetelése miatt most látták (újra) elérkezettnek az időt a plasztikai beavatkozásokra.
New York-ban is elsősorban az orrplasztika, a ráncfelvarrás és az ajkak feltöltése számít a legnépszerűbb beavatakozásnak. Pearlman elmondása szerint is a home office jó alkalom arra, hogy a páciensek elrejtsék a kezelések nyomait, egyszerűen nem kapcsolják be a számítógépük kameráját pár napig a videóhívásoknál, de ettől még tudnak dolgozni.
Ugyanakkor Pearlman szerint éppen ezek, a videóhívások, Zoom meetingek járultak hozzá ahhoz, hogy megemelkedjen az érdelődés az arcot érintő plasztikai eljárások iránt. Véleményét megerősíti a Facial Plastic Surgery & Aesthetic Medicine című szaklapban megjelent tanulmány is, amely szerint a Zoom és más hasonló kommunikációs csatornák hozzájárultak az érdeklődés élénküléséhez. Normális időkben nem figyeljük az arcunkat ilyen sokáig, ráadásul a videóhívások alatt látott kép némileg eltúlozza az arc asszimetriáját, mondja a sebész.
„A mobiltelefonos kamerák halszem hatásúak, mindent eltúloznak. Tehát az orr nagyobbnak tűnik, vagy ha görbe, akkor még görbébbnek látszik”.
Éppen ezért Pearlman a konzultációk során profi kamerát használ, amely szerinte reálisabb képet ad az arcról. De az Instagram-szűrők, szelfik and Zoom hívások korában nem számít arra, hogy az érdeklődés csökkenni fog az arc megváltoztatása iránt.