Nem túlzás azt állítani, hogy Yasmine Eslami készíti a párizsi nők kedvenc fehérneműjét. Ahogyan azt is biztonsággal kijelenthetjük, hogy Jeanne Damas a 21. századi, modern és sikkes párizsi nő tökéletes példája. A tervezőnő és a francia influenszer már tíz éve barátok. Barátságuk kezdete egybeesik a fehérneműmárka születésével: Jeanne egyike volt az első kollekció fotókampányában szereplő modelleknek, és akkora hatással volt a tervezőnőre, hogy a fehérneműmárka első darabjai a „Jeanne” fantázianevet kapták. „Emlékszem, egy kis hajón álltunk a Szajnán, amelyet barátoktól kölcsönöztünk, éjszaka volt, és a hídról ámulva néztek minket a járókelők: ennyi lány, és mind fehérneműben! – meséli a tervező a francia Vogue-nak adott interjújában. A márka tizedik születésnapját a két barátnő egy egészen rendkívüli és a márka népszerűsítésén túlmutató kampánnyal ünnepli.
Francia sikk az Instagramon
Jeanne Damas a 21. század igazi self-made vállalkozója. Ismertségét annak köszönheti, hogy nagyon gyorsan felismerte a digitális világ kínálta lehetőségeket. Az Instagramot megelőző vizuális Tumblr-blogja tökéletesen lefedett minden olyan stíluspraktikát, amelyeknek a francia, azon belül is a párizsi lányok világhírnevüket köszönhetik. A 28 éves influenszer dolgozott modellként, képzett színésznő és mára két sikeres vállalkozás tulajdonosa. A Rouje nevet viselő ruha- és szépségmárkája mellett 2019-ben saját éttermet nyitott Párizsban, a Chez Jeanne-t. Továbbra is a divatmagazinok, a street-style fotósok kedvence, divatbemutatók látogatója, ahol természetesen mindig az első sorban ül. Damas szerepet kapott Guillaume Canet 2017-es filmjében, a Rock’n Roll-ban, amiben Marion Cotillard is játszott. Damas maga is tehetséges hobbifotós – nem csoda, hogy ennyire magával ragadó az Insta-feedje.
Miért szeretjük?
Karakteres állával, nagy szájával és szemeivel Jeanne nem egy klasszikus szépség, de mégis van benne valami sugárzó, ami miatt nem tudjuk levenni róla a szemünket. Soha nem követ trendeket – saját stílusa van, ha valami megtetszik neki, viseli, akár divat, akár épp nem annyira. Megjelenését az a keresetlen, erőlködés nélküli laza elegancia jellemzi, ami a párizsi nők legfőbb sajátossága.
Közvetlen stílusa elhiteti velünk, hogy ha figyelünk rá, mi is könnyedén magunkévá tehetjük azt a „je ne sais quoi” érzést, azt a megfoghatatlan valamit, ami az igazi stílusosságot jellemzi. Nincs az borongós nap, amit ne dobna fel Jeanne Instagramjának pörgetése, azonnali inspirációs forrás, akár a szekrényünk, akár a sminktáskánk előtt állunk teljesen tanácstalanul.
Jeanne, a kismama
Az influenszer tavaly augusztusban jelentette be, hogy gyereket vár. Várandós outfitjeit is lelkesen dokumentálja az Instán: bár bevallása szerint nagyon sajnálja, hogy már nem fér bele kedvenc vintage farmerjaiba, kimaxolja a kisruha-leggings kombót, és előszeretettel hangsúlyozza alakját mell alatt összehúzott övekkel. „Aranyszabály, hogy szeresd az új tested – nyilatkozta a brit Vogue-nak. Szeretem hangsúlyozni a hasam rugalmas anyagokból készült ruhákkal, soha nem rejteném oversize cuccok alá.”
Damas január elején szintén az Instán jelentette be, hogy a gyereke megszületett, és mindketten jól vannak. Kevéssel a baba születése előtt debütált a fent említett Yasmin Eslami fehérneműkampány, amelynek fotóján Jeanne egy ’70-es évekbeli vintage fotelben pózol várandósan egy kétrészes fehérneműszettet viselve. A képet jó barátja, a fotós Sophie Arancio készítette. „Soha nem úgy gondolok a fehérneműre, mint a vágykeltés vagy a csábítás eszközeire – nyilatkozta a tervező a nonkonformista fotóval kapcsolatban. – A célom, hogy a nők jól érezzék magukat bennük. A testre tökéletesen illeszkedő fehérnemű könnyű, kényelmes, nem is érzed, hogy rajtad van.”
A kampány célja ugyanakkor az is, hogy ünnepelje a női testet – annak minden formájában, várandósan is.
Várandóssága alatt Damas több interjújában és posztjában is hangot adott annak a véleményének, hogy a kismamáknak sokkal nagyobb önbizalommal kellene rendelkezniük, hogy nem lenne szabad takargatni a változásokat, amelyeken a női test keresztülmegy a gyerekvárás alatt. Szerinte nem jó, hogy a társadalmi párbeszéd elsősorban a nehézségekre fókuszál, ahelyett, hogy a terhesség szépségét hangsúlyoznánk. Gondolatait nagyon pontosan megfogalmazta a lenti posztban, amelyben a L’Officel címlapját tárta a nyilvánosság elé:
„Terhességem kezdete óta sokat tanultam a test erejéről és arról, hogy nőként mit érhetünk el. Rájöttem, hogy nem vagyunk kellőképpen tisztában ezzel a bennünk lakozó erővel. Életet adunk, ám nem segítenek bennünket abban, hogy ezt valóban így lássuk. A fájdalmakra és félelmekre fókuszálunk, miközben ez mindenekelőtt egy egyedi, varázslatos és erőt adó állapot.”