Így változtatta meg a járvány a szépségápolási szokásainkat.

Mára már nem kérdés, hogy a kornavírus-járány igen sok minden megváltoztatott az életünkben, és ezek közül a változások közül sok a jövőben is velünk maradhat majd. Ilyen például a home office vagy éppen az, ahogyan a szépségápoláshoz hozzáállunk. A Vogue Buisness már augusztusban statisztikákkal támasztotta alá, hogy az új kozmetikai trendek jó ideig velünk maradhatnak. A vásárlói trendek elemzésére szakosodott Spate amerikai adatai azt mutatják, hogy négy alap kozmetikai trend jelent meg a világjárvány idején. Eszerint megnőtt az otthoni használatra való kozmetikai eszközök (mint például az arcgőzölő); a hamvasító hajápolók, amelyek a szőke festett haj színének megőrzésére valók, a koncentrált hatóanyag-tartalmú szérumok és a számítógép, telefon által kibocsátott kék fény kiszűrését szavatoló arcápolók iránti kereslet. 

Smink helyett ragyogó bőr

(Fotó: Pexels)

Az egészséges kinézet a „Zoom-korszak” fő értékévé vált: a nők kétszer nagyobb eséllyel vásároltak bőrápolási termékeket a járvány kezdete óta. Ám dekorkozmetikumok helyett, amelyeket 60%-kal ritkábban emeltek le a polcról, a természetes megoldásokat keresték. Legalábbis ez derült ki egy 2000 nő megkérdezésével zajlott kutatásból, amelyet a svéd Foreo és az OnPoll készített. A felmérés szerint a nők átlagosan napi 23 percet töltenek bőrápolással, de 73%-uk le szeretné rövidíteni ezt az időt, folyamatosan keresve a gyorsabb és hatékonyabb megoldásokat. Hatóanyagok terén pedig a következőkre nőtt meg 20-40%-kal a kereslet: a C-vitamin, a hialuronsav és a retinol szérumok. A niacinamid nevű hatóanyagot tartalmazó szérumoké pedig 193,2%-kal nőtt! Utóbbi népszerűsége vélhetően annak köszönhető, hogy a Zoom hívások közeli és személyes jellegűek, amelyek miatt az arc bőrproblémái is jobban látszanak. A trend egyértelmű: nők milliói fordítottak hátat egy sor kozmetikai terméknek a vírushelyzet alatt, ugyanakkor egyre népszerűbbek a természetes szépséget kiemelő beauty eszközök. Egy friss felmérés szerint a többlépcsős szépségápolási rutinunk is megváltozott a járványhelyzet miatt: 10-ből 6 válaszadó jelenleg a megfelelő bőrápolást tartja kiemelkedően fontosnak. A karantén helyzet óta a nők kétszer nagyobb valószínűséggel vásároltak bőrápolási terméket, mint bármilyen más szépségápolási cikket, keresve a természetes megoldásokat. Tízből négyen alakították át az otthoni kozmetikai készletüket az elmúlt hónapokban, a bőrápolási cikkeket előtérbe helyezve.

Kevesebb idő a tükör előtt

A nők 59%-a szerint a bőrápolási rutinjuk bonyolultabbá és időigényesebbé vált, mint 10 évvel ezelőtt. Manapság átlagosan napi 23 percet töltünk bőrápolással, ugyanakkor folyamatosan keressük a könnyebb, gyorsabb és hatékonyabb megoldásokat.

Tudtad?
  • A globális szépségipar 2024-re várhatóan eléri a 863 milliárd dollár forgalmat.
  • Az amerikai nők havonta átlagosan 313 dollárt költenek megjelenésükre.
  • A bőrápolási szegmens a kozmetikai termékek teljes értékesítésének 45%-át teszi ki.
  • A nők közel 50% -a online is rákeres a megvásárolni kívánt beauty termékre.

Így már nem meglepő, hogy a válaszadók háromnegyede (73%) azt vallotta, inkább csökkentené a bőrápolási termékei számát, előnyben részesítve a multifunkcionális szépészeti eszközöket, amelyek több előnnyel járnak. Így aztán könnyen meglehet, hogy leáldozik a hálószobákat, fürdőszobákat, neszesszereket elárasztó kozmetikai márkák kollekcióinak. A trendek azt mutatják, hogy a nők a korszerűbb, de kevésbé bonyolult megoldásokat keresik, ha a bőrükről van szó. A felmérésben résztvevők 18–34 évesek ötöde beismerte, hogy az olyan napokon, amikor videóhívása volt, inkább a korán kelést választotta, hogy a képernyőre kerülés előtt felkészítse a bőrét. Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezettek 40%-a az online meeting közben inkább kikapcsolta a kameráját, mert nem volt elégedett a külsejével. A válaszadók több mint fele (58%) úgy nyilatkozott, hogy preferálja az olyan bőrápoló terméket, amely a jótékony hatás mellett extra funkcióval is bír, például pihentető a használata. A megkérdezett nők több, mint egyharmada (37%) mutatott nyitottságot a beauty-technológiák –, ezen belül a LED fényterápiával működő eszközök – iránt. A felmérésében megkérdezettek 60%-a választ olyan termékeket, amelyekkel nemcsak szebbnek, hanem magabiztosabbnak is érezheti magát.  A válaszadók közel kétharmada szeretne a bőr-ápolásában is fejlődni.

(Kiemelt kép: Pexels)