A Dallas családsorozat szülőhazájában, Amerikában szappanoperának indult. Ezt a műfajt az otthon sürgő-forgó háziasszonyoknak találták ki, akiknek a történet közben szappant, mosóport, hajfestéket reklámoztak. Nálunk főműsoridőben, péntek esténként adták, talán azért, hogy megismerkedjünk, megbarátkozzunk a kapitalizmus vadnyugati változatával. Ami azt illeti, a vadkeletit rövidesen élőben is átélhettük.
Kétmilliárd ember látta
A szappanopera ötlete David Jacobs produceré; a sikersorozat epizódjait Amerikában 40-50 millió család kísérte hetente, soha nem lankadó figyelemmel. Később a világ kilencvenöt országában több mint kétmilliárd néző láthatta.
A forgatás körülményei mai szemmel kifejezetten szerénynek mondhatók. A lendületes bevezetőben egy nálunk még sosem látott tükörüveg palota, néhány nyargaló marha, autópályák a sivatagban – és az egyetlen valódi helyszín, a southforki hófehér udvarház és kertje tűnt fel. A Ewing család birodalma. Arra akkoriban valahogy nem gondoltunk, vajon miért lakik egy multimilliomos nagycsalád minden tagja egy – na jó, pazar eleganciával berendezett – házban, amikor mindegyiküknek futná saját lakásra.
De lássuk a történet gerincét! A texasi Dallasban egy dúsgazdag olajmágnás família, a Ewingok befolyása és vagyona oly nagy, hogy valóságos magánállamot alkotnak saját törvényekkel. A kisebbik fiú, Bobby (Patrick Duffy) még megértő édesanyját, Ellie-t (Barbara Bel Geddes) és kemény apját, Jockot (Jim Davis) is meglepi azzal, hogy feleségül veszi Pamela Barnest (Victoria Principal). A lány ugyanis a Ewingok régi ellenségének számító családból származik. A konfliktus oka, hogy még az 1930-as években Jock Ewing és akkori társa, „Tintás” Barnes között elmérgesedett a viszony. Jock kitúrta barátját a Ewing Olajtársaságból, és feleségül vette a nőt, akit Barnes szeretett, Ellie Southwortht.