Feltűnő jelenség a maga 186 centijével, igéző tekintetével, vonzó kisugárzásával Alain Delon elsőszülött fia. A mozi acélkék szemű világsztárjánál viszont kevesebb színészi ambíció szorult belé. Egész életét végigkíséri az összevetés sármőr apjával. Az utóbbi időben főként tévésorozatokban szerepelt, mint a Dunán vetített Nők vészhelyzetben című sorozatban, amelyben nehéz sorsú anyákon segít egy párizsi klinika neves szülész-nőgyógyászaként. Szentgyörgyi Rita a Tuileriák kertjére néző párizsi lakásában érte utol.
Az angyalok városában, Los Angelesben látta meg a napvilágot az 56 éves színész-divattervező. A Delon név súlya, apja vonzereje inkább negatívan, mint inspirálóan hatott a művészi pályájára. Anyai ágon, Nathalie Barthélémy színésznő révén is a fi lm iránti szenvedéllyel volt beoltva. Szülei korai válása után apjával és annak élettársával, Mireille Darckal Franciaországban élt. Rebellis gyerekkorát sűrű iskolaváltások, bandázások jellemezték. Híres felmenőjének múltja kísérte, amikor tiltott fegyverviselésért és autólopásért megjárta a kiskorúak börtönét. A heves médiaérdeklődés kereszttüzében úgy döntött, hogy Párizsból Los Angelesbe költözik, ahol egy darabig idolja, James Dean egykori bérelt lakásában húzta meg magát. Alberto Lattuada olasz rendező citálta először a kamerák elé a Tüske a szívben című filmjében. Anthony playboyéletű kalandorként tért vissza Európába. A ’90-es évek elején az autóversenyzésben vezette le fölös energiáit. Sophie Clérico olasz származású színésznővel kötött házasságából két lánya született. Manapság régi divatmárkája felélesztésével foglalkozik szeretett Párizsában.
Évszakok: Nemrégiben segélykiáltással fordult a párizsiakhoz az Instagramon, mert sokan nem tartották be a vészhelyzet miatti korlátozásokat. Ön mennyire viseli fegyelmezetten a karantént?
ANTHONY DELON: Igyekszem betartani a szükséges óvintézkedéseket. Kizárólag akkor hagyom el a lakásomat, ha vásárolni megyek, vagy kutyát sétáltatok. Persze mint most mindenkinek, nekem is hullámzó a hangulatom, a lelkiállapotom. De igyekszem hasznosan tölteni az időt. Elővettem egy régi forgatókönyvemet, amit nagyjátékfilmnek szántam, ám lehet, hogy végül tévésorozat lesz belőle.
Évszakok: Úgy hírlik, komolyan foglalkozik a buddhista filozófiával. Ez segíti abban, hogy univerzálisabb szinten értelmezze a koronavírus-járványt?
A. D.: Függetlenül attól, hogy ki miben hisz, milyen a vallása, a világnézete, nem lehet nem észrevenni ennek a járványnak az üzenetét, a világméretű riasztását. Változtatni kell az életformánkon, a szokásainkon. A Föld nem a mi tulajdonunk, átutazók, vendégek vagyunk itt, mint minden más faj, élőlény. Nem viselkedhetünk úgy, mint a ragadozók, akik mindent elpusztítanak maguk körül csupán haszonszerzésből. A környezetünk, az élővilág tiszteletben tartása lenne az elsődleges feladatunk. A mai civilizált társadalom mérhetetlenül individualista, önző, senkit és semmit nem tisztel, kizárólag az azonnali profi t érdekli. Ha ezen nem változtatunk, annak végzetes következményei lesznek.
Évszakok: Tizenkilenc évesen Franciaország legfiatalabb nagyvállalkozójának számított az Anthony Delon 1985 divatkollekcióval. Úgy tudjuk, hogy nemrég felhagyott a filmezéssel, és felújította az AD márkát. Nosztalgiából, vagy csupán üzleti alapon?
A. D.: A divat az első szakmám, a szenvedélyem. Az első kollekcióm annak idején nagyon sikeres volt, több mint száz butikban értékesítették a bőrszerkóimat. Aztán különböző együttműködési problémák miatt felhagytam vele. A visszatérésem egyik nyomós oka az, hogy ugyan sokfelé kalandoztam életem során a filmezéstől az autó- és motorsportokig, a jelenlegi életszakaszomban – a kreativitás, az öröm, a szabad önkifejezés szempontjából – a divat terén tudom a legjobban kifejezni magam.