Mi történt?
Jövő hét végén indul el a balatoni vitorlázás legkiemelkedőbb ünnepe, Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye a Kékszalag. A megmérettetésen elindul a „Csak a Nőknek” nevű csapat is FŰKE 37 típusú hajón, a fedélzetén 12 nővel.
Miért fontos?
A különleges összetételű hajó megálmodója, Kovács A. Magdolna ezzel a kezdeményezéssel is szeretne példát mutatni abban, hogy mi nők is „merjünk nagyot álmodni”, mert a hajó „legénysége” 12 olyan nő, akik életkortól függetlenül sikeresek.
Tovább olvasnál? Amiről még szó lesz:
- Kik alkotják a csapatot?
- Mi a titka annak, hogy ennyire különböző területről érkező 12 nő, egy csapatban, összehangoltan tud küzdeni?
„A Kékszalag a Balaton és a vitorlázás legnagyobb ünnepe, a Magyar Vitorlás Szövetség legnagyobb eseménye. A Kékszalag maga a balatoni vitorlázás. Egyesíti annak legnemesebb hagyományait, és versenylehetőséget nyújt a legmodernebb technológiával felszerelt hajóknak. Résztvevői egyszerre küzdenek meg az ellenfelekkel és az elemek kihívásaival, két napon át egyszerre teszi próbára a vitorlázni tudást, a kitartást és az akaraterőt” – így kezdi a Kékszalag versenyről szóló ismertetőt a Magyar Vitorlás Szövetség. A szöveg emelkedettsége kifejezi azt a felemelő érzést, amit Európa legnagyobb tókerülő versenyén való részvétel okoz.
Kovács A. Magdolna 2017-ben, a Kékszalag akkori startján döntötte el, hogy a következő évben, azaz az 50. Jubileumi Vitorlásversenyen elindítanak egy Csak a Nőknek hajót. Magdolna, aki PR és marketingszakértő, és a hat éve alakult Csak a Nőknek Magazin és Klub és a Nők Világa Nonprofit Kft alapító tulajdonosa, azt mondja, feltűnt neki, hogy
a női vitorlázókra is jellemző az, hogy a szülés után nem térnek vissza a hajóba.
A korábban versenyen is induló nők közül többen a kisgyerekekkel szorítanak a partról a vízre szálló férjeiknek.
Már az első alkalommal, amikor nekivágott a Kékszalagon a Csak a Nőknek csapata, elhozta a legsikeresebb női egységek díját. A hajó „legénységének” egy része stabil (ők profi versenyzők) egy részük viszont évről évre változik. Magdolna az, aki kitalálja, hogy kik kerüljenek a csapatba. Idén Hirschler Judit (a Hirschler Glas tulajdonosa) kapitány mellett Hirschler Rebeka és Hirschler Ludovika vitorlásversenyző segítik tudásukkal az alkalmi csapatot, a kormányosok Mohos Katalin és Galla Viktória lesznek. Utóbbi ezen a hétvégén is versenyez a csak nőknek szóló 4LadiesCup-Hungary elnevezésű futamon. (A csak nőknek szervezett futamról itt írtunk korábban.) A hajón lesz még Kovács Lili social media menedzser, a Több Mint Marketing Kft. Ügyvezetője, Pásztor Anni divattervező, Németh Éva élményspecialista, Szólláth Bernadett ügyvéd, Schreiner Viktória minden mentes étkezési szakértő és Sulyok Myrtill, a Gardena cégcsoport marketing igazgatója. Fontos, hogy a 12 nő között működjön a kémia, mert anélkül megbomlana a csapategység. Magdolna felelőssége, hogy olyan résztvevőket válasszon, akik összezárva egy hajón képesek együttműködni, képesek akár egymás gondolataiban is olvasni. – Mindig az jön be az univerzumunkba, akire szükségünk van. Ez egy égi összerendeződés – fogalmaz, utalva arra, hogy a csapatok összeállításához egy kis transzcendens beavatkozás is szükséges. Az edzések alatt a kapitány megfigyeli, ki miben jó, és kiosztja a feladatokat. A résztvevők közül többeknek is van hajós vizsgájuk, de nem gyakorlottak. – A Balaton nagy kihívás – összegzi.
A női csapat készülését egy séf is segíti, aki vegán, minden mentes étkezést biztosít a hajón. A vitorlázás összetett sport: kemény fizikai munkát, állóképességet igényel, amellett rengeteg mindenre kell tudni figyelni a vízen. A résztvevők egyszerre küzdenek meg az versenytársakkal és a természeti elemekkel. A legtöbb versenyző két nap alatt teljesíti a távot, így azt is bizonyítaniuk kell, hogy képesek éjszaka vitorlázni. A két napos verseny próbára teszi az akaraterőt, ezért nem mindegy, hogy ki a kapitány a hajón, és az sem, a csapattagok mennyire képesek teljesíteni a rájuk szabott feladatokat. – Hiába cégtulajdonos valaki, aki egész nap embereket irányít, ezen a két napon el kell fogadnia, hogy a kapitány az egyetlen, aki dirigálhat – világítja meg a versenyzés sikeres teljesítésének egyik kulcselemét Magdolna, aki éppen a mezek átvételére érkezik. A hajón ugyanis különleges ruházatban lesz a csapat: a versenyzők pink nadrágban, pink sapkában, és fehér ingben lépnek fedélzetre. És pinkre festett körmökkel.
– Az outfitünkért már kaptunk hideget-meleget. De ennek a versenynek éppen az a lényege, hogy merjünk játszani, merjünk kilépni a komfortzónánkból! Ez hozzátartozik a sztorihoz. Mi nőcisek vagyunk.
A tavalyi Kékszalagon valaki gúnyosan beszólt nekünk, hogy „körömlakkot hoztatok?” Sőt, azt is megtudtuk, hogy fogadást kötöttek ránk. Arra fogadtak, hogy feladjuk a versenyt. 155 férfihajó fel is adta. De mi a kicsi szél ellenére behajóztunk a célba – meséli, majd felidézi, hogy tavaly, az indulás előtt annyit mondott a csapatnak, hogy nem baj, ha a susnyásban kötnek ki, mert az indulás és a női összefogás önmagában is példamutató. – Erre azt kérdezték tőle: csak nem gondolod, hogy feladjuk? Most is nyerni indul a csapat. Gyors futamra számítunk, az időjárás előreláthatólag változékonyabb lesz. A FÜKE 30-es pedig, amivel indulunk, egy jó kis sporthajó – fűzi hozzá.
(Kiemelt kép: A Csak a Nőknek csapat hajója a Balatonon.
Fotó: Polacsek Eszter/Csak a Nőknek)
Ha tetszett a cikk, regisztrálj, hogy hozzáférj az előfizetői tartalmainkhoz is!