Mi történt?
Bő egy hete adták át az Év Fiatal Vezetőjének járó díjat. A nyertes Varga Vivien, a Stilianos Babauszoda alapítója és vezetője, aki nem csak egy sikeres vállalkozás menedzsere, hanem saját képesség- és készségfejlesztő módszert is alkotott a babúszásban.
Miért fontos?
A Magyarországon egyedülálló díj azokat a vezetőket emeli ki, akik 40 éves koruk előtt kiemelkedő eredményeket értek el szakmájukban. Bárki pályázhat, dolgozzon akár multinacionális cégnél, kis- és középvállalkozásnál vagy a nonprofit szektorban. (A zsűriben olyan szakmai nagyágyúk ülnek, mint Gerendai Károly üzletember, kultúraszervező, a Sziget Fesztivál alapítója vagy épp Blaskó Nikolett az ACG Budapest tulajdonos-ügyvezetője.) Idén a díjak odaítélésénél a szakmai grémium kifejezetten figyelt arra, hogy azt is értékelje, a pályázók a mindennapi munkájukban hogyan reagáltak a COVID-19 helyzetre.
Tovább olvasnál? Erről lesz még szó:
- Ki ez a tehetséges, fiatal nő, aki kétgyermekes anyukaként 10 év alatt, a semmiből épített fel egy elismert márkát és hálózatot?
- Mi is a babaúszás? Miért jó? Mit fejleszt?
– 12 évvel ezelőtt lett tudatos a gyermekek iránti elköteleződésem, ami hivatássá vált. Szüleim támogatásával hoztam létre egy klórmentes környezetet a gyermekek számára, és tartottam babaúszás foglalkozásokat. Egy fogyatékos kisfiúval való találkozás döbbentett rá arra, hogy ezt másképp is lehet és kell csinálni. Saját kutatások és szakmai tanulmányaim által kialakítottam az SHD módszert, mely prevenciós, komplex vízi fejlesztés, ami segíti a képességek érését, és biztos alapokat ad, nem csak a mozgás, hanem a kognitív funkciók területén egyaránt – kezdi pályázatát a 36 éves Varga Vivien. A módszere elterjesztéséhez a franchise kialakítását választotta. A szükséges tudást a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség képzésein és önképzéssel sajátította el. Elsajátította a know how-t és felépítette a hálózatot. A cég növekedésnek indult, de sokan éppen ezen a ponton szoktak elvérezni. Varga Vivien viszont tudta, hogy a fejlődéshez ahhoz is szükség van, hogy a saját vezetői készségeit is fejlessze. Elismert tanácsadó cégek tréningjein pallérozta magát ahhoz, hogy családi vállalkozásból franchise hálózattá növekedjen a Stilianos brand. Jelenleg 12 szerződött partnere van, akik 9 uszodát működtetnek. 2019-ben a Magyar Védőnők Egyesülete számára 18 megyében tartott ezer védőnő számára akkreditált szakmai továbbképzést.
– Egy sikeres franchise hálózat rendszergazdájaként hosszú és rögös úton halad, ami számára nagyon sok tanulással és önfejlesztéssel jár. Vezetőként mindig rövid és hosszútávú stratégiákban gondolkozik a cég küldetésének megvalósítása érdekében. Felismeri azt, hogy mikor elégséges a cég fejlődése érdekében az önfejlesztés, és azt is, amikor a vállalkozás szintlépéséhez külső segítséget kell igénybe vennie – fogalmaz egy, a díjra őt ajánló kollégája. A franchise építése megköveteli, hogy számtalan olyan partnerrel tartsa a kapcsolatot, akik maguk is közepes és nagyvállalatok tulajdonosai, vezetői. Sokat elmond Varga Vivien talpraesettségéről, hogy ezek a partnerek is elfogadják és támogatják Vivien döntését. – A vezetői képességének egyik legkiemelkedőbb példája a jelenleg kialakult pandémiás időszakban történő helytállása. 2020. március 16-án, a hálózat fennállása alatt először a Stilianos Babauszoda összes egysége bezárta kapuit, igen nehéz helyzetbe hozva ezzel az átvevőket és a hálózat munkatársait egyaránt. Az időszak alatt megoldást keresett és talált a kialakult helyzet áthidalására, és védőernyőt nyújtott a hálózatban dolgozó összes munkatárs részére. (…) Sok példával tudnám alátámasztani Vivien vezetői helytállását, de véleményem szerint megfelelő képességek nélkül nem lehet megvalósítani és felépíteni egy elismert márkát és hálózatot 10 év alatt, 35 évesen a semmiből – tudjuk meg Vivienről.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Getty Images)