Ricinusmagból és kaktuszból készített innovatív kollekciót a H&M (X)

A svéd márka új fenntartható koncepciót indított, amelynek első kollekciója a Science Story nevet kapta.

A napokban a H&M büszkén mutatta be vadonatúj koncepcióját, az Innovation Storiest (Innovatív történetek), amelynek keretében számos kollekció érkezik 2021-ben. Minden egyes kollekció az előremutató, fenntartható folyamatokat ünnepli. 

A H&M régóta elkötelezett élharcosa annak, hogy pozitív változást hozzon, és támogassa a fejlődést a fenntartható divatban. A legutóbbi kezdeményezés, az Innovation Stories kiemelten nagy hangsúlyt fektet az innovatív, fenntartható anyagok és technológiák használatára.

„Az Innovation Stories egy olyan platform, amely kísérleteinket egy magasabbra szintre emeli. Ezzel a kezdeményezéssel, a tudósokkal és fejlesztőkkel közösen létrehozott progresszív ötleteinket tudjuk bemutatni a nagyközönségnek” – mondta Ella Soccorsi, a H&M concept designere.   

Az első kollekció, amely ennek a koncepciónak a része, a Science Story, vagyis tudományos történet nevet kapta, amely fejet hajt azok előtt a briliáns elmék előtt, akik a jövő anyagai mögött állnak. Ezzel együtt pedig bemutatnak új anyagokat is, mint amilyen az EVO by Fulgar®, egy növényi alapú fonal, amelyet ricinusmagból vonnak ki,  az ECONYL®, ami egy nejlonhulladékból visszaállított nejlonszál, valamint a Desserto, ami pedig egy kaktusznövényből készült, vegán bőrhelyettesítő anyag.

Galéria | 9 kép

A kollekció kulcsdarabja a bő szárú hófehér farmer, levehető dupla derékövvel, a rövidre szabott krétafehér ing túlméretezett mellzsebbel, valamint az összehúzott aljú melegítőnadrág a hozzá illő felsővel. A kollekció egyszerű és letisztult darabjaihoz erős kontrasztú kiegészítők készültek, amelyek energikus és merész hatásúak: szűk és erőteljes nyaklánc narancsszínű spirálokkal és strasszköves díszítéssel, hozzáillő fülbevaló, a zöld magas sarkú, pántos szandál, újrahasznosított műanyagból készült kék napszemüveg, amely duplalencsés kerettel készült.  

„Ez az új koncepciónk a H&M azon utazásának egy következő állomása, amely a fenntartható és a megújuló, zárt láncú divat felé tart. Az Innovation Stories lehetővé teszi, hogy tovább fejlődjünk és növekedjünk, amellett, hogy divatos és hosszan tartó darabokat készítsünk, amelyeket reméljük, a vásárlóink szeretni fognak és büszkén viselnek majd” – mondta Ann-Sofie Johansson, a H&M kreatív tanácsadója.  

A Science Story kollekció már kapható online, a hm.com-on.