2008-ban az ENSZ az autizmus világnapjává nyilvánította április 2-át, ezzel is felhívva a figyelmet a spektrumzavarral élők problémáira.

A jeles nap fontosságát az Együtt az Autistákért Alapítvány az #éniskékvagyok elnevezésű kampányával hangsúlyozza, de egész hónapra kiterjedő aktivitásokkal is készül, hogy a társadalom még inkább megértse, elfogadja és segítse az autizmussal élőket. Az alapítvány adománygyűjtése révén pedig az AUTTALENT 2021 – Együtt a tehetségekért tehetséggondozó program elindítását támogathatjuk.

Tavaly óriási érdeklődéssel zárult, idén pedig folytatódik az alapítvány #éniskékvagyok kezdeményezése, amely során nemcsak Magyarország ismert épületei borulnak az autizmus színébe, vagyis kékbe április 2-án, de számos hazai hírességet is felkérnek valamilyen kék ruhadarab viselésére, felhívva a figyelmet az autizmus világnapjára, követőiket is erre biztatva ezzel.

A felhíváshoz bárki csatlakozhat saját közösségimédia-felületén – akár már a TikTokon is – egy kép vagy videó feltöltésével, amelyben megjelenik a kék szín, a poszt leírásában pedig az #éniskékvagyok hashtag.

A világnap alkalmából Facebook-profilképeink módosítására is lehetőség van az alapítvány által elkészített keretekkel, hogy ezzel is kifejezzük szolidaritásunkat az autizmusban érintettek felé.

Az Együtt az Autistákért Alapítvány 2021-ben életre hívja az AUTTALENT 2021 – Együtt a tehetségekért elnevezésű tehetséggondozó programját is, ahova április 2-től olyan autizmus spektrumzavarral élő, 6–30 éves korú gyermekek, fiatalok jelentkezését várják, akik valamilyen kiemelkedő képességgel, tehetséggel rendelkeznek a zene, a képzőművészet, egyéb művészeti ágak (mozgókép, fotó stb.), a sport, a tudomány, a kutatás/fejlesztés/innováció vagy a számítástechnika területén. A tehetséggondozó program 10 millió forintos tőkealapját főtámogatóként a MOL-csoport biztosítja, ennek növeléséhez járulhatunk most mindannyian hozzá közös összefogással. „Örömmel állunk az Együtt az Autistákért Alapítvány újabb kezdeményezése mellé is. Bízunk benne, hogy az autizmussal élők különleges képességeinek bemutatásával és elismerésével nemcsak tehetségük kibontakoztatásában segíthetjük őket, hanem erősíthetjük társadalmi elfogadottságukat is” – fűzte hozzá Pantl Péter, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A kampány részeként az alapítvány Labrosse Dániel kortárs művésszel és a Dorko csapatával kollaborált, ennek az eredménye

az első #KékSzív T-Shirt Pop-Up kollekció, amelyben három különböző grafikával ellátott pólót találunk, és amelyek megvásárlásával a tőkealap növeléséhez járulhatunk hozzá.

Ezen felül a márka tavaszi–nyári cipőújdonságával, a DRK Ultralight modell kék színű változatával is a nemes ügyet segíthetjük, minden megvásárolt kék lábbeli árából 10%-ot ajánl fel a divatmárka a program részére.

„A #KékSzív T-Shirt Pop-Up kollekció számára készített grafikáimban is megjelennek a védjegyemnek számító tömegrajzok, amelyek tökéletesen illeszkednek az alapítvány hitvallásához, ezekkel a rajzokkal ugyanis azt szeretném kifejezni, hogy mindannyian különlegesek vagyunk, másban van tehetségünk, de ennek ellenére –vagy éppen ezért – tudunk egy nagy egészet alkotni a társadalomban”– mondta Labrosse Dániel.

Az Együtt az Autistákért Alapítvány célkitűzéséhez a WOLT is hozzájárul, amely a mobilapplikációjában létrehozott egy külön shopot, ahol Kék Szív kitűzők és pólók vásárlására van lehetőségünk egész áprilisban. A gyűjtésben a Bamba Marha Burger és több hazai étterem is részt vesz:

a Bamba Marha kínálatából áprilisban kék bucival rendelhetjük meg a szezonális Együtt Burgert, amelynek árából 500 forintot fordítanak a program alapjának a növelésére, továbbá Kék Szív kitűzőkkel egészíthetjük ki a rendelésünket

 – csak úgy, mint a PadThai Wokbar-hálózat, a Donna Mamma Pizza Napoletana, a Trattoria Pomo D’oro, a Gastronomia Pomo D’oro, a D.O.C Vino Bar és a Tokio éttermeknél. 

„A Bamba Marhánál fontosnak tartjuk a társadalmi felelősségvállalást, ezért is támogatjuk áprilisban az Együtt az Autistákért Alapítványt a havi ajánlatunkkal. Az Együtt Burger különleges zsömléje is ezt az együttműködést tükrözi, hiszen formabontóan izgalmas kék színével emlékeztet mindenkit az ügy fontosságára”– tette hozzá Jancsa Jani, az Együtt Burger megálmodója.

Az átfogó kampány célja, hogy az autizmusról ne csak április 2-án essen szó, hanem egy teljes hónapon át edukálják a társadalmat, és felhívják a figyelmet az autizmus spektrumzavarban érintett gyerekek és fiatalok problémáira. „A tavalyi sikeres Kék Szív kitűzőkampány bebizonyította számunkra, hogy az igazán kreatív ötletekkel tudjuk a leghatékonyabban érzékenyíteni az embereket, így most is arra törekedtünk, hogy minél egyedibb megoldásokkal tegyük színessé, kékké az április hónapot. Bízunk benne, hogy rövid időn belül hagyományt teremtünk, és az április minden évben az autizmus spektrumzavarral élők támogatásáról fog szólni, és hogy minél többen tudnak valamilyen módon csatlakozni a kezdeményezéseinkhez” – fűzte hozzá Gubcsó Balázs, az Együtt az Autistákért Alapítvány stratégiai és operatív vezetője.