Hol vannak már azok az idők, amikor egy rúzs csupán arra szolgált, hogy színt vigyen az ajkunkra? Ma már ajakápolók, dúsítók, szájfények is egyben, sőt olyan is van, ami szánk pH-értékének hatására veszi fel végleges színét, de olyan is, amelynek pigmentjei az ajkunkon lebomlanak, hogy aztán megváltozott színükkel adjanak ragyogást. Most, hogy végre újra megvillanthatjuk rúzsainkat egy-egy teraszon limonádét szürcsölve (természetesen óva intünk mindenkit a felelőtlen magatartástól, a koronavírus-járvány továbbra is velünk van), itt az ideje felfedezni a szezon legérdekesebb rúzs újdonságait. Mert bizony vannak, bármennyire is hihetetlen, még mindig képes a szépégipar rúzs fronton is újdonsággal szolgálni.
Essence, What the fake! Plumping ajakdúsító szájfény, 1099 Ft
Ebben a szezonban a Clean Beauty formula áll a márka középpontjában – akár az új szépségápolási termékeknél, akár a népszerű bestsellereknél. A mottó a kevesebb több, már ami az összetevő listát érinti: a Clean Beauty termékekbe nem kerülnek ellentmondásos alapanyagok, kifejezetten kerülik a PEG-ek, parabének és mikroplasztik részecskék használatát. Vannak viszont természetes összetevők, és az Essence a fenntartható pálmaolaj előállítását is támogatja.
Mi ez?
A What the fake! Plumping egy ajakdúsító szájfény, ami kiegyenlíti a kis vonalakat, teltebbé varázsolja az ajkakat, és gyönyörű fényes felületet hagy maga után.
Miért érdekes?
Hialuronsavval és E-vitaminnal dúsított, ennek köszönhető, hogy látványosan kiegyenlíti a kis vonalakat. Hidratál, emellett pedig kellemesen hűsít, és mindezt mikroplasztik részecskék, parabének, PEG- ek és ásványi olaj hozzáadása nélkül.
Chanel, Rouge Coco Bloom hidratáló, feltöltő rúzs, 15 500 Ft
Vannak a rúzsok, és vannak a Chanel rúzsok. Egy Chanel rúzs esetén muszáj elvonatkoztatni az ártól, mert, hangozzék bármilyen gyarlón, egy Chanel rúzs fogalom, életérzés. Egy apró luxustárgy, amire öröm ránézni, olyan ékköve a sminktáskának és a fürdőszobapolcnak, aminek puszta létezése is magabiztosságot ad. És mivel a sminkelés egyfajta öngondoskodás, ami ráadásul örömmel tölt el, igazán megjutalmazhatjuk magunkat néha egy ilyen kis csodával.
Mi ez?
A Chanel új rúzsa, amelynek formuláján a cég évekig dolgozott. Intenzíven hidratál és 16, erősen pigmentált árnyalatban kapható. A Coco Flash rúzzsal ellentétben itt az arany helyett az ezüst jelenik meg a csomagoláson, amelynek a teteje átlátszó, így rögtön tudjuk, melyik árnyalathoz nyúlunk.
Miért érdekes?
Innovatív olajkeverékeket tartalmaz a maximális hidratálás érdekében – ez a hydraboost komplex, ami miatt a rúzs állaga olyan, mint valami különleges testápolónak: a benne lévő növényi vaj miatt az ajkak melege alatt fényes olajjá olvad. Az olaj szó ne tévesszen meg, a rúzs nem csúszik el és viszonylag gyorsan is szárad, de látványra még azután is olyan, mintha frissen lenne kenve. Az erősen pigmentált kifejezést pedig szó szerint kell venni, már egyetlen mozdulattal teljes fedés érhető el. Ha ecsettel vagy az ujjbegyeddel viszed fel a rúzst, lágyabb eredményt kapsz és a rúzs is nagyon sokáig kitart majd.
Catrice, Watermelon Shine Glow ragyogó ajakbalzsam, 1659 Ft
A Catrice 2021-es tavaszi-nyári kínálatában az új szépségápolási rutinokra, a saját magunkkal való törődésre (self-care) és az önazonosságra fókuszálnak. Két trend körvonalazódik a márkánál, az egyik a safe beauty, amely a transzparens és környezetkímélő megoldásokat állítja középpontba a korábban megszokott minőség mellett, a másik pedig az authentic me, ami arra utal, hogy semmiképp se azon fáradozzunk, hogy megváltoztassuk magunkat, hanem hozzuk ki a maximumot magunkból.
Mi ez?
Az új Watermelon Shine Glow Ragyogó Ajakbalzsam több mint egy ajakápoló. Gyümölcsillata és állaga alapján annak tűnik, de színez is.
Miért érdekes?
A bőr pH-értékére reagáló színpigmentek lágyan friss rózsaszínre színezik az ajkakat, és a balzsamos textúra természetes ragyogást biztosít. Ez a kis apróság biztosan elengedhetetlen kellék lesz minden strandtáskában tavasszal és nyáron is, és nem csak a rendkívüli, metal hatású csomagolása, hanem gyümölcsillata és íze miatt is.
Tom Ford Sunlust Lip szájfény, 16 490 Ft
Az 1961-ben született tervező a divatvilág egyik legnagyobb fenegyereke. Mielőtt 2006-ben elindította a saját márkáját, Tom Ford a Gucci és az Yves Saint Laurent kreatív igazgatója volt, méghozzá igen fiatalon. Már 2006-ben piacra dobta első parfümjét is, a Black Orchidot, ami merész, de igen sikeres kompozíció volt, azóta is elképesztően népszerű. A ruhákat, kiegészítőket és parfümöket 2011-ben a sminkvonal követte, amely szintén a legmagasabb minőséget képviseli, akárcsak ez a szájfény újdonság, ami maga a nagybetűs nyár.
Mi ez?
A tervező számára a tökéletes ajak a legjobb kiegészítő, ezért különös hangsúly fektet a rúzsokra, amelyekhez ritka és értékes összetevőket használ. Ez a különös ajakszínező egy igazi nyári darab: ápol, és közben az aranyló napsugarak tüzes ragyogását varázsolja ajkunkra.
Miért érdekes?
Ha azt hiszed, ez csak egy egyszerű aranyszínű szájfény, hatalmasat tévedsz! Ez a limitált kiadású termék (a márka minden nyárra kihozza az aktuális, aranyszínben ragyogó limitált kollekcióját, a Soleilt, ami idén egy parfümöt, ezt a szájfényt és egy fantasztikus szemhéjfesték duót takar) több mint szájfény: először is nem ragad, ami már önmagában kivételessé teszi, emellett pedig olyan pigmenteket tartalmaz, amelyek felvitelkor lebomlanak és átalakítják a termék színét. De nem csak úgy ímmel-ámmal, hanem látványosan, néhány másodperc alatt rózsaszínes-barackos árnyalatba vált úgy, hogy közben az aranyos, nyarat idéző ragyogás végig megmarad.
Yves Saint Laurent – Rouge Pur Couture Event 2021, 12 540 Ft
Ha az ikonikus rúzs kerül szóba, akkor a Chanel mellett az Yves Saint Laurent jut mindenkinek eszébe. A Rouge Pur Couture 1978 óta létezik, és idővel ugyan változott az összetétele, a fantasztikus, ékszer jellegű csomagolás megmaradt, ahogyan megmaradt a helye a luxuskozmetikumok rajongóinak szívében is. Erősen pigmentált formulája lehet matt vagy fényes finishű, tűzpiros, fukszia vagy nude árnyalat, mindig tartós eredményt biztosít (akár hat órán át is a helyén marad).
Mi ez?
A Rouge Pur Couture idén kilenc új, letisztult, mégis lázadó árnyalattal bővíti palettáját. Az új árnyalatok között is van egy sztárárnyalat, a No. 1966 – Rouge Libre (képünkön).
Miért érdekes?
Az árnyalat és a csomagolás Yves Saint Laurent örökségét ünnepli annak az évnek a megidézésével (1966), amikor a couturier bemutatta az első, nőknek tervezett szmokingot, ezzel megadva nekik a szabad mozgás örömét és az erőt a szabályok áthágásához. A Libre 1966 egy meleg tónusú, sötét rezes árnyalat krémes finish-sel, amely különösen varázslatosan mutat a napcsókolta bőr mellett.
Artdeco, Natural Cream ajakrúzs, 5990Ft
Az Artdeco új Green Couture kollekciója, amely természetes összetevőkkel dúsított, fenntartható termékeket tartalmaz, három alappilléren nyugszik: fenntartható, természetes, performatív. A termékek nem tartalmaznak ásványi olajokat, parabéneket, szilikont, mikroműanyagot, PEG vegyületeket, GMO-t (Géntechnológiával Módosított Organizmusok) és nanoanyagokat, és csak RSPO-tanúsítvánnyal rendelkező pálmaolajat használnak fel hozzájuk, ha szükséges. Hab a tortán, hogy minden termék cruelty-free, akárcsak a márka többi terméke is. A csomagolás is fenntartható anyagokból készült.
Mi ez?
A selymes és csillogó Natural Cream Lipstick ajakrúzs legalább 80%-ban olyan természetes eredetű összetevőket tartalmaz, mint a kapril (capric triglicerid), a különböző bőrápoló olajok, vagy a 100%-ban természetes eredetű kandelilla viasz, amely a bársonyosan puha végeredményt biztosítja.
Miért érdekes?
A különleges gondossággal összeválogatott összetevők kombinációjának köszönhetően a termék egyesíti a természet erejét a modern rúzsok tulajdonságaival. A krémes textúrának köszönhetően kényelmes, puha és tápláló érzést biztosít. Az ásványi pigmentek segítenek a tökéletes szín elérésében már egy használat után. A Natural Cream Lipstick érzékeny bőrűek számára is alkalmas, bőrkompatibilitása bőrgyógyászok által tesztelt. A csomagolás legalább 40%-ban rizshéj porból készült. A nyomtatás nem mérgező, környezetbarát, vízalapú tintával történik, a címke pedig 100%-ban újrahasznosított polietilénből készült.
Avon Luxe, Szérum hatású ajakrúzs, 1999 Ft
Simább, egészségesebb külsejű ajkak már 7 nap alatt? Az Avon szerint mindez lehetséges, elvégre ajkaink a maszk alatt is megérdemlik a törődést. Az Avon Luxe újdonsága között van egy ajakápoló szérum, illetve egy szérum hatású ajakrúzs is, amelyekben a luxus és az ápoló hatás kéz a kézben járnak, használatával búcsút mondhatunk a kiszáradt, cserepes ajkaknak.
Mi ez?
Egy szérum hatású rúzs, ami gyakorlatilag úgy viselkedik, mint egy igazi ajakápoló.
Miért érdekes?
Akárcsak a színentes szérum, a szépen pigmentált rúzs is gazdagon hidratáló glicerinnel és forradalmi, újratexturáló hatású AHA-savval van gazdagítva, így napról napra javítja ajkaink felszínét. Hidratáló erejük még akkor is ellátja nedvességgel szánkat, mikor a termékeket már letöröltük. A rúzs 10 árnyalatban elérhető a nude-tól a halvány rózsanínen, ragyogó magentán át egészen a tűzpirosig, így minden ízléshez és bőrtónushoz megtaláljuk a megfelelő árnyalatot.
Kiemelt kép: nőklapja.hu