Az utóbbi években számos világhírű színésznő kamatoztatta ismertségét és befolyását Hollywoodban producerként. Munkájuk nyomán megszaporodtak a női narratívák, színesedett a női karakterek palettája, és ha még csikorogva is, de megindult a filmipar lassú átalakulása.
2014. november 24-én egy magát A Béke Őrzőinek nevező hackercsoport kiszivárogtatta a Sony Pictures filmstúdió titkos aktáit, bennük filmtervekkel, forgatókönyvekkel, e-mailes levelezésekkel, egyes vezetők és sztárok fizetésének összegével. Az Ocar-díjas színésznő, Charlize Theron ekkor tudta meg, hogy a Hófehér és a vadász című filmért a vadászt alakító Chris Hemsworth jóval nagyobb gázsit rakott zsebre, mint ő, aki a gonosz mostoha szerepében lényegében a hátán vitte az egész filmet. Mivel éppen a folytatást, A Vadász és a Jégkirálynőt forgatták, bevonult a vezetőséghez, az asztalra csapott, és ragaszkodott hozzá, hogy a második részért ugyanannyi fizetést kapjon, mint filmbéli partnere. A színésznő legnagyobb meglepetésére a stúdiónak még csak ellenvetése sem volt, aláírták a több mint tízmillió dollárról szóló szerződést. „Szóval, csak kérnünk kell?” – tette fel a kérdést később, amikor a történtekkel kapcsolatos érzéseiről beszélt. „A nőknek meg kell tanulniuk, hogy ne udvariaskodjanak, amikor a fizetésükről van szó.”
Hollywoodot hagyományosan férfiak irányítják, főleg azon a szinten, ahol a fontos döntések születnek: az írók, rendezők, producerek és filmstúdió-vezetők legtöbbje férfi , ez pedig természetes módon vezet ahhoz, hogy aránytalanul nagy hangsúly esik a férfi narratívára és -karakterekre. A gond az, hogy ebben a felállásban egyszerűen nem nyílnak új perspektívák, és nőként bejutni ezekbe a pozíciókba mindig is nagyon nehéz volt.
A kétezer-tízes évek végén azonban a nők Hollywoodban is több helyet kezdtek követelni maguknak. A metoo-mozgalom innen indult, és megrengette a világot. Nem csupán azzal az eredménnyel járt, hogy a nők immár széles körben mertek beszélni bántalmazásról és egyéb visszaélésekről, hanem azzal is, hogy a munkahelyeken a nemek egyenlősége valós törekvés lett. Charlize Theron nem állt meg a fizetés kérdésénél. 2017 óta minden filmnek, amiben szerepelt vállal, producere is, ami sokkal nagyobb befolyást jelent a kreatív és üzleti folyamatokra. Megmutatta, milyen sokféle szerepben tündökölhet egy negyvenes nő: lehet a végzet asszonya, háromgyerekes anyuka, vagy épp dolgozó nő egy-egy filmben. Theron azóta olyan produkciók létrehozásában is segédkezett, amelyekben ő maga nem jelenik meg színészként, mint például a Mind Hunter – Mit rejt a gyilkos agya sorozat.