Ha egy terméket több mindenre is használhatsz (például pirosító, ami rúzs is, vagy az alábbi gyűjtésben található érdekességek), azzal nemcsak magadnak és a kiadásaidnak teszel jót, de a környezetnek is. Egyértelmű a képlet: kevesebb hulladékot termelsz. Nézzük csak, mik közül válogathatunk mostanában!
Authentic Beauty Concept, Kéz- és Hajkrém, 2809 Ft/30ml
A Henkel professzionális hajápoló márkája nevéhez hűen a kezdetektől az autentikus szépségre és a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt. A brand törekvései összhangban állnak a modern vásárlók igényeivel: etikus körülmények között készült, állatokon nem tesztelt termékeket kínál, amelyek előállítása során a környezetvédelmi szempontok is érvényesülnek. Az Authentic Beauty Concept termékek flakonjai és tégelyei újrahasznosíthatott műanyagből készültek, újrahasznosíthatók (sőt a samponjaik újratölthetők, hiszen tavaly bevezették az újratöltő állomásokat is), a termékek pedig szulfátoktól, parabénektől, szilikonoktól, ásványi olajoktól és mesterséges színezékektől mentesek. Tavaly jelent meg az első olyan termékük is, az Eau de Toilette, ami túlmutatott a hajápoláson, vagyis egyéb funkciójuk is van, idén ősszel három újabb taggal bővül ez a vonal.
Mi ez?
A másik két újdonság (hullámos haj definiálásra is alkalmazható, kimosást nem igénylő zselé, ami alapjáraton egy pehelykönnyű ápoló maszk, illetve az arcra és hajra egyaránt használható permet) is érdekes, de a mi kedvencünk egyértelműen ez a kéz- és hajápolóként is alkalmazható krém, aminek kellemes és elegáns illata szinte addiktív.
Miért érdekes?
Ez a szuperkönnyű krém bakuchiolt (antioxidás növényi kivonat, amelyet a malájtea magjából és leveleiből nyernek ki) tartalmaz. Azonnal felszívódik, formulájának köszönhetően táplálja és védi, puhává és bársonyossá varázsolja nemcsak a hajat (viszlát szöszösödés!), de a bőrt is, így két legyet üthetsz vele egy csapással (illetve hármat, ha a környezetvédelmi szempontokat is beleszámítjuk). Ráadásul akárcsak a többi termék, a PETA- és Vegan Society tanúsítvánnyal rendelkezik, ezenkívül pedig klímasemleges csomagolásban van, amivel a márka hozzájárul az óceánok tisztaságához. (A brand adománnyal segíti a Plastic Bank nevű környezetvédelmi szervezetet, amely fizet az embereknek azért, hogy összegyűjtsék és újrahasznosítsák a műanyaghulladékot.)
Essence Hello Good Stuff!, Cica arckrém, 1399 Ft
Az Essence nagy lépést jelentett be: az 2021-es őszi-téli kollekciójukkal elérték céljukat, és 100 százalékban vegán termékeket kínálnak (az összes meglévő kedvencüket is megújították, hogy azok is vegánok legyenek). Emellett minden termékük továbbra is állatkísérlet mentes. Új termékeik megfelelnek az alábbi mottónak: a bőr az első, a smink a második. A hangsúly tehát a tiszta szépségen van és a termékek adta gondoskodáson.
Mi ez?
A Hello, Good Stuff! termékcsalád tavaly ősszel debütált az essence-en belül. A termékek vegánok, és hozzáadott mikroműanyagok, parabének, PEG-ek és ásványi olaj nélkül készülnek. Ez az újdonság egy nyugtató és hidratáló nappali krém, mely kiegészíti a bőrápolási rutint. A textúra ázsiai gázló kivonatot tartalmaz – ez a növény indiai pennywort, tigris fű vagy gotu kola néven is ismert, és főként a koreai bőrápolásban népszerű, nyugtató hatásának köszönhetően.
Miért érdekes?
Mert használhatod csak krémként is, de tulajdonságainak köszönhetően primerként, vagyis sminkalapként is tökéletesen funkcionál, így egy extra termékkel máris kevesebbet kell beszerezned. Ezzel nemcsak a pénztárcádnak teszel jót, de a könyezetnek is, hiszen tudod: minél kevsebb új termék, annál kisebb szemétterhelés.
Catrice, Volumizing extreme ajakdúsító szájfény, 1329 Ft
A jóllét a kulcs! És hála az új Catrice termékeknek, az alapos self-care rituálék rendszeress – és fontos – részévé válhatnak a mindennapi életnek. Ezek az újdonságok a jól megérdemelt kikapcsolódást, a frissesség érzését adják, fokozzák a hangulatot, és abszolút elengedhetetlenek a szépségápolásban. A mentális és fizikai jóllét a legfontosabb. Staycation @Home, videóhívások és home office – itt vagyunk! – áll a márka közleményében. Az újdonságok közül egyik kedvencünket is megmutatjuk!
Mi ez?
A Volumizing extreme ajakdúsító a chili és a gyömbér összetevőknek köszönhetően egyedülálló előnyt kínál. Nemcsak, hogy dúsabbnak mutatja az ajkakat, de látható fehérebbnek tűnnek tőle a fogak, ami egy személyes meeting során épp olyan jól jön, mint egy online megbeszélés során. Így aztán szkippelheted a borsos árú extra, fehérítős fogkrémeket.
Miért érdekes?
Halványkék és ezüst csillámló részecskéket tartalmaz áttetsző textúrában: ezek tükrözik a fényt az ajkakon, és látható fogfehérítő hatást biztosítanak úgy, hogy az ajkak színe inkább egy kicsit rózsaszínesnek tűnik (tehát nem kell attól tartanod, hogy Mr. Jégcsapnak tűnj a Batman és Robinból). A mentol és a friss borsmenta illata bizsergő érzést kelt az ajkakon, ez biztosítja a népszerű dúsító hatást.
CeraVe, Hidratáló krém, 5190 Ft / 340 g
A CeraVe márka nem véletlenül lett a világ beautymániás közönségének egyik kedvence: termékei megfizethetők, és tökéletes gondoskodást biztosítanak a legszárazabb és legkényesebb bőr számára is. Ugyan nem újdonság, de egyik legnépszerűbb termékük a tégelyes hidratáló krém, méghozzá nem véletlenül!
Mi ez?
A sérült bőrbarrier a bőr kiszáradásához és viszketéséhez vezethet – és ronthat az olyan bőrbetegségek állapotán, mint az ekcéma vagy a pszoriázis. Ez a hidratáló krém hialuronsav vagy ceramid tartalmának köszönhetően (ezek nedvességgel töltik fel a bőr védőrétegét) segíthet támogatni a bőr természetes védőrétegét.
Miért érdekes?
A test- és arcápoló készítmények általában külön vannak választva, és nem sok testápoló javasolt az arcra kenni. Ez azonban arcodat és a testedet is táplálja (a már említett hialuronsav és ceramidok miatt). Nem komedogén, azaz nem okoz mitesszereket, és érzékeny bőrre is alkalmas. És pont ezek miatt lesz ez a krém a világ szépségszerkesztőinek egyik kedvence, hiszen pénztárcabarát termék, ami hatékonyan ápol.
Mádara, SPF 50 Plant Stem Cell Öregedésgátló arckrém, 11.990 Ft
Minden anti-aging törekvésünk alfája és ómegája a napvédelem. Ha ez nincs, kenhetünk bármit, bármennyi pénzért az arcunkra, bőrünk idő előtt megadja magát az éveknek. Egy magas faktorszámú fényvédő tehát az év minden szakában fontos. Ha ez a lépés megvan, elkezdhetünk azon gondolkodni, milyen extra igényei vannak bőrünknek. Illetve a lelkünknek, elvégre van, aki a növényi ápolókat kedveli, más inkább az dermokozmetikában bízik stb. A Mádara egy lett márka, amelynek termékei általában mindkét tábor rajongói között népszerűek. Hiszen egyrészt natúr és organikus kozmetikumokról van szó (termékei nemzetközi ECOCERT minősítéssel rendelkeznek), másrészt pedig a modern technológiát alkalmazzák.
Mi ez?
Egy 50 faktoros fizikai fényvédő (cink oxidot és titánium-dioxidot tartalmaz, nem nano formában, így akkor is bátran használhatod, ha azok közé tartozol, akik ódzkodnak a nano méretű összetevőktől. De ennél jóval több! Egyrészt védőréteget képez az arcon, pajzsként védelmez a káros UVA- és UVB-sugarak, a városi szennyeződések és a kékfénnyel szemben, másrészt kiváló bőrápoló is: csökkenti az idő előtti öregedés, a ráncok, túlzott pigmentáció és a bőrszárazság jeleit a bőrön.
Miért érdekes?
Resveratrolt tartalmaz, ami egy erőteljes bőröregedésgátló antioxidáns. Emellett a szupersztárnak számító hialuronsav is van benne, méghozzá kis- és nagy molekulatömegű is, így valóban intenzíven hidratál. Illetve a Mádarára jellemző, északi érdekesség: északi sárkányfű növényi őssejtek is vannak benne, amelyről kiterjedt in vitro vizsgálatok azt mutatják, hogy ellensúlyozzák a napfény káros hatásait, a szabad gyököket, csökkentik a pigmentációt és fokozzák a kollagénszintézist. Dús, tápláló krém, ami alá akkor kíván csak extra hidratálót az arcod, ha nagyon száraz a bőröd.
Kiemelt kép: PR / nőklapja.hu