A Squid Game, amely itthon Nyerd meg az életed címmel fut, alig pár héttel azután, hogy felkerült a Netflixre, a világ legnépszerűbb sorozata lett. Ám a dél-koreai miniszéria ötletgazdája, Hvang Dong-Hják nem lett dollármilliomos a produkcióból, ugyanis a streamingszolgáltatóval kötött szerződésben fix összegről állapodott meg, a megtekintések száma nem befolyásolja a fizetségét.
Annál nagyobb profitra tett szert a Vans, köszönhetően annak, hogy a Squid Game több száz játékosa végig a cipőmárka fehér, belebújós lábbelijeit viseli, miközben a véres gyerekjátékokat játsszák az életben maradás és az óriási pénznyeremény reményében.
A tornacipők forgalmazója szerint 7800 százalékos kiugrást mértek a a Vans fehér slip-onjainak eladásainál. Ez már csak azért is nagy szám, mert a Triple White fantázianevű cipő a kétezres évek elején volt népszerű, különösen a deszkások körében.
A belebújós cipőből, amelyet 13 és 25 ezer forint közötti áron árulnak, a legtöbb webáruházban készlet- vagy mérethiány van. A Lyst nemzetközi divatplatform jelentése szerint 97 százalékkal többen keresnek rá az oldalukon erre az egyszerű, fehér tornacipőre, mint a sorozat indulása előtt.
Persze a Squid Game nemcsak a cipővásárlásokra volt (és van) nagy hatással: az elmúlt hetekben 62 százalékkal többen kerestek rá az interneten a piros overallra, amelyet a játék levezénylését segítő, fegyveres-maszkos figurák viselnek, és igencsak megnőtt a kereslet a játékosok által hordott (és egyébként Dél-Koreában gyártott) zöld melegítőszettekre, valamint az olyan sárga pólókra, narancsszínű ruhákra és térdig érő zoknikra, amelyek az első részben feltűnő, ijesztő játékbaba outfitjére hajaznak.
Kétség sem fér hozzá, hogy az idei halloweeni partik tele lesznek Squid Game-játékosokkal, -játékőrökkel és -játékbabákkal, és ami ennek pozitív hozadéka lehet, hogy a világjárvány miatt bajba került dél-koreai ruhaipar talán kilábal a válságból.
Forrás: independent.co.uk, kreativ.hu, reuters.com