Az anyák szuperhősök. És ennek most már „himnusza” is van!

Tudjuk, hogy anyák nélkül megállna a világ, mégis sokunk nem bízik önmagában, és nem büszke arra, amit anyaként nap mint nap megtesz. Két édesanya, Szőke-Vígh Emese és Németh Regina, a MOM WOW ruházati márka alapítói szerint ez így nincs rendben, igenis beszélni kell az anyaság szép és kevésbé szép oldaláról is. Céljuk felhívni a figyelmet arra, hogy milyen sok fronton kell helytállniuk a mamiknak a mindennapokban.

Emi és Regi tulajdonképpen „anyuka-nagykövetek”. Nap mint nap dolgoznak rajta, hogy felfigyeljünk rá: anyának lenni kemény meló, annak ellenére, hogy a világért sem cserélnék le.

Merjünk büszkék lenni magunkra

„Azért hoztuk létre a MOM WOW márkát, mert szerintünk minden anyukának szüksége van egy kis elismerésre, hátbaveregetésre, leginkább önmagától. Viszont ez a legnehezebb. Mindenki teszi a dolgát napi 24 órában, megállás nélkül. Minimum 2-3 szerepben kell egyszerre helytállni, ami a világ legtermészetesebb dolga. Éppen ezért nem igazán engedjük meg magunknak, hogy büszkék legyünk erre, hiszen édesanyaként (a legcsodálatosabb) kötelességünk gondoskodni a gyerekeinkről. Miért érdemelnénk ezért dicséretet? Pedig igenis szükség van rá, és kell is, hogy büszkék lehessünk magunkra, hogy elismerjük magunkat azért, amit nap mint nap végigcsinálunk. Ha mi nem tudjuk elismerni saját magunkat, hogy várjuk el a férjeinktől, hogy értékeljék azt, amit anyaként teszünk? Szerintünk minden mami szuperhős, és sokan még mindig nem tudnak így tekinteni magukra” – beszél hitvallásukról Regi.

Anyák napi meglepetés

Most debütált a Szuperhősök vagyunk. Pont! című videóklip, amely az édesanyák előtt tiszteleg, és egy kis humorral rávilágít az anyaság nehéz pillanataira is. „Az, hogy kell egy Szuperhős klip, nagyon régi álmunk.

Rengeteg anyukát kérdeztünk meg arról, hogy mi a szuperhős erejük, és az ő válaszaikból íródott a szöveg nagy része.

Mivel számunkra az anyaság egyik legfontosabb momentuma az édesanyák közti láthatatlan kapocs és a közösség érzés, egyértelmű volt, hogy több anyukát szeretnénk a klipbe. Huzella Júlia mellett három csodálatos előadóművész édesanyát kértünk fel a klipre: Marge, Trokán Anna és Vanya Tímea, illetve mi is feltűnünk. A klip rendező-operatőre a Red Dot-díjas médiadesigner, Balogh Balázs volt” – meséli Emi.

A szuperhős-himnusz szövegét Huzella Júlia színész és Pion István író, költő, slammer írta. Ők már korábban is dolgoztak együtt, igaz nem szövegíróként, hanem színészként: A legjobb dolgokon bőgni kell című filmben ráadásul éppen a szülőség mindennapi feladataival küzdő házaspárt alakítottak. Juli pedig egyébként is benne van az anyaság sűrűjében, otthon és a munkában is, hiszen két kislányt nevel, emellett nagy sikerrel játssza Anya-e vagy? című egyszemélyes darabját, amely elképesztő iróniával és humorral mutatja be az anyaság kevésbé napsütéses oldalát. 

„Egyre többen merik megmutatni az anyaság kevésbé Insta-kompatibilis pillanatait, de összességében még mindig egy nagy tabu az egész. El kell kezdenünk felvállalni ezeket is, mert ugyanúgy hozzátartoznak az anyasághoz, mint a babakacaj és a jó éjt puszik” – hangsúlyozza Emi. 

És neked mi a történeted?

Az anyáknak fontos a közösség. A tartozás valahová, ahol energiát tudnak meríteni és adni is. Ahol nem felesleges tanácsokat kapnak, hanem valódi segítséget. Egy hely, ahol egy anya, anya lehet. Ezért indította el a MomWow a Szuperhős kampányát. „Egymás történeteiből nagyon sok erőt meríthetünk és adhatunk másoknak. Az anyaság kapcsán fontos kapaszkodó, ha tudjuk, hogy nem vagyunk egyedül, mások is hasonló nehézségeket élnek meg és hasonló érzésekkel küzdenek” – mondja Emi.

Közel száz anyuka jelentkezett a MomWow Szuperhős felhívására, hogy a márka arcai legyenek. A fotózáson készült videókban ők mondják el, hogy miért is szuperhősök. A MomWow márka pólói és kiegészítői a mamikat szolgálják, a rajtuk található üzenetek által nekik szeretnének erőt és önbizalmat adni.

Kiemelt kép:  MOM WOW