Isabelle Huppert nemcsak Golden Globe- és César-díjas francia színész (néhányan a francia Meryl Streepnek nevezik), hanem egy igazi stílusikon is: a Balenciaga múzsája és a Celine modellje, valamint megjelenésével rendre elkápráztatja a vörös szőnyegek közönségét. Stylistja, Jonathan Huguet egyszerűen csak úgy hivatkozik rá, mint: „az álom, egy királynő”.
Huguet Juliette Binoche és más sztárok mellett hat éve öltözteti a hamarosan hetvenéves Huppert-t is, és közös munkáik szinte bármilyen korosztály számára példaértékűek lehetnek. „A kor nem téma a beszélgetéseinkben” – mondta Huguet a Vogue-nak, hozzátéve: ügyfele mindig is nyitott volt az izgalmas öltözékek irányában, az utóbbi időben pedig egészen játékossá is vált. Az idei cannes-i filmfesztiválon például egy ragyogó, türkiz színű Balenciaga költeményben vett le mindenkit a lábáról (a közös alkotásaik közül Huguet-nek is ez a kedvence).
De hogy mi a titok?
„Elegáns és időtlen, de mindig valaminek a határán mozog, két oldal között: van benne egy kis sötétség és sikkesség is” – vélekedik Huguet. A színész ráadásul egyfajta „menő hűvösséget” és utánozhatatlan „franciásságot” sugároz – azt a legendás hanyag eleganciát, aminek elsajátítására (francia és nem francia) nők ezrei törekednek ma is világszerte. (Az olasz elegancia is megér néhány szót, ennek stílustrükkjeiről ebben a cikkben emlékeztünk meg.) „A lazaságról és arról szól az egész, hogy erőlködés mentesen megmutasd az igazi énedet. Az egyensúly a kulcs” – foglalta össze a stylist.
Huguet szerint egy tipikus „Isabelle Huppert-megjelenést” általában az ember, nem pedig a márkák határoznak meg (bár bizonyára nem hátrány, ha az ember a Balenciaga nagykövete). A stylist szerint az az első számú szempont, hogy az adott szabásvonalak a lehető legelőnyösebbek legyenek számára, de a megjelenést végül úgyis a színész varázslatos személyisége adja majd el.
„A játékosság érdekében a ruhadarabokat mindig kombinálni kell egy attitűddel is, ez nagyon fontos” – mondja Huguet. Mindennek bizonyítékaként elég csak ránézni az idei marrákesi filmfesztiválon bemutatott, Mátrix-ihlette összeállításaikra.
„Elég váratlan húzás volt. Amikor együtt dolgozunk, az sosem valaminek a kivetítéséről szól, hanem a megfelelő szett megtalálásáról, legyen az akár veszélyes vagy klasszikus” – foglalta össze a stylist.
Kiemelt kép: Isabelle Huppert a 2022-es Cannes-i Filmfesztiválon, május 22-én – Fotó: Gisela Schober/Getty Images