Van, aki kényszerből ápolja a bőrét, hogy megőrizze annak állapotát, de nem leli benne nagy örömét, és nem is szeret belemélyedni a témába. Vannak az igazi megszállottak, akik tudományos cikkeket olvasnak és roppant tudatos módon állítják össze bőrápolási rutinjukat, közülük is vannak, akik kizárólag a hatóanyagra mennek, másokat az vezérel, hogy ezen a téren is maximálisan környezettudatosak legyenek. És persze olyanok is vannak, akik számára a szépségápolás nemcsak fizikai, de lelki öngondoskodás is, akik imádják a különféle állagokat és illatokat, rajonganak a gyönyörű csomagolásokért, és lelkesen követik az aktuális trendeket. Összeszedtünk néhány olyan márkát, szupersztár terméket vagy éppen bőrápolási vonalat, amelyről eddig azt hittük, csak külföldön elérhetők, de szerencsére már itthon is hozzájuk juthatunk.
Nemcsak a luxus kedvelői, de azok is találhatnak ezek között izgalmas dolgokat, akik minden téren a környezettudatosságra törekszenek.
Chanel N°1 – a luxus rajongóinak
Idén januárban debütált a francia Chanel N°1 (ejtsd: námbör ván) néven futó új termékcsaládja, amely bőrápolókat és sminkeket, sőt egy testpermetet is tartalmaz. A márka legtöbb terméke (kivéve talán a Les Exclusifs de Chanel nevű niche parfüm vonal) itthon is elérhető, a N°1 azonban csak nem akart megérkezni a magyar polcokra, sok beautymániás el is könyvelte, hogy ez bizony nálunk nem lesz kapható. Pedig de! Nemrég a magyar boltokba is megérkezett – egyelőre csak a nagyobb Douglas parfümériákban és a MOM Park Müllerben érhető el a kollekció. Utóbbiban a bőrápolási vonal kapható, előbbiben viszont ott vannak az alapozók és a többfunkciós pirosítók is.
Na de mit kell tudni erről a kollekcióról? A N°1 – amellyel a Chanel elsősorban a 30 körüli, környezet- és bőrápolás tudatos, a holisztikus ápolás iránt rajongó réteget célozta meg – középpontjában a vörös kamélia virág áll. A luxusmárkával kapcsolatban ismerős lehet már a kamélia, elvégre ez volt Gabrielle Chanel kedvenc virága. A motívum egyaránt díszítette lakását és köszönt vissza kollekcióiban is, így lett a fehér kamélia a divatház jelképe. A vörös kamélia tehát nem véletlen, az már csak hab a tortán, hogy revitalizáló és öregedésgátló tulajdonságai különösen a bőröregedés első jelei ellen vethetők be. A Chanel fejlesztői szerint a vörös kamélia kivonat megakadályozza a sejtek öregedését, így a bőr hosszabb ideig egészségesnek tűnik, és mivel természetes antioxidánsokban gazdag, segít megvédeni a bőrt a stressz következményeitől is. Ami pedig teljesen illeszkedik a mai trendbe, az az, hogy nemcsak a termékek összetétele, de a csomagolás is természetesebb és környezetbarátabb, mint a márka többi terméke esetén. De lássuk a számokat! A N°1 de Chanel formulák akár 97%-ban természetes eredetű összetevőket tartalmaznak. A növény minden részét felhasználják, még a magjait is, amelynek visszamaradt része például a tégelyek kupakjába kerül. Celofánt pedig ne is keressünk, a tudatos termékeket már nem csomagolják ebbe az extra műanyagrétegbe.
A kollekció utántölthető arcápolója, a Revitalizing Cream összetevői között keresve sem találunk ártalmasat (egyedül a parfüm lehet kizáró ok az arra érzékenyeknél). Állaga és illata fantasztikus, a bőrt rögtön ruganyossá teszi. A szérum, noha elsőre ragacsosnak tűnhet, egyáltalán nem az, rendkívül gyorsan beszívódik. Az alapozók állaga a hideg időben egyszerűen tökéletes, ápol, fedése közepes, de építhető, és nem ül bele a szem körüli kis ráncokba is. A kedvencünk talán a rúzsként és pirosítóként (bátrabbak számára szemhéjfestékként) is alkalmazható Lip and Cheek Balm, amely nevéhez hűen valóban szinte balzsam állagú. Elképesztően pigmentált, így egy egészen apró mennyiség is elég belőle. Ha ebbe ruházol be, ügyelj rá, hogy ecsettel nyúlj bele mindig, mert garantáltan igen hosszú ideig társad lesz. A termékvonal, noha a Chanel eddigi skincare és makeup kollekcióinál alacsonyabb árfekvésben mozog, borsos ára sokakat vissza fog tartani, de aki úgy dönt, hogy ez lesz az a kis luxus, amit megenged magának, az 25 000 forint körüli kezdőösszeggel számoljon. (A Revitalizing Cream például 41 650 Ft, a Serum 46 000 Ft, a Lip and Cheek Balm pedig 19 400 Ft.)
Aēsop – az elegancia híveinek
Az Aēsop (ami Aiszóposz, magyarosan Ezópusz ókori görög meseköltő nevét viseli) 1987-ben alapított ausztrál márka, amelyet a görög származású Dennis Paphitis álmodott meg 1987-ben. Azóta bőr- és hajápolási termékeket is gyárt, illetve a niche vonalon mozgó parfümöket (de még milyeneket!), újabban pedig illatgyertyákat is. Mielőtt az még cool volt, a brand a magas minőségű növényi alapanyagok mellett kötelezte el magát, bár néhány nem természetes összetevőt is használnak, amennyiben az előnyös a bőrnek (pl. antioxidánsok) és megfelelő kutatás támasztja alá, hogy adott összetevő nem káros.
Az Instagramról még annak is ismerős lehet a márka, akit nem különösebben izgat a bőrápolás. Nincs valamire való influenszer, akinek ne volna megtalálható legalább egy Aēsop termék a fürdőszobapolcán, hiszen annyira jól néz ki gyakorlatilag az összes csomagolás. Ők hozták vissza az összegyűrve is ínycsiklandóan kinéző fémalapú kézkrém tubust, ami manapság már egy sor környezettudatos brandnél megtalálható. A minimalista dizájn, a minőségi összetevők igazi presztízstermékké teszik – ha az ember egyszer beruház egy tusfürdőbe, utána biztos, hogy sokáig újratölti még azt a flakont, akár valami mással is.
A koriandermagos tusfürdő például a növényi kivonatok élénkítő keveréke mellett mennyei, fűszeres, fás illatával teszi még a búskomor reggeleket is vidámmá. Mint mondtuk, luxusmárka, 200 ml-es kiszerelésben 7100 forintba kerül, fél literesben pedig 13 000 forintba – ajándéknak (akár magunk, akár más számára) tökéletes. A mandarinos hidratáló 60 ml-es kiszerelése 15 000 Ft (a 120 ml-es 19 000 Ft), a nehezebb, gazdagabb, hideg időben ideális Elemental Facial Barrier Cream 60 ml-es kiszerelése oedig 16 900 Ft. Hogy hol? Magyarországon a budapesti Andrássy úton található Madison Perfumeryben kaphatók sok más, egyéb helyen itthon szintén nem kapható márka mellett. A boltba egyébként már csak a dizájn miatt is érdemes betérni: a múlt század fordulójának gyógyszertárait (vagy inkább elegáns könyvtárait?) idéző boltban parfümöket szagolgatni programnak is kiváló.
Egyptian Magic – a multifunkciós termékek kedvelőinek
Az Egyptian Magic megint csak egy olyan márka, amely sok helyen sok-sok éve legendásnak számít – valójában mára az egyik legismertebb és legelterjedtebb bőrápolószer világszerte, olyan A-listás sztárok kedvence, mint Kate Hudson, Eva Mendes, Cameron Diaz vagy January Jones, de egyszer még Madonna is emlegette – itthon azonban nem volt korábban elérhető, ez azonban megváltozott a Neilacare nevű webáruháznak köszönhetően. Itt gyakorlatilag csak külföldön népszerű, itthon mellőzött márkákat forgalmaznak, így aki menő, de nagyon is hatékony „csemegére” vágyik, bátran böngésszen az oldalon.
Az Egyptian Magic balzsam állagú bőrápoló a természet hat leghatékonyabb hidratáló és gyógyító alapanyagát ötvözi, összetevői: olívaolaj, méhviasz, méz, pollen, tiszta méhpempő és propolisz. És ennyi, tényleg nincs benne más, egyedülálló összetétele nem tartalmaz adalékanyagokat, hozzáadott tartósítószert, parabéneket vagy GMO-összetevőket. Csak azt a hat anyagot, amelyet állítólag már az ókori egyiptomiak is használtak. És hogy miként használható ez az ősi (ókori) csodaszer (amely vegánoknak nyilvánvalóan nem ajánlott)? Rajongói az évek során használták már arcápoló krémként, szemránckrémként, hajpakolásként, babakrémként, borotválkozási balzsamként, sminklemosóként, könyökszárazság enyhítésére, bőrirritációra, és gyakorlatilag bármire, ami csak eszünkbe juthat. Egyébként pedig halványítja a hegeket. A Neilacare-nél a 118 ml-es verzió 15 950 Ft (most ha az egyébként 3290 forintba kerülő 7,5 ml-es mini verziót is a kosárba tesszük mellé, csak a nagy árát számolja fel a webshop), az 59 ml-es pedig 10 950 Ft.
UpCircle Beauty – környezettudatosoknak
Az UpCircle Beauty egy brit márka, amely ismertségét onnan szerezte, hogy újrahasznosított összetevőkből készült formulákból (ez az úgynevezett upcycling), kiváló teljesítményű természetes bőrápoló termékeket készít, amelyekkel bizonyítják, hogy a szépségipar kevésbé pazarló is lehet. A márka egyébként kiselejtezett növényi-hulladék összetevőket, például kávézaccot, chai teafűszereket és őrölt gyümölcsmagokat felhasználva természetes és organikus szépségápolási termékeket készít.
Az UpCircle Beauty nagyra értékeli a sokszínű munkaerőt: a nőket, a színes bőrű közösségek tagjait, a fogyatékkal élőket és az LMBTQ+ közösség tagjait egyaránt alkalmazza. Fontosnak tartják az etikus üzleti környezetben az adományok helyes felhasználását is, így számtalan esetben adott anyagi vagy termékbeli segítséget olyan szervezeteknek, mint a One Tree Planted, Amazon Frontlines és a Rainforest Alliance, valamint a Save Elephant Alapítványnak, amely a fogságban tartott elefántokat segíti. De a sort még hosszan lehetne folytatni. Az UpCircle Beauty csomagolásai 99%-ban műanyagmentesek, az 1%-hoz pedig műanyagmentes utántöltési lehetőségeket kínál. Plastic-negative tanúsítvánnyal rendelkező márka, ami azt jelenti, hogy több óceánhoz kötődő műanyagot távolít el, mint amennyit a csomagolásukhoz felhasználnak. Egyik kedvencünk a normál és kombinált bőr szuper hidratálója, amely E-vitaminban gazdag argánport, bőrnyugtató kakaóvajat, aloe verát és vérnarancsot tartalmaz. És hogy hol érhető el itthon? A Naturalskin.hu nevű webáruházban, amely csak környezettudatos márkákat forgalmaz.
Pixi – trendiknek
A Pixi Beauty szintén nagy közösségi média kedvenc, és egy ideje szintén kapható Magyarországon, mégpedig a Douglas üzletekben, illetve a Notinón. A márkát a ’90-es évek végén alapította meg Petra Sand, aki egyébként sminkes, így aztán rengeteg különféle bőrproblémával találkozott már munkája során. A bőrápolás iránti szenvedélye miatt olyan különleges és innovatív formulákat akart létrehozni, amelyekben kizárólag növényi összetevőket használnak. Első üzletük a londoni Sohóban nyílt, és elég gyorsan kultikussá vált a clean beauty kedvelőinek körében.
A márka törekszik a természetességre, és arra, hogy a terméket használva úgy nézzenek ki a felhasználók, mintha jól kialudták volna magukat. A termékpaletta igen széles, az elképesztő mennyiségű bőrápolón kívül például rúzst, szájfényt, arcpírt, és komplett szemhéjfesték-palettákat is kínálnak. A termékek csomagolása rendkívül Insta-kompatibilis, elvégre ki bírna ellenállni ezeknek a gusztusos, pasztell árnyalatú flakonoknak, főleg, ha még a tartalmuk is jó? A vásárlók kedvence egyébként a Glow Tonic, a díjnyertes, élénkítő tonik mélyen tisztít és gyengéden hámlaszt minden bőrtípust – a 200 ml-es kiszerelés 8990 Ft, a 100 ml-es pedig 4490 Ft. A másik szupersztár termék a Double Cleanse Arctisztító, amelynek egyik részében egy szilárd tisztító olaj van, amely eltávolítja a sminket és a szennyeződéseket, a másikban pedig egy krémes lemosó, amely eltávolít minden esetleges maradványt, és közben ápol, előkészíti a bőrt a bőrápolási rutin következő lépéseire. Ennek ára 11 790 Ft.
Kiemelt kép: PR/nőklapja.hu