Lisa Marie Presley egész életében igyekezett megtalálni önmagát a tündöklő reflektorfény és legendás édesapja árnyéka között bolyongva. A rock’n’roll hercegnőjeként bár a zene világába született, viszonylag későn, csak 35 évesen kezdett el komolyabban foglalkozni színpadi karrierjével, nem úgy, mint lánya, Riley Keough, aki már kamaszként biztos volt benne, hogy híres nagymamájához, Priscilla Presley-hez hasonlóan inkább a filmvásznon érzi magát igazán elemében. Reese Witherspoon produkciós irodájának legújabb adaptációs dobásában, a márciusban debütáló Daisy Jones & the Six című minisorozatban ráadásul nem csupán színészi tehetségét, de énekhangját is megcsillogtatja.
Rock’n’roll életérzés a ’70-es évek Amerikájában
Riley Keough, aki korábban a Mad Max – A harag útja című moziban is feltűnt, az 1970-es évek bohém Amerikájába kalauzol el bennünket, ahol Sam Claflin (Mielőtt megismertelek, Ahol a szivárvány véget ér) társaságában egy ikonikus rockzenekar frontembereiként hódítják meg a színpadot. A Daisy Jones & The Six történetének Taylor Jenkins Reid Könyvmolyképző Kiadó gondozásában nálunk is megjelent, azonos című, nagysikerű bestsellere szolgáltatja az alapsztorit, mely az ikonikus együttes felemelkedését, majd egy teltházas koncert utáni titokzatos felbomlását követi nyomon, körítve a rock’n’roll életérzés minden kötelező velejárójával.
Daisy egy igazi vadóc, Los Angeles-i tinédzser a hatvanas évek végén, aki klubokban tölti az éjszakáit, rocksztárokkal kacérkodik, és minden álma, hogy egy nap majd a Whisky a Go Go nevű legendás szórakozóhelyen énekeljen. Még kétes viszonyai és súlyosbodó drogfüggősége sem tudják eltompítani zene iránti szenvedélyét, melyet egy producernek – és egy vad estének – hála az egyre népszerűbbé váló The Six együttes tagjaként bontakoztathat ki. A mélabús frontember, Billy Dunn és Daisy dalszerzői párosa ettől fogva sikert sikerre halmoz, a sorozat pedig visszaemlékezéseken keresztül idézi meg mítoszukat, a hetvenes évek egyik legnépszerűbb bandájának történetét és egy kivételes varázzsal bíró zenei korszakot.
A sorozat hangulatos előzetesében már Riley Keough énekel:
A filmben bemutatott lemez a valóságban is megjelenik
A kitalált ikonikus együttes pályafutásának csúcsát az Aurora című lemez jelentette, melyen a történet szerint nem tudtak továbblépni, és a rajongók nagy szívfájdalmára végül feloszlottak. De mi történhetett valójában? A több mint egymillió példányszámban értékesített könyv sztoriját állítólag a Fleetwood Mac 1967-ben alakult angol-amerikai együttes ihlette, akik két órás MTV koncertjükkel lenyűgözték az akkor még csupán 13 éves Taylor Jenkins Reid írónőt. A csapat két tagja, Stevie Nicks és Lindsey Buckingham szerelmi viszonya ragadta meg a szerző képzeletét, melyről így beszélt a Hello Sunshine-nak (Reese Witherspoon elsősorban női történekkel foglalkozó produkciós cége, és az azonos nevű honlapja) adott interjújában: „Amikor elhatároztam, hogy könyvet szeretnék írni a rock’n’rollról, valahogy mindig visszatértem ahhoz a pillanathoz, amikor Lindsey Stevie-t nézte, ahogy a Landslide-t énekli. Úgy néztek ki, mint két szerelmes ember, és mégis, soha nem fogjuk megtudni, valójában mi volt közöttük. Erről szerettem volna történetet írni. Arról, hogyan mosódik el a határvonal a valós és az előadói élet között, hogy mindig felszakítja a régi sebeket, ha azokról kell énekelnünk.”
Az óriási rajongás övezte kötet után az adaptációban is egy vad időutazás, drogok, szerelem, dráma és rock ‘n’ roll zúdul ránk, mely a Daisy Jones szerepére kiválasztott Riley Keough számára nem ismeretlen világ, elmondása szerint Elvis unokájaként mégsem énekelt még a zuhanyfülkén kívül a szereposztásig.
A Vanity Fairnek adott interjújában elmondta, hónapokon át énektanárral és Lady Gaga Shallow c. dalával készült a szerepre, melytől első próbálkozásra sírva fakadt, de később éppen ez a kudarcélmény gyújtott benne tüzet a folytatáshoz.
Elvis és Lisa Marie is büszke lenne
Az előzetesben hallható Regret Me című szerzeményt már Riley hangján hallhatjuk, a sorozattal egyidőben pedig a dalból készült kislemez, az Aurora is teljes egészében megjelenik majd az Atlantic Records jóvoltából. A dalt Blake Mills zenei producer segítségével valósították meg, aki korábban olyanokkal dolgozott együtt, mint Fiona Apple, John Legend vagy Lana Del Rey. Taylor Jenkins Reid írónő szerint az elkészült korong „Egy lenyűgöző, nosztalgikus, időtlen album, amely egyszerre rögzíti a zenekar zenitjének és mélypontjának drámáját, pátoszát és vágyakozását. Pillanatfelvétel az időről, bódító és veszélyes. Az a finom pillanat, amelyről tudod, hogy nem tarthat sokáig…”
Reese Witherspoon négy éven át dédelgette ezt a szenvedélyprojektet, melynek már 2019 márciusában megszerezte a megfilmesítési jogait olyan sikeres adaptációk után, mint az Ahol a folyami rákok énekelnek, a Hatalmas kis hazugságok, a Kis tüzek mindenütt (a sorozatról, ami az anyság témáját boncolgatja, itt írtunk bővebben) vagy a még idén képernyőre kerülő, Agatha Christie eltűnését feldolgozó sorozat, mely szintén a színésznő könyvklubjából indulva kerül 2023-ban a képernyőkre. A március 3-án megjelenő minisorozatot a Prime Video kínálatában láthatjuk a könyv fejezeteihez igazodva heti rendszerességgel, 10 epizódra bontva március 24-ig.
Kiemelt kép: Getty Images