Bár nem mindenáron, a legtöbben azt szeretnénk, ha környezetünk kellemes embernek tartana minket. Még akkor is, ha sokszor nem tudjuk, hogy kellene megkedveltetnünk magunkat, amikor épp új munkahelyen, vagy új pozícióban kezdünk: smúzolni, nyomulni a legtöbbünknek semmi kedve. Szerencsére ilyesmire semmi szükség, néhány pozitív tulajdonságunk kidomborításával nagyon messzire mehetünk. Ilyeneket gyűjtöttünk csokorba.
Tegyél fel kérdéseket, hogy népszerűbb legyél
Talán te is észrevetted már, hogy azok az emberek, akik érdeklődéssel fordulnak a másik felé, akik könnyed, vagy épp őszintén érdeklődő kérdéseket tesznek fel, jobb társaságnak bizonyulnak, mint azok, akik nem. Ennek valószínűleg az az oka, hogy mi emberek szeretünk élményeket megosztani, mesélni magunkról és egy érdeklődő másik társaságban erre lehetőségünk van. Szintén emberi sajátosság, hogy
szeretünk jobban tudni, ezért a legtöbben pozitívan reagálunk az információt kérő kérdésekre is.
Ha szeretnéd, hogy népszerűbb legyél, ne fukarkodj jó időben jót kérdezni: az egyszerű Hogy telt a hétvégéd?-től a Szerinted is izgalmas volt a Jimmy sorozat?–ig bármi jöhet, ha pedig megspékeled egy Nahát, ez neked milyen jól megy, megmutatnád még egyszer? -rel, egészen messzire juthatsz.
Beszélj többet, hogy népszerűbb legyél!
Kétségtelen, hogy fárasztó tud lenni, amikor valakiből megállás nélkül ömlik a szó, az viszont, amikor mindent harapófogóval kell kihúzni valakiből, akivel egész nap egy légtérben ül az ember, legalább ennyire zavaró. Szófukar vagy? Könnyen lehet, hogy környezeted flegmának, vagy nemtörődömnek gondol, amikor a kérdésekre sosem hosszabb a válaszod egy nemnél vagy igennél. Érdemes ezen dolgozni egy kicsit, és nyitni kicsit a többiek felé: kollégáid és a munkahelyi légkör meghálálja majd, ha kicsit többet adsz magadból szavakkal is és legalább néha megpróbálsz úgy tenni, mintha érdekelne, miről csevegnek a többiek.
Szánj időt a másikra, hogy népszerűbb legyél!
A másoknak való, ellenszolgáltatást nem váró segítségnyújtás mindenkit szimpatikussá tesz, nem igaz? Gondolj csak arra a személyre, akit a munkahelyeden a legjobban kedvelsz: nagyon valószínű, hogy az a kollégád jut eszedbe, aki mindig segít neked a fénymásolóval, vagy hajlandó átolvasni egy-egy fontosabb e-mailedet, mielőtt kiküldenéd. Legyél te valaki kedvenc kollégája! A segítőkészséget persze lehet manipulációs módszerként is használni, mi pedig természetesen nem erre biztatunk, pusztán arra hívjuk fel a figyelmedet, hogy néha érdemes kisebb-nagyobb áldozatot hoznod a körülötted lévőkért, ha szeretnéd, hogy a szívükbe zárjanak.
Hallgass jobban, hogy népszerűbb legyél!
Igen, igen, pár sorral feljebb arra biztattunk, hogy beszélj bátran, és most is azt mondjuk, hogy a kommunikatív emberek könnyebben belopják magukat mások szívébe. De az is nagyon jól tud esni a másiknak, ha valaki néha meghallgatja.
Ha azt szeretnéd, hogy a kollégáid jobban kedveljenek, kipróbálhatod azt is, milyen, ha nagyobb figyelemmel fordulsz feléjük
és meghallgatod őket, amikor valamilyen nehézséget vagy örömet szeretnének megosztani veled. A legjobb kommunikátorok beszélnek és beszélnek, aztán pedig képesek hallgatni is: ez teszi őket az iroda kedvenceivé.
Törődj másokkal, hogy népszerűbb legyél!
Ugye, hogy neked is mennyire jól esik, amikor egy betegség után visszatérve az irodába, vagy tudván, nehéz időszakon mentél keresztül, valaki megkérdezi, hogy vagy, vagy aziránt érdeklődik, hogyan tudna segíteni, A törődés sokszor igazán nem kerül semmibe, elég pár jó szó ahhoz, hogy a körülötted lévők azt érezzék, figyelsz az ő szükségleteikre is. Ha ezt megteszed, és őszintén teszed, azt fogod tapasztalni, hogy egyre több ember fog kedvelni téged. Ez pedig nemcsak a munkahelyeden, de az élet minden egyéb területén jól tud jönni, nem igaz?
Szerénykedj, hogy népszerűbb legyél!
Ha azt szeretnéd, hogy munkahelyeden kedveljenek, ne akarj a mindentudó szerepében tetszelegni. A többiek számára inkább visszatetsző ez a viselkedés, ráadásul a legtöbbször épp az van eltelve saját mindentudóságával, aki egyáltalán nincs képben az adott témával. De ha te is vagy az adott téma legnagyobb szakértője, akkor sem kell mindenáron a többiek orra alá dörgölni ezt a kiválóságot, mert ez inkább ellenszenvet szít.
Nevess, hogy népszerűbb legyél!
A vidám embereket szinte lehetetlen utálni, nem igaz? Sőt, a jó kedélyű, mi több, humoros emberek legtöbbször az iroda kedvenceivé válnak. Persze nem jön mindenkinek zsigerből, hogy szórakoztató vagy humoros legyen, de azt, hogy merjen nevetni, vagy vevő legyen a poénra, mindenki megengedheti magának. Ahhoz, hogy megnyerd az embereket, néha elég, ha egyszerűen többet mosolyogsz.
Legyél rugalmas, hogy népszerűbb legyél!
Mindenki hibázhat és van, hogy egy-egy munkahelyi feladat nem úgy alakul, ahogy elterveztük. Mindenkinek nehéz, sőt stresszes egy ilyen helyzet, amin nem segít, ha az ember rigorózusan ragaszkodik az eredeti elképzelésekhez.
Ha te szeretnél lenni az a kolléga, akinek még egy nehezebb munkahelyi projektben is kellemes a társasága, legyél rugalmas és néha sodródj az árral.
Ismerd be a gyengeségeidet, hogy népszerűbb legyél!
Mindegy, hogy a munkahelyünkről, családunkról vagy baráti társaságunkról van szó: a gyengeségek beismerése szerethetőbbé tesz. Nem arra buzdítunk, hogy a munkahelyeden teregesd ki a szennyest, de arra igen, hogy ha nehéz időszakon mész keresztül, ne játszd a szuperhőst, hanem merd beismerni, hogy nem mindig és minden megy könnyen.
+1
Bár az előző pontokban ahhoz adtunk tippeket, hogy a munkahelyeden megszerettesd magad, utolsó tippünk arról szól, hogy tegyél félre minden praktikát és egyszerűen add magad. Bár tény, hogy a jó kedélyű, kedves, odaadó embereket a legtöbben szeretik, előfordul, hogy vissza is élnek a kedvességükkel és ha mindez nem megy zsigerből, hanem csak nagy erőfeszítések árán, könnyen lehet, hogy a legnagyobb igyekezettel sem éred el a kitűzött célt. Ha így van, ne csüggedj! A munkahelyed még mindig csak a munkahelyed, akármennyi időt is töltesz ott, elsősorban dolgozni és nem barátkozni jársz oda: legyen munkahelyi értékmérőd a cukiság helyett az, hogy mennyire jól végzed a feladataidat.
Kiemelt kép: Getty Images