Együtt a szorongás és a depresszió ellen (x)

A Maybelline hosszútávú programot indít a mentális betegségben szenvedők segítésére.

Közel 264 millióan szervednek világszerte depressziótól, és több mint 284 millió ember találkozott már a szorongással. A mentális betegségek fele a kutatások szerint már 14 éves korban jelentkezik, az előfordulásuk a COVID-19 éveiben és azt követően folyamatosan nőtt. A Maybelline BRAVE TOGETHER globális kampányának célja, hogy szorongás és a depresszió körüli tévhiteket eloszlassa, egyéni támogatást nyújtson, és segítsen minden érintetteknek felvállalni a betegségét és helytállni a világban. A márka nemzetközi smink piacon betöltött vezető pozícióját kihasználva szeretne megfelelő támogatást nyújtani a nők és a fiatal felnőttek számára az útjukban álló akadályok leküzdéséhez. Magyarországon a Maybelline a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal együtt dolgozik a fiatal felnőttek lelki egészségéért.

A becslések szerint

minden ötödik embert érint a szorongás és a depresszió, a nőket ez aránytalanul nagy számmal érinti.

Legtöbb esetben a mentális egészségi problémákat nem csak nem kezelik, de fel sem ismerik. Az elmúlt években a Maybelline több szakértők által vezetett kutatást támogatott és szervezett fókuszcsoportokat a mentális egészség témakörének jobb megértése érdekében. A Maybelline világszerte nonprofit szervezetekkel működi együtt, hogy hatékonyan tudja segíteni a szorongással és depresszióval küzdőket.

Fotó: Shutterstock

„A Maybelline mindig is hitt abban, hogy képesek vagyunk kézben tartani a saját sorsunkat, ugyanakkor tudjuk, a mentális egészségünk kritikus szerepet játszik a terveink megvalósításában” – mondta el Trisha Ayyagari, a Maybelline New York globális márkaelnöke. „Szeretnénk használni globális jelenlétünket és a hangunkat a mentális egészséggel kapcsolatos diskurzus során megjelenő megbélyegzésék megszüntetésére, és azon dolgozunk, hogy a támogatás könnyen elérhető legyen bárki számára. Most minden eddiginél nagyobb szükségük van erre a szorongással és depresszióval küzdőknek.”

Hazánkban a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal is a közös cél a szorongás és depresszió körüli megbélyegzés lebontása, generációkon átívelő támogatás biztosítása, valamint egy olyan kultúra és párbeszéd kialakítása, amely biztosítja a nehézségekkel küzdőkkel és szeretteikkel, hogy nincsenek egyedül. A Maybelline májusban, a mentális egészség hónapjában az alapítvánnyal együtt indít közös kampányt, hogy elérjék a szorongással vagy depresszióval küzdő fiatalokat.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány munkatársai nap, mint nap tapasztalják, hogy milyen rossz mentális állapotban vannak a fiatalok. Lelkisegély-szolgálatukon a legtöbb megkeresés olyan tizenévesektől érkezik, akik szorongásos panaszok, vagy depresszióra utaló tüneteik miatt kérnek segítséget. A beszélgetésekből olyan családok képe bontakozik ki, ahol évek óta senki nincs jól, és ahol a gyerekek nem élhetik meg az érzelmi biztonságot. A Kék Vonal együttműködik iskolapszichológusokkal, pedagógusokkal, a gyermekvédelem munkatársaival, és minden területen azt látják, hogy a családok nincsenek jól, és sokaknak még a segítségkérés is nehéz, részben az információ hiány és a pszichés gondokkal kapcsolatos téves gondolatok miatt. „Nagyon örülünk a kampánynak, mert a legfontosabb üzenetet, azt hogy van segítség, nem kell mindennel egyedül küzdeni, segít minél többekhez eljuttatni.” – Táler Orsolya ügyvezető

Az összetartozás szellemében, valamint a szorongás és depresszió támogatásának valódi globális kultúrájának ápolása jegyében a Maybelline az elkövetkező öt évben világszerte 10 millió dollárral támogat olyan mentálhigiénés szervezeteket világszerte, amelyek közös célja, hogy valódi változást hozzanak.