repülőgép, papucs, szandál, miért ne

Ezért ne viselj soha papucsot a repülőn a légiutas-kísérő szerint

Ha elolvasod a stewardess tanácsait, a maradék kedved is el fog menni tőle

Egy repülőút – különösen, ha hosszú – nagyon fárasztó és kényelmetlen tud lenni. Kiváltképp akkor, ha olyan ruhákban ülünk föl a gépre, amikben garantáltan végig feszengjük az egész utat: itt szorít, ott nyom és bevág; a lábbelinkben pedig húsz perc után dagadni kezd a lábunk. Ezért is fontos, hogy a lehető leglazább darabokban vágjunk neki egy légi utazásnak, olyanokban, amikben probléma nélkül végig tudjuk ülni az utazás óráit.

Ugyanakkor messze nem csak ez az egyetlen szempont, amire oda kellene figyelnünk, ha repülőútra készülünk.

Többek közt erre figyelmeztet az American Airlines egy alkalmazottja, aki egy TikTok videójában arról is beszél, hogy az egészségünket és biztonságunkat is szem előtt kellene tartanunk.

„Mindenkit erősen lebeszélnék arról, hogy flip-flopban, crocs-ban vagy bármilyen nyitott papucsban, szandálban üljön repülőre, elsősorban biztonsági okok miatt” – mondja Andrea Fischbach. „Gondoljunk csak bele, ha vészhelyzet állna elő és sürgősen evakuálni kellene a gépet, az emberek lehetséges, hogy felfújt gumicsúszdákon tudják csak elhagyni az utasteret. Ne kerüljön rá sor, ám ha hirtelen mégis egy ilyen helyzetben találnánk magunkat, a nagy kapkodásban a laza papucsaink másodpercek alatt repülnének le a lábainkról. Arról nem beszélve, hogy a gyors és szabad mozgásban is hátráltatnának, ami egy ilyen éles helyzetben akár életveszélybe is sodorhat” – magyarázza a légiutas-kísérő, aki szerint ezek a lábbelik már csak azért sem praktikusak, mert borzasztó könnyen fel is fázhatunk bennük a repülőn.

Andrea ugyanígy a magas sarkú cipőket sem javasolja, amiket különösen balesetveszélyesnek tart: a sarkak már a beszállás előtt gondot okozhatnak, vészhelyzet esetén pedig akár meg is sérthetjük vele magunkat vagy utastársainkat. Nem kell különösen nagy fantázia ahhoz, hogy elképzeljük, egy tűsarkú mit művelhet a gumicsúszdával, ha épp beleakad. Nem lehet tudni, hogy mikor, hogyan sikerül egy földet érés.

„Ráadásul magas sarkúban kaputól kapuig sem praktikus futkosni, még felszállás előtt, a járathoz igyekezve. Szintén a zárt cipők mellett szól, hogy az se mindegy, a repülő mosdóját milyen lábbeliben keressük föl” – fűzi hozzá a stewardess.

„A padló nem feltétlen csak a kagylóból kifröcsögő víztől nedves és síkos. Nem részletezem, de el tudjuk képzelni.

Gondoljunk csak bele, hogy fedetlen lábujjakkal, papucsban vagy szandálban ez mennyire higiénikus” – mondja Andrea.

Az amerikai stewardess a lábbelik mellett a ruházattal kapcsolatban is megoszt néhány jó tanácsot, óva intve a has környékét túlságosan elszorító daraboktól is. A szoros nadrágok, szoknyák – de a melltartók, vagy a cicanadrágok is – azon túl, hogy rettentően kényelmetlenek egy hosszú út során, veszélyesek is lehetnek az egészségünkre. Repülés alatt egyes testrészeink ugyanis teljesen természetes módon megduzzadhatnak, egy szoros ruha így ronthat a vérkeringésen, a trombózisveszélyt fokozva. „A legcélszerűbb viselet ilyenkor egy kényelmes melegítőalsó, a lábunkra pedig vegyünk zárt, lapos talpú (sport)cipőt” – ajánlja a légiutas-kísérő.

Kiemelt kép: Getty Images