Pura Poesia Péterfy Bori Juhász Anna

„Nehezen bóklászom a hétköznapokban” – A Pura Poesia vendége Péterfy Bori

Péterfy Bori és Juhász Anna a szabadságról, a biztos háttérről, a színpad erejéről, sorsfordító pillanatokról és szövegekről beszélgetnek. Szóba kerül még a Dunakanyar, a pecázás, a hétköznapi élettel járó megannyi kihívás, és az is, miért retteg Bori bátyja a mai napig a színháztól.

Tagja volt a Krétakörnek, Alföldi Róbert vezetése alatt a Nemzetinek, énekesnői karrierje az Amorf Ördögökkel kezdődött és a Péterfy Bori & Love Band együttessel folytatódott. Számos fontos és elismert filmben szerepelt, jelenleg Tóth Barnabás Mesterjátszma című pszichothrillerében látható a magyar mozikban. Dédapja Áprily Lajos, nagyapja Jékely Zoltán, bátyja, Gergely író, húga is irodalommal foglalkozik. Életrajza, a Borikönyv 2022-ben jelent meg a Scolar gondozásában, szerzője Tóth Júlia Éva.

A beszélgetés rövid kivonata a videó alatt olvasható.

A Pura Poesia korábbi részei itt nézhetők meg.

A kezdetek

A beszélgetés legelején Anna rákérdez Lisa Morpurgo, az ismert olasz asztrológus Jékely Zoltánnak írott levelére, amiben a asszony gratulál Bori születéséhez, és azt jósolja, hogy a kislánynak különleges élete, személyisége lesz. Bori elmeséli, hogy ezt a levelet csak kamaszkorában mutatták meg neki, és mostanában elgondolkodott arról, hogy keresni kellene egy hasonlóan képzett és elismert szakértőt, hogy adjon tanácsot életének erről a mostani, nehezebb időszakához. A kamaszkorral kapcsolatban felemlegetik, hogy mindketten könyvekkel teli házban nőttek fel, és nagyon fiatalon olvastak komoly és mélyre hatoló műveket, amelyek fényében aztán Borit nagyon érzékenyen érintette a való világ durvasága.
Ezzel együtt gimis korában ő igazi vagány lány volt, legendás karakternek számított a József Attila Gimnáziumban. Akkor még mindenkinek ki kellett magát találnia, sokkal nagyobb tere volt a kreativitásnak és a találékonyságnak, ami a megjelenést, a divatot, az öltözködést illeti.

Otthon a színpadon

Amikor Anna a meghatározó szövegekről kérdezi, Bori kiemeli Csehovot, mint az egyik legfontosabb pillért az életében, illetve A Mester és Margaritát, amit rengetegszer játszott a Szkénében. A hangzó szöveg, a hangos vers fontos része volt a művész gyerekkorának is, nagyanyja (Jancsó Adrienn színművész – a szerk.), gyakran Borit és a bátyját ültette le, hogy hallgassák, nézzék, amikor a verses estjeit próbálta otthon.

Bori számára kihívást jelent megtalálni, hogy kicsoda ő a színpadon kívül, a hétköznapokban, és ez ijesztő is a számára.

 A párkapcsolatban is nehézséget jelent, hogy a színésznő szereptől szerepig él, és kevesebb a fókusz a hétköznapi dolgokon. A családi élet jelentette neki korábban a töltekezést, de most ezt a háttérországot is újra kell terveznie.
A színpad Bori szerint egyfajta „tudatos tudatvesztéssel” jár, mivel hatalmas eufória hatja át, nagyon intenzív élményben van része, de közben intenzív koncentrálást is igényel a színpadi jelenlét.

Kiemelt kép: Canva

Szerkesztő: Juhász Anna, Ribánszky Ágota