gazdagsag illat parfum

Parfümök, amelyektől „gazdagság illatod” lesz

Ha a luxusnak illata volna, ezek közül a parfümök közül bátran választhatna.

Mindig nagy kultusza volt a gazdagságnak. Na de milyen lehet a gazdagság illata? Az biztos, hogy egy ideig a drága holmik harsány mutogatása dívott (gondolj csak a logóval ellátott termékekre). Aztán, amikor már nem lehetett megmondani egy hamisítványról, hogy hamisítvány, divatba jött a csendes luxus. Ez az igazán gazdagok dilije, amikor is egy-egy ruha egy éves átlagfizetésbe kerül, de kívülről nem derül ki róla. Maximum az anyagán, visszafogott színhasználatán láthatjuk, hogy kifinomult darabról van szó. Szóval valójában csendesen ordít róla a gazdagság.

Ez a trend egyébként fordulni látszik, vagy ha nem is, belép mellé a mob wife stílus, amit mi is mindannyian ismerünk. Gondoljunk csak bármelyik gengszterfilmre, amelyben a maffiózók feleségei már-már parodisztikusan túlzásba viszik a külső, gazdagságra utaló jegyek fitogtatását.

A luxus illata

A parfümökkel kapcsolatban is rendre szóba kerül, hogy melyik az, ami luxust áraszt, azaz „gazdag illata” van. Valahogy az egykori Diana hercegnéről is úgy képzeljük, hogy gazdagság illata volt – és amint az az ő kedvenc parfümjeit is listázó cikkünkből kiderül, bizony jól gondoltuk.

Persze, ez elég megfoghatatlannak tűnik, elvégre szubjektív dolog. De csakúgy, mint a ruháknál, itt is elmondható nagy vonalakban, hogy mindig az árasztja magából az előkelőséget és gazdagságot, ami szofisztikált. Ha erős is, biztos, hogy nem tolakodó, hanem szinte eggyé válik viselőjével. Parfümök terén ez megint csak letisztultságot jelent, valamint természetes, akár ritka összetevőket, amelyek nemcsak az illatokat, de az áraikat is igen drágává teszik.

Márkák, amelyekkel nem lehet mellélőni

A nagy múltú divatházak parfümjeiről – különösen a régóta piacon levőkről, elvégre nem véletlenül kaphatók ma is – elmondhatjuk, hogy az esetek nagy részében kifinomult, gazdagságot árasztó illatok.

Ilyenek a Chanel, a Guerlain (a Shalimar régi nagyágyú), az Hermés parfümök, a Dior, az Estée Lauder és a Lancôme klasszikusai, az Yves Saint Laurent 1977-es Opiumjának 2009-s újragondolása, a Nina Ricci régi vágású alapdarabja, a L’air du Temps, a Penghalion’s és a Bulgari illatai. A Creed Fleurissimo nevű kreációját Grace Kelly számára alkották meg 1956-ban, a szantálfa alapokon nyugvó fehér virágos, citrusos illathoz ma is a luxus érzete társul.

A niche parfümházak kínálatával általában nem lőhetünk mellé, elvégre ezek szinte csak ilyen kifinomult kreációkat dobnak piacra. De mi van, ha nem akarunk egy vagyont parfümre költeni? Akkor is lehet gazdag illatunk? Lehet bizony! Ezt egyébként a kedvenc hírességeink kedvenc parfümjei is bizonyítják, amelyekben az ár semmiképpen sem közös, az azonban igen, hogy kifinomult kreációk.

Az biztos, hogy vannak illatjegy-kombinációk, amelyek óhatatlanul a gazdagság érzését keltik. Ilyen a rózsa és az oud, az ámbra és a vanília keveréke, de a klasszikus szappanillat, a tiszta, friss-ropogós illatjegyek is ilyen érzést árasztanak. De a szantálfa, a pacsuli (és a legtöbb fás illat), a konyak jegyek is mind a gazdagság érzetét keltik. Akárcsak az orientális illatok – ha ebben a világban gondolkodsz, ne lepődj meg, mert ezek nagy része könnyen lehet, hogy uniszex (a niche parfümök nagy része az).

Ha bevállalós vagy, térj be valamelyik niche parfümériába! Egész biztos, hogy az ottani eladók nagy szakértelemmel tudnak segíteni abban, hogy megtaláld a hozzád illő illatot. Ha túl drágának találod az imádott darabot, csalhatsz is kicsit:

keresd ki adott parfümöt a fragrantica.com oldalon, majd nézd meg, a parfümszakértők mely parfümöket találják ahhoz leginkább hasonlatosnak.

A boltok közül nagy kedvencünk a budapesti 7scents, ahol aztán tényleg mindenki (ízléstől és pénztárcától függetlenül) megtalálhatja a kedvére való illatot, a Neroli, a Párisi Udvarban található Salon de Parfum és Zólyomi Zsolt parfümériája, a Le Parfum.

Gazdagság illatú parfümök

Megosztóak vagy sem, ezek a parfümök biztos, hogy a „gazdagság illatával” lengenek majd körbe. Vannak köztük igazi klasszikusok (mint a Chanel No5, amely nemcsak a való életben, de a kamerák előtt is a luxus alapvető illata, legutóbb például az Utódlás című sorozatban is ezt fújta a milliárdos örökösnő, Shiv Roy). De köztük van Katalin hercegné kedvence is (Jo Malone Orange Blossom) és a világ legszofisztikáltabbnak tartott illata is (Frederic Malle Portrait of a Lady).

gazdagsag illat parfumok

Ha a gazdagságnak illata volna, ezek közül a parfümök közül bátran választhatna… (Képek: pr)

1. Chanel No5, EDP, kb. 60 000 Ft/50 ml (parfümériák: Douglas, Marionnaud, Müller) 2. Jo Malone Orange Blossom, Eau De Cologne, 59 490 Ft/100 ml (Douglas) 3. Givenchy L’Interdit, EDP, 50 400 Ft/50 ml (Marionnaud) 4. Dior Diorissimo, EDT 35 890 Ft/50 ml (Notino) 5. Frederic Malle Portrait of a Lady, EDP, 240 euró/50 ml (fredericmalle.eu) 6. Chloé Eau De Parfum, 25 570 Ft/50 ml (Notino) 7. Mugler Angel, EDP, 41 230 Ft/50 ml (Notino) 8. Prada Infusion D’iris, EDP, 72 790 Ft/100 ml (Douglas).

Kiemelt kép: Getty Images