Nem várnak átszállásokra, nem böngésznek menetrendeket, nem bosszankodnak az órákon át tartó késések miatt. Olyan hamar érnek oda a világ távoli szegletébe is, amilyen hamar csak fizikailag lehetséges. Mivel magánrepülőgéppel, helikopterrel vagy jachttal utaznak, az indulás és az érkezés időpontját is ők határozzák meg.
Nincsenek útitársaik, akikhez alkalmazkodniuk kell, az ötcsillagos hotelbe pedig külön bejáraton át érkeznek. Semmi sorban állás a recepciónál vagy összecserélt szobák, ők a tetőtérre mennek magánlifttel, aztán a város legmenőbb éttermeiben vacsoráznak.
Csakhogy mindez nem automatikusan történik. Ahhoz, hogy minden ilyen gördülékeny legyen, a sztárok utazásszervezőt fogadnak.
Rob DelliBovi egy 17 szakértő utazási ügynökből álló kis csapatot irányít az RDB Hospitalitynél. Világszerte kiterjedt kapcsolati hálója segít neki az összes furcsa kérést teljesíteni. Ezekért pedig a sztárok jókora összeget fizetnek neki.
Mi a dolga a gazdagok utazásszervezőjének?
DelliBovi szinte éjjel-nappal úton van, figyelemmel kíséri ügyfelei utazásait, éttermeknek és szállodáknak telefonál, szívességeket kér, tüzet olt – vagy ideális esetben biztosítja, hogy egyáltalán ne legyen tűz, amit el kellene oltani. Ügyfelei (közel ezer van belőlük) nagy nevek, nagy igényekkel és magas elvárásokkal, s természetesen szigorú titoktartási szerződésekkel.
Egyszerűen semmi sem sülhet el rosszul.
Ez pedig meglehetősen nagy stresszt ró az utazásszervezőkre. Cserébe azokat a sztárokat kísérhetik, akiket a tévében, díjátadókon látnak, ingyen koncertjegyeket kapnak, a munkára pedig minden lehet mondani, de azt nem, hogy unalmas lenne.
Magánrepülőgép vagy semmi
A sztárok, üzletemberek, akik turnéznak, tárgyalnak, vagy csak a nyüzsgéstől távol szeretnének pihenni, nagyon sokat utaznak. Nagy részben magánrepülőgépet választanak, akármennyire is magas a károsanyag-kibocsátásuk.
A kereskedelmi utazást bizonyos védett személyeknek az őket őrző biztonsági cég sem engedi, túl nagy lenne a kockázat. Így ők, bár ezt vicces elképzelni, arra kényszerülnek, hogy magángépet használjanak. A kisebb védelemre szoruló hírességek már gyakrabban választják a kereskedelmi járatok business class osztályát, ahol álruhában és őrzött VIP várókban bújnak el a kíváncsi tekintetek elől.
A sztárok jóval azután szállnak fel a gépre, hogy a turistaosztály utasai helyet foglaltak.
Ekkorra már az első osztály utasai, akikkel egy légtérben lesz a híresség, már nem a velük utazókat pásztázzák, hanem filmet néznek, könyvet olvasnak, berendezkednek a pihenésre. Nem tűnik fel nekik a napszemüveges, sapkás újabb utas, aki csendesen helyet foglal egy félreeső ülésen.
Ennek ellenére a tömeg elkerülése érdekében a legtöbb A-listás sztár magánrepülővel közlekedik, hiszen így akkor szállnak fel és le, amikor nekik kényelmes. Miután a repülő landolt, DelliBovi csapata már ott várja a sztárt autótranszferrel.
Ha szükséges, rendőri kíséretet és helikoptereket is szerveznek. Nincs olyan, hogy várni kell a taxira, vagy hogy elakadnak a dugóban. Az utas kiszáll a repülőből, egyből beszáll az autóba, és már gördül is tovább a szállodába.
A sztárok álneveket használnak
Érkezéskor a sztárt felkísérik a lakosztályába, lehetőleg az erre a célra fenntartott privát bejáraton át. Persze mindegyikük mást preferál. Van, aki nem hajlandó lejjebb adni a Four Seasons penthouse lakosztályánál, mások kevésbé válogatósak, vagy épp praktikusabbnak tartják a kisebb szállodákat (ilyen például a Broadwick Soho Londonban), ahol kevesebb a vendég és mindent könnyebb irányítani.
Épp ezért DelliBovi enciklopédikus tudással rendelkezik a világ legjobb szállodáiról, és minden kérésre van egy embere, boltja, szolgáltatója. Az ügyfél közli, mit szeretne, ők pedig elintézik.
Ha az egész szállodát vagy részleget ki akarják bérelni, az sem akadály.
Így korlátozni tudják, ki léphet be oda és ki nem. Privát parkolók, liftek, bejáratok állnak rendelkezésükre, hogy elkerüljék a feltűnést. Így átlagos emberként sokszor ezeknek még a létezéséről sem tudunk, ahogy a vendég kilétéről sem, mivel a legtöbbjük álnevet használ.
DelliBovia belső adatbázisok segítségével tartja számon, melyik név pontosan kit takar, és folyamatos WhatsApp kapcsolatban van az adott sztár menedzsmentjével.
A sajtótájékoztatók titkai
A szállodák más módon is gondoskodnak a hírességekről. Vegyük például a filmes interjúkat, amikor a színészek órákon át ülnek a helyükön a szállodai szobában, miközben az újságírók ki-be járkálnak, hogy kérdéseket tegyenek fel.
Ezeket az eseményeket gyakran négy- és ötcsillagos luxusszállodákban tartják. DelliBovi szerint a csúcskategóriás hoteleknek ez jó üzlet, így fel vannak készülve mindenre. Biztosítanak egy egész emeletet, amely be van világítva, kábelezve, így technikai jellegű probléma fel sem merülhet. Csakhogy a rajongókat már nem ilyen könnyű távol tartani. Ha megtudják, hogy egy bizonyos híresség a városban van, hetekkel előtte körbetelefonálják a szállodákat, információkra várva.
Bizarr kérések
Az utazásszervező szerint a vizes palackokra mindenki érzékeny, különböző márkákhoz ragaszkodnak, és ebből nem hajlandók engedni. A hőmérséklet is gyakran vita tárgya, legyen szó a szobáéról vagy a zuhany vizéről.
Néha a kérések már szürreálisabbak: DelliBovi egyik korábbi ügyfele minden szállodai szobába egy közepes méretű kutyát kért, akinek érkezéskor már készenlétben kellett állnia. A sztár két órán át játszott az állattal, majd útjára engedte.
Csakhogy ez azt is jelentette, hogy a szervezőnek minden úti célnál megfelelő méretű, megfelelően viselkedő kutyát kellett találnia.
Általában a szálloda személyzetével kezdték, és a kutyatulajdonosoknak fizetséget vagy koncertjegyeket ajánlottak fel cserébe. A zenészek mániája az M&M’s cukorkák szín szerint szétválasztása, mások pedig méter hosszú sajttálat követelnek maguknak. Egyes hírességek gyűlölnek csomagolni, ezért minden városban új ruhákat vesznek maguknak, sőt elvárják, hogy a szállodai szobában tiszta alsónemű, zokni és egy gardróbnyi ruha várja őket.
DelliBovi azt mondja, ennyi év után egyszerűen már immunis az abszurditásra.
Az adott utazáshoz pedig ezeken kívül az is hozzátartozik, hogy intézzen nekik asztalt olyan étterembe, ami hónapokra előre tele van, első sorba szóló jegyet sportmérkőzésekre.
Az A-listás sztárok neve minden zárat kinyit, ha az ő emberük hív fel egy csúcskategóriás éttermet, biztos, hogy kapni fog egy olyan asztalt, amilyet szeretne. Nem mondanak nemet. Ezért cserébe persze hatalmas összegek, borravalók cserélnek gazdát.
Lehet nekik nemet mondani?
Persze így is előfordul, hogy a híresség nem jut be oda, ahová szeretne, vagy nem akkor, amikor azt kitalálta. A legtöbbjük hajlandó más alternatívákat is megfontolni, de azért akadnak, akik ilyenkor kiborulnak. Egy másik utazási ügynök, Erica Wilkinson a 2004-es Az ördög Pradát visel című film egy jelenetét idézte fel, amikor
a Meryl Streep által alakított Miranda Priestly egy hurrikánban próbál hazarepülni.
A tomboló természeti csapást csak egy kis esőnek nevezi, és nem érti, miért nem találnak neki olyan gépet, ami felszáll a viharban. Ez pontos képet ad arról, hogy egyes VIP ügyfelek hogyan viszonyulnak az utazási problémákhoz. Ők semmilyen kifogást nem fogadnak el. Az ilyen jeleneteket is tudni kell kezelni, de szerencsére nincs belőlük túl sok. Mindkét utazásszervező egyetértett abban, hogy összességében jó móka a gazdagok utaztatása, bejárhatják velük a világot, lehetővé teszik a lehetetlent, és gondoskodnak a rájuk bízott ügyfelekről.
Íme 5 befolyásos nő, aki még a szupergazdag férjét is túlragyogja!
Kiemelt kép: Getty Images