sztárok akik milliárdokat keresnek szépségápolási márkáikkal beauty

10 sztár, akiről nem tudtad, hogy milliárdokat keres szépségápolási márkájával

A celebek szépségápolási márkáinak sikere sokkal inkább a hírességek rajongótáborától függ, mintsem termékeik minőségéről és hatékonyságáról. Vannak köztük jobbak és kevésbé jók, de az biztos, hogy ez a 10 márka elképesztő bevételt hozott tulajdonosaiknak tavaly.

Selena Gomez. Priyanka Chopra Jonas. Hailey Bieber. Rihanna. Drew Barrymore. Hírességek, akikről tudjuk, hogy a szórakoztatóiparban is aktívak, hiszen látjuk őket nap mint nap a pletykalapok és magazinok oldalain. Persze, a zenélésből és filmezésből is sok pénzük van és lesz. De mit csinál vajon mostanában Drew Barrymore? Vagy éppen Priyanka Chopra Jonas? 

Utóbbit itthon kevésbé ismerjük, de a 2000-es év Miss World-nyertese nem mellesleg India egyik kedvenc híressége is. Illetve, akárcsak az előbb felsorolt nevek, üzletasszony is, akinek saját szépségápolási márkája van. Méghozzá az egyik legsikeresebb, legalábbis ha a hírességek által indított vállalkozásokat nézzük.

Nincsen sztár márka nélkül

A celebritások régebben leginkább parfümökhöz adták nevüket (ezt a sort Gabriela Sabatini teniszező kezdte a 80-as évek végén), majd jöttek a ruhamárkák, de egy évtizede (amióta az arcápolás mint üzletág soha korábban nem látott mértékben növekszik) tart már az az őrület, hogy mára szinte minden A-listás híresség előrukkolt saját kozmetikai brandjével.

Ez sokaknál szorosan összekapcsolódik lifestyle termékekkel. Ilyen például Gwyneth Paltrow Goopja, ami a gyertyáktól kezdve étrend-kiegészítőkig ma már mindent árul – erre a vonatra szállt fel nemrég Sussex hercegnéje, Meghan Markle is.

sztárok akik milliárdokat keresnek szépségápolási márkáikkal beauty

Millie Bobby Brown márkája, a Florence By Mills 2019-ben jelent meg. A fotón a sztár egy londoni áruházban találkozott rajongóival (Fotó: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Beach House Group)

Az elején felsoroltak mellett Millie Bobby Brown, Jennifer Lopez, Lady Gaga, Hailey Bieber, Jessica Alba, Kim Kardashian, Kylie Jenner és társaik (gyakorlatilag már nem is lehet számon tartani, mennyien) elképesztő összegeket keresnek azzal, hogy termékeikkel azt ígérik, vásárlóik olyanok lehetnek, mint ők. Érthető a siker, de azért elég sok az ellentmondás is:

Tulajdonosaik ugyan a nyilvánvaló szépészeti beavatkozások és kezelések hatására olyanok, amilyenek, a sztárok márkái mégis azt az üzenetet közvetítik, hogy fogadjuk el önmagunkat,

úgy vagyunk jók, ahogyan vagyunk.

Brandjeik sikere pedig sokkal inkább támaszkodik a celebek rajongótáborára, mint a minőségre és hatékonyságra, így manipulatív módon a márkahűséget teszik középpontba, ami elhomályosítja a fogyasztók objektív értékelését és megalapozott döntéshozatalát.

Hol marad az őszinteség?

Mint mondtuk, a siker nem meglepő: milliók érezhetik úgy, hogy ikonjaik közelebb kerülnek hozzájuk a termékek által. Mindig is nagy siker volt a celebritások alkalmazása különféle termékek reklámozásában, jogos, hogy elindult egy folyamat: miért ne állnának saját brandjeik mögé inkább?

De ugye senki nem gondolja úgy valójában, hogy a dollárokban milliókat kereső sztárok olyan megfizethető termékeket használnak, mint a sajátjaik? De a marketingben a hitelesség a legfontosabb faktor, és

amíg milliók hisznek a termékeik őszinteségében, addig üzletileg sem lesz baj.

Sokan hisznek abban, hogy ezen termékek megvásárlásával beleízlelhetnek a hírességek csillogó életmódjába, hogy a márkák tulajdosai saját szépségük titkát tették közkinccsé.

Az, hogy a sztárok és a mögöttük álló marketinggépezet mindezzel irreális szépségnormákat állandósítanak, az már másik kérdés.

Persze ha Rihanna Fenty márkájának highlighterével jól érzed magad, vagy finom érzés mondjuk Kylie Jenner termékcsaládjából krémet felvinni, legyen. Elvégre a bőrápolás és sminkelés öngondoskodás is, mindneki annyit áldoz rá, amennyit szeretne. A lényeg, hogy ne hagyjuk megtéveszteni magunkat, és mindezt tudatosítsuk gyerekeinkben is, ha a kelleténél kicsit nagyobb lelkesedéssel beszélnek mondjuk a Rhode ajakszínezőkről (ez Hailey Bieber márkájának egyik legkeresettebb terméke).

Ne legyenek irreális elvárásaink, és semmiképp se hagyjuk, hogy miután nem fogunk úgy kinézni, mint a sztárok, önbecsülésünk lássa kárát. Persze ezen most lehet, hogy nevetsz, hogy egyértelmű. De sokak számára bizony nem az.

sztárok akik milliárdokat keresnek szépségápolási márkáikkal beauty

Selena Gomez és vendégei ünneplik a Rare Beauty Soft Pinch Luminous Powder Blush kollekciójának bemutatóját a Studio 525-ben New Yorkban, 2024. április 6-án (Fotó: Cindy Ord/Getty Images for Rare Beauty)

A legértékesebb sztár szépségápolási márkák

De akkor lássuk azt, amiért itt vagyunk: a Statista adatai alapján az Upbeat Agency marketingszakértői nemrég fedték fel, hogy a tavalyi évben mely hírességek kerestek legtöbbet szépségápolási márkáikkal. Az első helyezett talán nem lesz meglepő, a lista többi részén azonban találkozhatunk nagy meglepetésekkel. Na de mutatjuk a listát, amiben a mai árfolyamok alapján, hozzávetőleges összegeket mutatunk.

  1. Rihanna: Fenty Beauty (kb. 605 millió dollár, kb. 214 milliárd forint)
  2. Priyanka Chopra Jonas: Anomaly Hair Care (kb. 545 millió dollár, kb. 190 milliárd forint)
  3. Kylie Jenner: Kylie Cosmetics  (kb. 382 millió dollár, kb. 135 milliárd forint)
  4. Ariana Grande: r.e.m. beauty (kb. 88,7 millió dollár, kb. 31,5 milliárd forint)
  5. Selena Gomez: Rare Beauty (kb. 76 millió dollár, kb. 27 milliárd forint)
  6. Drew Barrymore: Flower Beauty (kb. 53 millió dollár, kb. 18,8 milliárd forint)
  7. Zoë Foster Blake: Go-To Skincare (kb. 39 millió dollár, kb. 13,8 milliárd forint)
  8. Katie Holmes: Alterna Haircare (kb. 34,3 millió dollár, kb. 12,2 milliárd forint)
  9. Maria Sharapova: Supergoop! (kb. 33 millió dollár, kb. 11,7 milliárd forint)
  10. Jeffree Star: Jeffree Star Cosmetics (kb.. 31,8 millió dollár, kb. 11,3 milliárd forint)

Priyanka Chopra Jones Anomalyja hajápolásban utazik, méghozzá a clean beauty elvei mentén, megfizethető termékeket kínálva, termékei általában gyorsan ki is fogynak a webáruházak kínálatából. Kylie Jenner márkájának termékeit itthon is megvásárolhatjuk, bőrápolás és sminkek állnak a fókuszában.

Selena Gomez Rare Beauty márkája 2020-ben debütált, tavaly már tényleg az egyik legnagyobb kedvenc volt a tengerentúlon. Drew Barrymore Flower Beautyjának ugyanaz a neve, mint a színésznő filmgyártó cégének (Flower Films). Cruelty free (termékeik előálltásához és teszteléséhez nem végeznek állatkísérleteket) szépségápolási termékei (smink- és bőrápolók) szintén párezer forintos áron elérhetők.

Zoë Foster Blake egy ausztrál író (újságíróként kezdte karrierjét), üzletasszony és celebritás, 2014-ben jelentette meg márkáját, amely a statisztikák alapján nagyon is sikeres. Maria Sharapovát nem kell bemutatni: az egykori teniszező társalapítója a Supergoop!-nak, amely kizárólag fényvédőket gyárt, mégpedig sokfélét, a márka középpontjában az innovatív és összetevő-tudatos formulák állnak.

Jeffree Star sminktermékeivel is találkozhattak már a magyar vásárlók: a hírnevét a Youtube- (és ezzel influenszer)-korszak elején, 2006-ban megalapozó szórakoztatóipari polihisztor pedig szintén gyárt mindent, amit arcra lehet felvinni, emellett pedig kiegészítőket is piacra dobott.

Azt tudtad, hogy rengeteg hollywoodi sztárnak van filmgyártó cége is?

Kiemelt kép: Katie Holmes, Priyanka Chopra Jones és Rihanna/Getty Images/nőklapja.hu