—SZPONZORÁLT TARTALOM—
Milyen tapasztalatokkal rendelkezik az OTP Travel az utasai kulturális és művészeti érdeklődésével kapcsolatban?
Az OTP Travel ebben az évben ünnepli alapításának 40. évfordulóját. Az általunk szervezett kulturális körutazások és városlátogatások során mindig kiemelt szerepet kap az úti célok klasszikus látnivalóinak és természeti szépségeinek bemutatása mellett a helyi hagyományok és kulturális értékek megismertetése. Hozzánk hasonlóan utasaink is úgy gondolkodnak, hogy a világ szépségeinek felfedezése a kulturális értékek és a műalkotások megismerése nélkül nem lehet teljes.
Rövidebb vagy hosszabb, kulturális vagy egzotikus utakat részesítenek előnyben az utazók?
Egyre inkább a hosszabb utazásokat keresik az ügyfelek, így kínálatunk is folyamatosan bővül távolabbi úti célokkal. Az idei év slágerei az egzotikus úti célok: Japán, Thaiföld, az Egyesült Arab Emirátusok, Üzbegisztán, Vietnám, Bali, de új belépőként megemlíthetjük a Guatemalát, Kolumbiát, Nepált és Bhutánt, vagy Azerbajdzsánt és Georgiát (Grúziát) érintő körutazásainkat is. A rövidebb európai programok is népszerűek, olyan jó közlekedéssel (közvetlen járattal vagy jó csatlakozással) elérhető úti célokra fókuszálunk, melyek izgalmasak lehetnek és újdonságot jelenthetnek az utazóközönségnek kulturális, művészeti vagy akár gasztronómiai szempontból.
A művészeti úti célok között van Velence, Isztambul, Tbiliszi. Hogyan választották ki a helyszíneket?
Az első három tervezett utat úgy határoztuk meg, hogy legyen tapasztalatunk a desztinációt illetően, ugyanakkor a művészeti utakra nyitott, akár művészetértő közönség is vonzónak találja őket. Szempont volt továbbá az is, hogy legyen köztük tengerentúli, némileg közelebbi, kedvelt úti cél és kuriózum is. Így esett a választás első körben a Frieze New Yorkra, a Tbilisi Art Fairre és az Istanbul Contemporary kiállításra és vásárokra. A helyszín és a vásárok tematikája más és más különlegességet ígér.
Mit jelent pontosan az Art Market Budapest és az OTP Travel szakmai együttműködése?
Azon túlmenően, hogy az OTP Travel az Art Market Budapest utaztató partnere, a cégnél szívügyünk a kulturális értékek ismerete és közvetítése. A kultúra és a kortárs képzőművészet támogatása melletti elköteleződésünk és a közös termékfejlesztés lehetősége mentén kezdtünk el együtt gondolkodni mind a Magyarországról külföldre, mind a külföldről Magyarországra utazó érdeklődők számára ajánlott turisztikai célpontokon.
Hány napos utakat terveznek, és milyen létszámú csoportokkal indulnak?
Nagyságrendileg ötnapos utakat tervezünk, húsz-huszonöt fő részvételével. Tapasztalataink alapján mind a napokat, mind az utasszámot tekintve ez tűnik ideálisnak, és ezzel az Art Market Budapest stábja is egyetértett.
Mi az a pluszszolgáltatás, ami többet ad az utazónak, mint ha egyénileg indulna el egy művészeti vásárra?
Ezek az utak a szakértői vezetés mellett egyedülálló lehetőséget is biztosítanak a tárlatok szervezőivel, galeristákkal vagy a kiállító művészekkel való személyes találkozásra, műterem-látogatásra, ezáltal válnak igazi kuriózummá. A mi hozzáadott értékünk, hogy levesszük ügyfeleink válláról a szervezés terhét, ami ezeknél az utaknál különösen igaz.
Segítik-e a vásárlást szakmailag a helyszínen?
Terveink szerint kiváló idegenvezetőinken kívül olyan szakember kíséri, illetve lesz jelen az utazás alatt a helyszínen, aki belülről ismeri a képzőművészeti vásárok világát, különösen nagy szakmai tudással és tapasztalattal bír műtárgyak megítélésében, és otthonosan mozog az alkotások vételében-eladásában, így minden segítséget meg tud adni a vásárolni szándékozó utazónak egy-egy jó döntés meghozatalához.
E. A.
Kiemelt kép: Molnár Judit – Art Market / fotó: Fóti Péter