A stylistok módszere: 3 szóra van szükséged, hogy megtaláld a saját stílusod

Ha helyesen alkalmazod, ez egy nagyon praktikus eszköz, amely segít jobb stílusbeli döntéseket hozni, amitől aztán magabiztosabbnak és elégedettebbnek érezheted magad.
  • A három hívószó megtalálásával könnyebben meghúzható a határvonal az Insta/TikTok befolyása és az igazi, személyes stílus között.
  • A stílusszavak ismeretében megelőzhetjük az impulzusvásárlásokat, és tökéletesíthetjük a ruhatárunkat.
  • Mutatunk néhány módszert a személyes stílusszavak kereséséhez.

Miért épp három szó kell ahhoz, hogy megtaláljuk a stílusunkat? Mert minden, ami kevesebb, korlátozó. Az egyszavas stílus sztereotípia, két szó pedig vagy-vagy hatást kelt. Másrészt, ha háromnál többet halmozol fel, az már bonyolíthatja a választást. Három szó adja meg a tökéletes egyensúlyt: rugalmas, mégis esszenciális, és éppen elég ahhoz, hogy eligazodjunk anélkül, hogy túlagyalnánk.

A helyesen megválasztott, személyes stílus szavak afféle ellenőrző pontként szolgálnak a gardróbrendezéshez és az új vásárlásokhoz. Mielőtt fizetnél, gyorsan felteheted magadnak a kérdést: „ez összhangban van a szavaimmal?”. A válasz segít megelőzni az impulzusvásárlásokat, és kordában tartja a ruhatárat.

Másfelől azonnali útmutatást ad az öltözéked megtervezéséhez. A három szó azonban nem kell, hogy szinonima legyen, sőt! Tegyük fel például, hogy a stílusszavaid „klasszikus”, „nyugodt” és „lázadó”. Van mondjuk olyan farmered és pólód, amelyek tökéletesen passzolnak az első két szóhoz? Ha egy csipetnyi vagányságot szeretnél, akkor válassz melléjük bőrdzsekit a blézer helyett.

A 3 hívószónak hála a stílusdöntések egyszerűvé válnak – amivel remélhetőleg időt és pénzt takaríthatsz meg, mivel kevésbé valószínű, hogy olyan darabokat vásárolsz, amelyeket később megbánsz.

A módszer arra is jó, hogy felfedezd, milyen társított érzés hiányzik számodra egy ruhából, ezáltal a vágyott megjelenésedből.

Hogyan találd meg a 3 stílusszavad?

A legfontosabb, hogy ne feledd: nincs „helyes” válasz, csak az, ami számodra megfelelő. És ha a választottak szerinti öltözködés később mégsem komfortos, bármikor újradefiniálhatod a stílusszavaidat. De hogyan válasszuk ki a három hívó szót?! A különböző szakértők nagyon eltérő útmutatást adnak, többféle módszer is mutatunk!

Allison Bornstein stylist háromszavas módszere (a Three Word Method ℠) a személyes stílust három leíró szóval foglalja össze, és minden szóhoz külön funkciót rendel.

  1. Alapszó: vess egy pillantást a szekrényedre, és vedd elő a leggyakrabban viselt darabokat. Hogyan jellemeznéd ezeknek a legrégebbi ruháknak, kiegészítőknek a stílusát?
  2. „Vágyott” szó: görgess végig mondjuk a Pinteresten, a lementett fényképeiden vagy bárhol, ahol inspirációt találsz az öltözködéshez. Ha az álomstílusodra gondolsz, vagy arra, hogy mi felé szeretnél elmozdulni, melyik szó jut eszedbe?
  3. „Érzelmi” szó: ha néhány kedvenc ruhádra gondolsz, mit éreztél, amikor felvetted őket? Milyen érzéseket kelt a stílusod?

Bornstein módszerének előnye, hogy önreflexióra ösztönöz. Ugyanakkor, ha az egyes szavakat a többitől elkülönítve választjuk ki, akkor három olyan szó maradhat, amelyek nem teljesen tükrözik minden téren a stílusunkat.

Kapcsolódó: Ezek az ordító jelek árulják el, ha valakinek nincs stílusa

Amy Smilovic, a Tibi (egy női konfekciókollekció) alapítója és kreatív igazgatója hangsúlyozza, hogy a három szónak (vagyis ő „melléknévnek” nevezi) személyként kell jellemeznie a stíluskeresőt, nem csupán a ruháit.

Smilovic szerint a stílus valójában az önkifejezésről szól. Fontos, hogy a külső harmonizáljon a belsővel, tehát a stílusodat leíró három szónak valójában téged is le kell írnia. Így fogod megtalálni azt a három szót, amelyek valóban jellemeznek, nem változnak a trendekkel, és az általuk közvetített stílust is inkább igazinak érzed majd, nem egy jelmeznek.

7 stílusbaki, ami öregebbnek mutat a korodnál

Hogy néz ki ez a valóságban?

Tegyük fel, hogy az első módszer arra késztet, hogy a „túlméretezett” szót válaszd a szekrényedben jelenleg található ruhák leírására – de mi van akkor, ha ez egyszerűen azért van, mert jelenleg a túlméretezett sziluettek divatosak? Smilovic módszere arra ösztönöz, hogy áss egy kicsit mélyebbre, ahol rájöhetsz, hogy a számodra megfelelő szó valójában a „laza”, mert ez egy tágabb nézőpont, amelyet életre kelthetsz, függetlenül az aktuális trendtől.

Alyssa Beltempo stylist tanácsa valahol a Bornstein-féle módszer és Smilovic önleírásra fektetett hangsúlyozása között rejlik, A három szó leírhatja a stílus esztétikáját, de valamilyen módon jellemeznie kell saját személyiséged is. Néhány különböző módszert javasol a szavak megfogalmazására:

  1. Nézd meg a kedvenc ruhadarabjaid. Milyen közös témák, hívószavak szerint csoportosítanád?
  2. Vizsgáld meg mindennapi életed, és különösen a napod kedvenc részeit. Ez segíthet tükrözni azt az energiát, amely valóban rezonál a lelkivilágoddal. Például, ha az kedvenc pillanatod pizsamába gömbölyödni egy csésze tea mellett, akkor lehet, hogy az egyik szó a „kényelmes”.
  3. Hozz létre egy hangulattáblát a vágyott stílusához. Még egyszer: mik a közös témák?

Alyssa Beltempo hangsúlyozza, hogy ne gondoljuk túl a dolgokat. Semmi sincs kőbe vésve, és a hívószó keresést bármikor meg lehet ismételni. Tehát a lényeg, hogy válassz ki néhány szót, és kezdd el alkalmazni őket a gyakorlatban.

Inspiráció a stílusszavak kereséséhez

Összefoglalva a legfontosabb tippek:

  • Minden szó szolgálja a saját célját, minden ötletnek adjunk teret, de ne görcsöljünk rá. Mindhárom szó legyen más! Figyeld meg, hogy a számodra szimpatikus módszer szerint vannak-e hasonló értelmű szavak, és válaszd ki azt, amelyik a leginkább megszólít.
  • Legyenek a szavaid útmutatók, amelyek leginkább erőt adnak, és támogatnak a mindennapi stílusbeli döntéseid során!
  • Hagyd, hogy a szavaid olyanok legyenek, mint te! Ha a három szó közül egyik sem jellemzi a jelenlegi ruhatárad, akkor lehet, hogy elkalandoztál. Önmagad képzeletbeli idealizált változatát formáztad meg, nem pedig valódi énedet.

9 ósdi divatszabály, amit azonnal el kellene felejtenünk.

Kiemelt kép: Canva/Nők Lapja