fizetős legnépszerűbb applikáció

Mostantól fizetni kell az üzenetküldésért a legnépszerűbb applikációban

​​A WhatsApp új szabályokat vezet be: korlátozza, hány broadcast üzenetet lehet havonta küldeni. Az üzleti felhasználók fizetős funkciókkal fognak találkozni. A Meta célja kevesebb spam és persze a nagyobb bevétel.
  • A WhatsApp korlátozza a felhasználók által havonta elküldhető broadcast, azaz tömeges üzenetek számát.
  • Az üzleti fiókok csak meghatározott számú üzenetet küldhetnek ingyenesen, ezt követően már csak díjfizetés ellenében érhetők el.
  • A változás célja, hogy a felhasználók kevesebb kéretlen, promóciós üzenetet kapjanak.

A WhatsApp hamarosan korlátozza, hány úgynevezett broadcast, vagyis egyirányú, tömeges üzeneteket lehet küldeni a platformon. Ezek nem azonosak a csoportos beszélgetésekkel: a broadcast üzeneteket a címzettek külön-külön kapják meg, és nem látják egymást. A Meta ezzel a lépéssel szeretné visszaszorítani a kéretlen kommunikációt, különösen az üzleti fiókok esetében. Lássuk, milyen új korlátozásokra számíthatunk!

Havonta csak 30 üzenet?

Az applikáció a következő hetekben kezdi el tesztelni az új korlátozásokat, amelyek meghatározzák, hogy havonta hány broadcast üzenetet lehet elküldeni. A Meta szerint ez a szám akár 30-ra is korlátozódhat. Az egyéni felhasználók számára a vállalat inkább az úgynevezett Státuszfrissítések vagy a Csatornák használatát javasolja, ha több emberhez szeretnének eljutni.

A cég azt is tervezi, hogy hasonló korlátokat vezet be a vállalkozások számára.

A WhatsApp Business fiókok eddig korlátlanul küldhettek tömeges üzeneteket, ám hamarosan érkezik a fizetős verzió, amely új funkciókat kínál, például időzített üzenetküldést.

fizetős legnépszerűbb applikáció

Fizetős korszak jön a WhatsAppon. Korlátozzák az üzenetküldést. (Fotó: Canva)

A Meta megszabja, mikor és mennyit üzenhetsz

A következő hónapokban a Meta egy új, testreszabható tömeges üzenettípust is tesztel, amelyet például termékfrissítések vagy szezonális akciók kommunikálására lehet majd használni. Az üzleti felhasználók ezenkívül ütemezhetik is az üzeneteiket.

A próbaidőszak alatt a kereskedők 250 ilyen üzenetet küldhetnek el ingyenesen, ezt követően azonban fizetniük kell, bár a Meta egyelőre nem közölte a pontosan árat.

A WhatsApp korábban már több lépést is tett a kéretlen tartalmak visszaszorítására: korlátozta a napi marketingüzenetek számát, és tavaly bevezette a leiratkozás funkciót is, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók jelezzék, ha nem szeretnének több üzenetet kapni egy adott vállalkozástól, anélkül, hogy teljesen letiltanák azt.

Kapcsolódó: Mostantól applikáció segít az orvosi ügyelet megtalálásában

Így termel pénzt a Meta a WhatsAppból

Az elmúlt években a WhatsApp Business a Meta egyik fontos bevételi forrásává vált, amit a vállalat vezetői is rendszeresen hangsúlyoztak. Az alapfunkciók – például a céges profil, nyitóoldal vagy termékkatalógus – továbbra is ingyenesek.

Ugyanakkor bizonyos típusú üzenetekért, például marketing, ügyfélszolgálati vagy hitelesítési célú kommunikációért már most is díjat számítanak fel, ha azokat automatizált rendszeren, az úgynevezett API-n keresztül küldik ki.

Ezt jellemzően nagyobb cégek vagy fejlesztők használják, akik saját rendszereikből szeretnének üzeneteket küldeni a WhatsAppon keresztül. A kisebb vállalkozások, akik csak a WhatsApp Business mobilalkalmazást használják, és nem rendelkeznek API-kapcsolattal eddig csak a választható Meta Verified előfizetés keretében találkoztak fizetős funkciókkal. Az új broadcastfunkció lesz az első olyan szolgáltatás, amelyért nekik is fizetniük kell. Ez pedig újabb bevételi lehetőséget jelent a Meta számára.

Kapcsolódó: 5 applikáció, ami segíthet egészségesnek maradni

Kiemelt kép: Getty Images