- A WhatsApp korlátozza a felhasználók által havonta elküldhető broadcast, azaz tömeges üzenetek számát.
- Az üzleti fiókok csak meghatározott számú üzenetet küldhetnek ingyenesen, ezt követően már csak díjfizetés ellenében érhetők el.
- A változás célja, hogy a felhasználók kevesebb kéretlen, promóciós üzenetet kapjanak.
A WhatsApp hamarosan korlátozza, hány úgynevezett broadcast, vagyis egyirányú, tömeges üzeneteket lehet küldeni a platformon. Ezek nem azonosak a csoportos beszélgetésekkel: a broadcast üzeneteket a címzettek külön-külön kapják meg, és nem látják egymást. A Meta ezzel a lépéssel szeretné visszaszorítani a kéretlen kommunikációt, különösen az üzleti fiókok esetében. Lássuk, milyen új korlátozásokra számíthatunk!
Havonta csak 30 üzenet?
Az applikáció a következő hetekben kezdi el tesztelni az új korlátozásokat, amelyek meghatározzák, hogy havonta hány broadcast üzenetet lehet elküldeni. A Meta szerint ez a szám akár 30-ra is korlátozódhat. Az egyéni felhasználók számára a vállalat inkább az úgynevezett Státuszfrissítések vagy a Csatornák használatát javasolja, ha több emberhez szeretnének eljutni.
A cég azt is tervezi, hogy hasonló korlátokat vezet be a vállalkozások számára.
A WhatsApp Business fiókok eddig korlátlanul küldhettek tömeges üzeneteket, ám hamarosan érkezik a fizetős verzió, amely új funkciókat kínál, például időzített üzenetküldést.

Fizetős korszak jön a WhatsAppon. Korlátozzák az üzenetküldést. (Fotó: Canva)
A Meta megszabja, mikor és mennyit üzenhetsz
A következő hónapokban a Meta egy új, testreszabható tömeges üzenettípust is tesztel, amelyet például termékfrissítések vagy szezonális akciók kommunikálására lehet majd használni. Az üzleti felhasználók ezenkívül ütemezhetik is az üzeneteiket.
A próbaidőszak alatt a kereskedők 250 ilyen üzenetet küldhetnek el ingyenesen, ezt követően azonban fizetniük kell, bár a Meta egyelőre nem közölte a pontosan árat.
A WhatsApp korábban már több lépést is tett a kéretlen tartalmak visszaszorítására: korlátozta a napi marketingüzenetek számát, és tavaly bevezette a leiratkozás funkciót is, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók jelezzék, ha nem szeretnének több üzenetet kapni egy adott vállalkozástól, anélkül, hogy teljesen letiltanák azt.
Kapcsolódó: Mostantól applikáció segít az orvosi ügyelet megtalálásában
Így termel pénzt a Meta a WhatsAppból
Az elmúlt években a WhatsApp Business a Meta egyik fontos bevételi forrásává vált, amit a vállalat vezetői is rendszeresen hangsúlyoztak. Az alapfunkciók – például a céges profil, nyitóoldal vagy termékkatalógus – továbbra is ingyenesek.
Ugyanakkor bizonyos típusú üzenetekért, például marketing, ügyfélszolgálati vagy hitelesítési célú kommunikációért már most is díjat számítanak fel, ha azokat automatizált rendszeren, az úgynevezett API-n keresztül küldik ki.
Ezt jellemzően nagyobb cégek vagy fejlesztők használják, akik saját rendszereikből szeretnének üzeneteket küldeni a WhatsAppon keresztül. A kisebb vállalkozások, akik csak a WhatsApp Business mobilalkalmazást használják, és nem rendelkeznek API-kapcsolattal eddig csak a választható Meta Verified előfizetés keretében találkoztak fizetős funkciókkal. Az új broadcastfunkció lesz az első olyan szolgáltatás, amelyért nekik is fizetniük kell. Ez pedig újabb bevételi lehetőséget jelent a Meta számára.
Kapcsolódó: 5 applikáció, ami segíthet egészségesnek maradni
Kiemelt kép: Getty Images