roma oktatás
Fény a Kékfény után – Influenszerképzés fiatal roma nőknek
A 21. századi technikák tudatos használatával, kulturális értékeinek közvetítésére képeznek fiatal roma nőket egy kutatás keretében a Budapesti Corvinus Egyetemen: azt tanítják nekik, hogyan válhatnak a közösségi médiában meghatározó személyiségekké, vagyis influenszerekké, hogy hatásosan közvetíthessék a roma kultúra értékeit.
Ónody-Molnár Dóra5 perc
Segítség, osztályoznak! De vajon a diákot vagy a szülőt?
Lassan két hónapja folyik digitális munkarendben az oktatás a járvány miatt. Egy szülőtársam úgy fogalmazott, „év végén most minket fognak osztályozni a tanárok”, és nem csak a szorgalmunkat, hanem a tárgyi tudásunkat is, hiszen aki teheti, segít a gyerekének az iskolai feladatokban. És mit történik a szegénységben élő családokban, ahol erre nem adottak a feltételek? Összefoglalónk az elmúlt hetek tapasztalatairól.
Ónody-Molnár Dóra13 perc
Átírni a sorsokat – Interjú Tonté Barbarával, aki a roma lányok iskolai lemorzsolódása ellen küzd
Sok esetben prózai okokon múlik, hogy a hátrányos helyzetű roma családokban élő lányok lemorzsolódnak az oktatásból: ilyen, ha nincs egy pár cipő, amiben iskolába mehetnének, de az is, ha nekik kell fiatalabb testvéreiket gondozni, amíg a szülők dolgoznak. Tonté Barbara oktatási szakértőként azért küzd, hogy csökkenjen azoknak a lányoknak a száma, akik iskolaelhagyóvá válnak, és azért, hogy a cigányok is ugyanazt az oktatást kapják, mint a többség, ez által pedig maguk alakíthassák a jövőjüket – ahogyan ő is tette. Filákovity Radojka interjúja.
admin8 perc